Bekijk volle/desktop versie : dames hebben jullie dat ook....???



Pagina's : [1] 2 3

31-08-2008, 15:54
selam beste zusters....

morgen is het inschalah ramadan....en zoals ik me op dat moment voel zal ik mss niet mee kunnen vasten...een goed begin .....ik krijg hoogstwaarschijnlijk mijn maandstonden!!!!!!!!!!!!
ik heb ze anders nooit op tijd en als het ramadan is dan heb ik ze altijd mooi op tijd of te vroeg...en nog iets altijd tijdens ramadan krijg ik ze in het begin en eind van de maand!!!!kan er zoo kwaad van worden ik baal er meestal van als ik niet kan bidden tijdens laylato kadr...

wie hefet hier ook last van???

31-08-2008, 16:05



Citaat door ZAKENVROUW_07:
Up voor jou!



jij mag ook jou mening zeggen

merci voor uppen

31-08-2008, 16:08
ik heb er niet zo last van gelukkig, ik krijg het altijd in het midden van de maand. Maar dn kan ik 8 dagen niet vasten

31-08-2008, 16:12
Ik baal er ook altijd van vooral als het 2x in de ramadan is maar aan de andere kant het is wel iets wat Allaah ons gegeven heeft dus moeten we er niet om balen maar proberen andere zaken wel goed te doen inchallah....

Alhamdolilah ben ik het net geweest dus de eerste dagen meedoen

31-08-2008, 16:12



Citaat door ZAKENVROUW_07:
ik heb er niet zo last van gelukkig, ik krijg het altijd in het midden van de maand. Maar dn kan ik 8 dagen niet vasten



valt nog mee...ik heb dat 1keer gehad begin en einde ik kon wel 14dagen inhalen!!!!!!!!!!!

31-08-2008, 16:17

Citaat door tarifecht:
valt nog mee...ik heb dat 1keer gehad begin en einde ik kon wel 14dagen inhalen!!!!!!!!!!!




aaaach zo veel
allah swt helpt je wel

31-08-2008, 16:19

Citaat door Medinah_2006:
Ik baal er ook altijd van vooral als het 2x in de ramadan is maar aan de andere kant het is wel iets wat Allaah ons gegeven heeft dus moeten we er niet om balen maar proberen andere zaken wel goed te doen inchallah....

Alhamdolilah ben ik het net geweest dus de eerste dagen meedoen



ik hoop dat ik de eerste dag al mee kan doen.....

31-08-2008, 16:24

Citaat door tarifecht:
valt nog mee...ik heb dat 1keer gehad begin en einde ik kon wel 14dagen inhalen!!!!!!!!!!!



Dat is pas erg niet eens zozeer dat je die dagen moet inhalen maar het feit dat je 14 dagen niet mee hebt gevast buiten de ramadan is het toch anders de sfeer het gevoel

Mn tante moest 15dgn inhalen leek netalsof ze niet eens meedeed

Als alles meezit inchallah maar 7dgn

31-08-2008, 16:26
Ik doe helemaal niet mee..
Das echt balen!!..

31-08-2008, 16:28

Citaat door bassira:
Ik doe helemaal niet mee..
Das echt balen!!..


Heb je suikerziekte ? Meskiena dat is idd heel erg balen

Maar weet wel dat er andere zaken zijn die je wel kunt doen!
Qur'an lezen, smeekbedes verrichten en wanneer men normaal opstaat om te eten zou je ervoor op kunnen staan en extra gebeden kunnen verrichten en geld geven aan de armen, eventueel ook lekkere dingen maken en met mensen delen of naar de moskee

31-08-2008, 16:30

Citaat door Medinah_2006:


Heb je suikerziekte ? Meskiena dat is idd heel erg balen

Maar weet wel dat er andere zaken zijn die je wel kunt doen!
Qur'an lezen, smeekbedes verrichten en wanneer men normaal opstaat om te eten zou je ervoor op kunnen staan en extra gebeden kunnen verrichten en geld geven aan de armen, eventueel ook lekkere dingen maken en met mensen delen of naar de moskee



Nee geen suikerziekte, mr ik heb medicatie die ik in moet nemen..

31-08-2008, 16:33

Citaat door Medinah_2006:



Dat is pas erg niet eens zozeer dat je die dagen moet inhalen maar het feit dat je 14 dagen niet mee hebt gevast buiten de ramadan is het toch anders de sfeer het gevoel

Mn tante moest 15dgn inhalen leek netalsof ze niet eens meedeed

Als alles meezit inchallah maar 7dgn



idd dan zit iedereen aan tafel en zijn blij als ze kunnen eten....en ik heb natuurlijk dan wle door de dag geeten en al dat lekkers op tafel heb ik ook meestal al geproeft ...en dan gaat iedereen gezellig samen bidden...ik ik bid gewoon mee(doe alsof) kan moeilijk zeggen nee ik bid niet mee want........en na dse ramadan haal ik dat in....ik zeg dan dat ik gewoon chwal vast jullie kennen dat wel...maar dat is gewoon 6dagen...en mijn vader zei ooit jij bent meer dan 6dagen aan het vasten....ik zei uuuuh jah ik vast gewoon ik tel mn dagen niet

31-08-2008, 16:36



Citaat door tarifecht:
idd dan zit iedereen aan tafel en zijn blij als ze kunnen eten....en ik heb natuurlijk dan wle door de dag geeten en al dat lekkers op tafel heb ik ook meestal al geproeft ...en dan gaat iedereen gezellig samen bidden...ik ik bid gewoon mee(doe alsof) kan moeilijk zeggen nee ik bid niet mee want........en na dse ramadan haal ik dat in....ik zeg dan dat ik gewoon chwal vast jullie kennen dat wel...maar dat is gewoon 6dagen...en mijn vader zei ooit jij bent meer dan 6dagen aan het vasten....ik zei uuuuh jah ik vast gewoon ik tel mn dagen niet


Erg herkenbaar
Maar hoe bedoel je doet alsof je mee bid?

Ik vind die vragen zwaar irritant dat vragen ze hier thuis ook weleens, dan denk ik bij mezelf hallooooooooo ik ben een vrouw remember
Dat soort vragen horen gewoon niet, moet je ook nog smoesjes verzinnen ook

31-08-2008, 16:39

Citaat door Medinah_2006:


Erg herkenbaar
Maar hoe bedoel je doet alsof je mee bid?

Ik vind die vragen zwaar irritant dat vragen ze hier thuis ook weleens, dan denk ik bij mezelf hallooooooooo ik ben een vrouw remember
Dat soort vragen horen gewoon niet, moet je ook nog smoesjes verzinnen ook



kijk als ze bidden ik ga mee kniellen en al maar lees geen koran mee snappie.....en sta je wel mee tijdens shor dan??...als ik weet dat mijn vader opstaat dan sta ik ook op...anders gaat hij weer vragen...ze vergeten idd dat we vrouwen zijn hahah...hoe oud ben je meid??

31-08-2008, 16:44

Citaat door tarifecht:
kijk als ze bidden ik ga mee kniellen en al maar lees geen koran mee snappie.....en sta je wel mee tijdens shor dan??...als ik weet dat mijn vader opstaat dan sta ik ook op...anders gaat hij weer vragen...ze vergeten idd dat we vrouwen zijn hahah...hoe oud ben je meid??


Nou lieverd ook al lees je geen Qur'an mee je mag ook niet mee in het gebed staan, ik snap onze ouders dus echt niet he....
Ik weet nog toen ik voor het eerst ongesteld werd, nog onwetend en alles dus ik bad elke keer mee totdat ik het mijn moeder vertelde en die zei ben je gek ofsjo je bent toch onrein
Ik snap wel dat zij meskiena ook anders opgevoed is door haar moeder en dat alles taboe is maar ik leer mijzelf dus dat niet aan en inchallah dat ik daar open met mijn kinderen over kan praten.

Onze cultuur is echt raar, dingen die normaal zijn worden als taboe beschouwd en andersom

Ik bid eigenlijk altijd alleen nooit gezamenlijk en bid boven in mijn kamer zo hoeft niemand wat te vragen misschien is dat een idee? Dat je bijvoorbeeld een dadel eet en zeg maar gaat bidden....want wat je nu doet kan eigenlijk niet....Probeer er een oplossing voor te vinden

Ik sta wel altijd op met s7oer maar als ik ongesteld ben en echt moe ben drink ik wat water en ga slapen
Ben al 23 hoor

Pagina's : [1] 2 3