Bekijk volle/desktop versie : New Orleans vlucht voor Gustav



Pagina's : [1] 2

31-08-2008, 17:36
Burgemeester Ray Nagin van New Orleans heeft zaterdag de verplichte evacuatie van de hele stad gelast.

Vanaf 08.00 uur zondagochtend (plaatselijke tijd, 15.00 uur onze tijd)moeten de inwoners een veilig heenkomen zoeken voor de naderendemonsterstorm Gustav.

De evacuatie was eerder zaterdag al aangekondigd voor het geval dat deorkaan niet van koers zou veranderen. Volgens Nagin is Gustav de,,moeder van alle stormen'' en kan hij verwoestender worden dan stormKatrina die in 2005 zo'n 1800 mensenlevens eiste.

Om 08.00 uurbegint de evacuatie met de laaggelegen westelijke stadsdelen, vanaf hetmiddaguur (19.00 uur onze tijd) is het oosten van de stad aan de beurt.De verplichte evacuatie zal niet door de politie worden afgedwongen, aldus het AD.Maar voor eventuele achterblijvers zullen in de verlaten stad geenoverheidsdiensten beschikbaar zijn.

31-08-2008, 17:41


arme mensen in n.o.

31-08-2008, 17:50

Citaat door atropos:
arme mensen in n.o.


Zeg dat wel. De stad isnog niet eens helemaal opgebouwd en de dijken zijn nog niet klaar.

Nagen (burgemeester van NO) was heel duidelijk:


Heel New Orleans geëvacueerd wegens Gustav
Uitgegeven: 31 augustus 2008 09:32
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2008 17:01

NEW ORLEANS - Burgemeester Ray Nagin van New Orleans heeft zaterdag de verplichte evacuatie van de hele stad gelast.

Bekijk video

Vanaf 08.00 uur zondagochtend (plaatselijke tijd, 15.00 uur onze tijd) moeten de circa 240.000 inwoners een veilig heenkomen zoeken voor de naderende monsterstorm Gustav.

De evacuatie was eerder zaterdag al aangekondigd voor het geval dat de orkaan niet van koers zou veranderen. Volgens Nagin is Gustav de "moeder van alle stormen" en kan hij verwoestender worden dan storm Katrina die in 2005 zo'n 1800 mensenlevens eiste.

Maar Gustav, de "storm van de eeuw", zou krachtiger kunnen worden dan alles wat New Orleans tot nu toe heeft gezien.

Bang

"U moet bang zijn", aldus de burgemeester. Om 08.00 uur begint de evacuatie met de laaggelegen westelijke stadsdelen; vanaf het middaguur (19.00 uur onze tijd) is het oosten van de stad aan de beurt.

De verplichte evacuatie zal niet door de politie worden afgedwongen. Maar voor eventuele achterblijvers zullen in de verlaten stad geen overheidsdiensten beschikbaar zijn.

Politie, brandweer en ambulances worden uit de stad teruggetrokken. Er blijft slechts een kernploeg van minder dan vijftig gemeentemedewerkers achter.

Koppig

"Wij willen een 100-procentsevacuatie", aldus Nagin. "Als u koppig genoeg bent om te beslissen te blijven, dan bent u op uzelf aangewezen", aldus de burgemeester tijdens een persconferentie in het stadhuis. "Het zou een van de grootste fouten zijn die u in uw leven kunt maken."


http://www.nu.nl/news/1723391/29/Heel_New_Orleans_ge%EBvacueerd_wegens_Gustav_%28vi deo%29.html

De Republikeinse Conventie heeft een probleem:

Wat doen we nu: Uitstellen of in een paar uur tijd (morgen) de kandidaat voorstellen?

En dan nog: Je kan moeilijk een feestje gaan vieren als een ramp het land treft.

31-08-2008, 18:00
Jammer dat de USA zelf de dorpen in Irak en Afganisten niet eerst liet vluchten alvorens met bommen te gaan gooien.Maar voor de rest leef ik erg met deze mensen die straks misschien hun met een een te hoge hypotheekgefinancieerde huis verliezen. Tof vind ik het wel dat je niet moet lullen met de natuur!!!

31-08-2008, 18:32



Citaat door bokitoo:
Jammer dat de USA zelf de dorpen in Irak en Afganisten niet eerst liet vluchten alvorens met bommen te gaan gooien.Maar voor de rest leef ik erg met deze mensen die straks misschien hun met een een te hoge hypotheekgefinancieerde huis verliezen. Tof vind ik het wel dat je niet moet lullen met de natuur!!!


De natuur houdt geen rekening met overtuigingen of religies van mensen. Zij doet gewoon haar ding.

31-08-2008, 18:37

Citaat door Focus1:
De natuur houdt geen rekening met overtuigingen of religies van mensen. Zij doet gewoon haar ding.

Dit keer goed

31-08-2008, 18:40

Citaat door bokitoo:
Tof vind ik het wel dat je niet moet lullen met de natuur!!!
Die dijken waren slecht onderhouden en veel te laag.

Maar tegen een orkaan kun je moeilijk moeilijk dijken bouwen.

Nederland mag blij zijn dat, dat hier geen orkanen zijn of de klimaatverandering warmt de Noordzee zo op, dat dit ook nog een probleem wordt.

31-08-2008, 18:46

Citaat door rja:
Die dijken waren slecht onderhouden en veel te laag.

Maar tegen een orkaan kun je moeilijk moeilijk dijken bouwen.

Nederland mag blij zijn dat, dat hier geen orkanen zijn of de klimaatverandering warmt de Noordzee zo op, dat dit ook nog een probleem wordt.



Wij mogen in Nederland ook blij zijn
dat er zo veel werk en geld is gestopt
in de deltawerken

31-08-2008, 18:47
Ik heb CNN opstaan en wordt misselijk van het geslijm van Bush. Drie jaar geleden leek het hem niets te interesseren,nu zegt hij zelfs de Republikeinse Conventie af.

Denkt hij hiermee zijn fouten goed te maken?

Iedereen heeft je door Bush, je hoeft niet zoveel moeite te doen. Je bent gewoon een super-sukkel.

31-08-2008, 18:53

Citaat door rooiemao:
Wij mogen in Nederland ook blij zijn
dat er zo veel werk en geld is gestopt
in de deltawerken

Na de watersnoodramp van 1953.

Daarna zijn de eisen voor dijken flink opgeschroefd,

De Amerikanen hadden lagere eisen voor dijken als Nederland.

Volgens mij bouwen ze hun dijken lager, als wij in Nederland zouden doen in zo'n geval.

31-08-2008, 19:02

Citaat door bokitoo:
Jammer dat de USA zelf de dorpen in Irak en Afganisten niet eerst liet vluchten alvorens met bommen te gaan gooien.Maar voor de rest leef ik erg met deze mensen die straks misschien hun met een een te hoge hypotheekgefinancieerde huis verliezen. Tof vind ik het wel dat je niet moet lullen met de natuur!!!

'Lullen met de natuur'. Klinkt als een leuke t.v. serie. Presentatie: Bokito. Vanavond o.a. boomknuffelen.

31-08-2008, 19:03

Citaat door onaangepast:
'Lullen met de natuur'. Klinkt als een leuke t.v. serie. Presentatie: Bokito. Vanavond o.a. boomknuffelen.


aflevering 2 wordt: 'tegen de orkaan inpissen'.

31-08-2008, 19:03



Citaat door rja:
Na de watersnoodramp van 1953.

Daarna zijn de eisen voor dijken flink opgeschroefd,

De Amerikanen hadden lagere eisen voor dijken als Nederland.

Volgens mij bouwen ze hun dijken lager, als wij in Nederland zouden doen in zo'n geval.


Ze zijn hier in Nederland geweest voor advies. Helaas is het nog niet uitgevoerd.

31-08-2008, 19:07
Zo een ORkaan moest es een keer onverwachts langs het witte huis gaan.
en Bush opzuigen! dat lijkt me stoer van zo een orkaan!

31-08-2008, 19:09

Citaat door bokitoo:
Zo een ORkaan moest es een keer onverwachts langs het witte huis gaan.
en Bush opzuigen! dat lijkt me stoer van zo een orkaan!

wat heb jij met zuigen?

Pagina's : [1] 2