Bekijk volle/desktop versie : Toestand ingestorte speler FC Köln stabiel



30-08-2008, 14:28
Toestand ingestorte speler FC Köln stabiel
De toestand van FC Köln-aanvoerder Ümit Özat is stabiel. De 31-jarige Turk stortte vrijdag tijdens het gewonnen Bundesliga-duel bij Karlsruhe in.
(Novum) - De toestand van FC Köln-aanvoerder Ümit Özat is stabiel. De 31-jarige Turk stortte vrijdag tijdens het gewonnen Bundesliga-duel bij Karlsruhe na een klein halfuur in en werd opgenomen in het ziekenhuis. Trainer Christoph Daum zocht zijn aanvoerder direct na het duel op. "In het ziekenhuis zag ik de vechtersmentaliteit van Ümit. Hij wilde het liefst vanuit zijn bed direct weer het veld op", zegt Daum op de clubwebsite.

Özat vroeg Daum ook meteen naar de uitslag van de wedstrijd, die Köln met 2-0 won. "Hij was meer met FC Köln bezig dan met zijn eigen gezondheidstoestand." Daum kon door het incident met Özat ook niet genieten van de overwinning. "Ik kan pas blij zijn met de drie punten als Ümit weer terug op het veld staat."

Köln-voorzitter Wolfgang Overath werd direct na het duel opgebeld door de Turkse premier Erdogan, die bezorgd was over de toestand van Özat.

[REPLACE]
General search
Image search
News search
Encarta entries

30-08-2008, 14:32


De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft gisteravond persoonlijk contact opgenomen met 1. FC Köln, de club van de Turkse verdediger Ümit Özat. De aanvoerder van de club uit de Bundesliga zakte gisteren tijdens de wedstrijd tegen Karlsruher SC ineens in elkaar.

Özat bleef minutenlang bewegingloos op het veld liggen. Uiteindelijk kwam de Turk weer bij en werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is nu stabiel, liet FC Köln zaterdag op de eigen website weten. Premier Erdogan was een van de vele mensen die contact opnam met de club om te vragen naar de gezondheidstoestand van de verdediger.

De wedstrijd werd na het incident met Özat wel uitgespeeld. FC Köln won de wedstrijd met 2-0. "Maar ik kan pas van deze zege genieten als Ümit weer op het veld staat", zei trainer Christoph Daum na afloop.

Meer voetbalnieuws vind je op de FOK! Voetbalmanager!