Bekijk volle/desktop versie : Bidden in moskee



01-09-2008, 13:42
Selaam alikoem zusters

Alvast een gezegende ramadan toegewenst, Moge Allah subhana wat'ala uw vasten & gebeden accepteren Inchallah..

Khad een vraagje over het vrijdagsgebed dat ik wil bidden in moskee.
Komende vrijdag inchallah heb ik vrij, kmoet niet gaan werken, dus wil ik graag naar moskee gaan om dohr te bidden..

Maar volgende week vrijdag zal dit niet gaan omdat ik dan moet werken.
Mijn vraag is, is het nu verplicht om dan elke week te gaan? Of mag je gewoon gaan als je echt genoeg tijd hebt..
Kwacht op jullie reacties, dankje alvast..

Wa salaam alikoem

01-09-2008, 13:57


Helppp me

01-09-2008, 14:11
Salaamoe3aleikoem meid,

jou intentie is sowieso al heel goed, omdat je op je vrije dag salaat a Dohr in de moskee wilt gaan bidden, maar als je de week daarop niet kan, dan kan het helaas niet. Dan moet je gewoon proberen te bidden op je werk. Je moet naar de moskee gaan wanneer je kan, als je niet kan, dan kan het niet.
Zo doe ik dat ook altijd. Als ik vrijdag geen les heb op school, kan ik gaan bidden in de moskee, maar zo niet, dan moet ik gewoon naar school.

Dus als jij deze week kan gaan, moet je gewoon gaan, en als je volgende week niet kan, moet je ergens anders bidden. Bi idni Allah.

Wallahoe e3lem, maar ik denk niet dat het verplicht is voor een vrouw om iedere vrijdag te gaan. Voor een man is dat wel verplicht, dat heb ik gelezen, maar voor een vrouw is dat als ze er de gelegenheid voor heeft. Anders bidt ze thuis of op haar werk .

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen zuster

Wassalaamoe3aleikoem

01-09-2008, 16:09
gaan jullie alleen op vrijdags na moskee.. voor het gebed.. of ook op andere dagen..??

01-09-2008, 16:24


Het is voor een vrouw niet verplicht om ieder gebed na de moskee te gaan. ook niet als je 1 vrijdag wel kan en de andere niet.

01-09-2008, 21:17
Dank voor de reacties, ik weet dat het niet verplicht is..
Maar ik wil het graag doen, ik wil dat gevoel hebben van samen te bidden tijdens deze speciale maand..
Ik heb het nooit gedaan, kheb enkel tijdens laylatoe qadr geweest. maar nooit op een gewone dag.

Dit wil ik wel doen Inchallah.