Bekijk volle/desktop versie : Almere krijgt joodse begraafplaats



Pagina's : [1] 2

29-01-2004, 10:42

Citaat door yesitsme:
ALMERE (ANP) - Op het algemene kerkhof in Almere Stad komt een joodse begraafplaats. Het is voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog dat er weer een joodse grafakker wordt aangelegd in Nederland, aldus een gemeentewoordvoerder woensdag.

Op de joodse begraafplaats in Almere is ruimte voor ongeveer honderd graven. Het terrein wordt op dit moment opgeknapt en over een half jaar ingezegend. Direct daarna kan het in gebruik worden genomen. Initiatiefnemer de Nederlands Israëlitische Gemeente Almere heeft de grond gekocht van de gemeente, want volgens het joodse geloof heeft een overledene recht op eeuwige grafrust. Nederlandse graven worden normaal gesproken geruimd na tien of twintig jaar.

Er zijn plannen om in Almere Haven ook een islamitisch kerkhof aan te leggen. In die religie geldt ook eeuwige grafrust.

Misschien kunnen de joden en de moslims daar in vrede naast elkaar liggen, wie weet!
.

29-01-2004, 10:46


Almere is wel de laatste plaats waar ik begraven zou willen worden. Laat staan voor eeuwig....

29-01-2004, 11:20
Zal binnenkort wel weer beklad woorden met anti-semitische teksten door K#t nederlandertjes.

29-01-2004, 11:22
Ja ik vind het niet slecht hoor, dat ze rekening houden met ander geloven bij het maken van sommige begraafplaatsen....

Maar ik denk niet dat het een plan is moslims naast joden te begraven. dan wordt er zelfs onder de grond nog gekibbeld....

29-01-2004, 11:30


Ik las twee weken ook dat men bezig was om een islamitische begraafplaats op te richten

29-01-2004, 11:45

Citaat:
Origineel gepost door yesitsme
Of door k.ut-Marokkaantjes?
Oeps, opgepast voor de boemerang.
Iedereen weet dat dat een typisch hollandse aangelegenheid is.In alle gevallen van vernielingen van grafplaatsen,en het bekladden met nazi tekens,ging het om blanke autochtone gezonde boerenhollandse kinders.

En daar is je boomerang weer terug.

29-01-2004, 19:46
wie van jullie komt uit ALHOCEIMA. daar liggen joden,moslim en kristenen samen te rusten. niemand heeft daar problemen mee.sawalia heet die begraafplaats.dus waarom ook niet hier in NEDERLAND.

29-01-2004, 19:58
hi a3ir ik ben het helemaal met jou eens!ik kom zelfs ook uit alhouceima maar ik heb nooit van sawalia gehoord
!het is de eerste keer dat ik van die begraaf plaats hoor?waar ligt het precies?kuzz

29-01-2004, 20:27
bij de zee. iedereen kent die begraaf plaats .vraag maar an ieder mens die in alhoceima woont en ze zulen t je vetelen waar t is.

29-01-2004, 22:49

Citaat:
Origineel gepost door Abracadaver
Almere is wel de laatste plaats waar ik begraven zou willen worden. Laat staan voor eeuwig....
Gelijk heb je...

In Almere wil ik nog niet dood gevonden worden.

29-01-2004, 23:47

Citaat:
Origineel gepost door Pista666
Wel erg dat men eerst moet gestorven zijn om vredig naast elkaar te liggen!
In jouw geval zou er geen andere optie zijn, en nou wegwezen want je verblijft hier 'illigaal'

30-01-2004, 00:56
Ik blijf het een raar idee vinden dat opgraven

Kristenen, christus nog an toe

30-01-2004, 11:10


Nou, niet dat ik bang ben voor de vraag of Nederland overspoeld wordt door levende moslims, maar dood zullen ze op termijn ons land alsnog bedekken. Nederland wordt een grote moslimbegraafplaats.

Waarom kunnen die graven niet gewoon na 10 jaar geruimd worden?

In Osdorp is al heel lang een stukje grond waar moslimgelovigen in de richting van Mekka worden begraven.

Scottie, zand er over.

30-01-2004, 11:16

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, niet dat ik bang ben voor de vraag of Nederland overspoeld wordt door levende moslims, maar dood zullen ze op termijn ons land alsnog bedekken. Nederland wordt een grote moslimbegraafplaats.

Waarom kunnen die graven niet gewoon na 10 jaar geruimd worden?

In Osdorp is al heel lang een stukje grond waar moslimgelovigen in de richting van Mekka worden begraven.

Scottie, zand er over.
Graven waar types zoals jij worden begraaft, mogen van mij na 5 jaar geruimd worden, ouwe

30-01-2004, 11:26

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, niet dat ik bang ben voor de vraag of Nederland overspoeld wordt door levende moslims, maar dood zullen ze op termijn ons land alsnog bedekken. Nederland wordt een grote moslimbegraafplaats.

Waarom kunnen die graven niet gewoon na 10 jaar geruimd worden?

In Osdorp is al heel lang een stukje grond waar moslimgelovigen in de richting van Mekka worden begraven.

Scottie, zand er over.
Misschien is verticaal begraven een optie ? Doen ze in Indonesie ook al.
En als we dan gewoon iets dieper graven en gewoon stapelen, zeg een metertje of 10 onder grondwater niveau dan lost het probleem vanzelf op.

We moeten hier in Nederland nu eenmaal zorgvuldig met onze kostbare ruimte omgaan, want vol is vol en dat schijnt een kreet te zijn die niemand graag hoort.

Pagina's : [1] 2