Bekijk volle/desktop versie : Studie In Belgie studeren: Mijn aanvraag voor toelating in een hogeschool (kan iemand..



30-08-2008, 09:37
mischien even komen nakijken, of ik geen spelfouten heb gemaakt?

Aanvraag

Beste heer/mevrouw,

Ik zou graag de opleiding office management aan het KHBO willen volgen, waarin ik mij specificeer in de studierichting bedrijfsvertaler- tolk.
Op dit moment heb ik mij bij het middenjury ingeschreven. Ik zou dus dit jaar het liefst zowel de examens via de middenjury willen afleggen als aan het KHBO een studierichting willen volgen. Ik heb hiervoor een goede verklaring. Ik ben dit jaar naar Belgie komen wonen, vorig jaar wilde ik hier verblijven echter ben ik verkeerd geinformeerd over mijn mogelijkheden in het Belgisch onderwijs. Dit komt vooral omdat mijn situatie niet vaak voorkomt, namelijk met een havo diploma van het secundair onderwijs uit Nederland in Belgie verder studeren. Ik heb mij door een jurylid van het middenjury laten informeren dat het mogelijk is aan het KHBO een studie te volgen, mits ik mij inschrijf in het middenjury en dit jaar examens afleg. Als ik dit jaar mijn examens behaal, dan mag ik door naar het 2de jaar (natuurlijk als de resultaten in mijn 1ste studiejaar ook voldoende zijn). Heb ik mijn examens via de middenjury niet behaald dan wordt dit jaar als nietig verklaard. Ik hoop dat u rekening houdt met mijn situatie, en mij de mogelijkheid geeft om dit jaar een studie te volgen aan het KHBO.

Motivatie

Ik zou graag de studierichting tolk- vertaler willen studeren, omdat ik een talenknobbel heb. Ik wil namelijk Engels tolk worden. Ik heb vroeger heel lang getwijfelt in waar ik mij wilde specificeren, maar aangezien mijn docenten in het secundair onderwijs mij altijd complimenteerden over mijn Engels, vond ik het een goed idee om een studie te volgen waarin ik mij meer met Engels bezig hield. Zodoende kwam ik terecht bij deze studierichting.

30-08-2008, 09:39


Ik heb een groot voorgevoel dat ik heel veel fouten heb gemaakt, maar ik ben net wakker. Dus hou er rekening mee dat ik even niet alles op een rijtje hebt.

30-08-2008, 11:01

Citaat door anti-onrecht:
mischien even komen nakijken, of ik geen spelfouten heb gemaakt?

Aanvraag

Beste heer/mevrouw,

Ik zou graag de opleiding Office Management aan het KHBO willen volgen, waarin ik mij specificeer in de studierichting bedrijfsvertaler- tolk.
Op dit moment heb ik mij bij het middenjury ingeschreven. Ik zou dus dit jaar het liefst zowel de examens via de middenjury willen afleggen als aan het KHBO een studierichting willen volgen. Ik heb hiervoor een goede verklaring. Ik ben dit jaar in Belgie komen wonen, vorig jaar wilde ik hier verblijven , ik ben echter verkeerd geinformeerd over mijn mogelijkheden in het Belgisch onderwijs. Dit komt vooral omdat mijn situatie niet vaak voorkomt, namelijk met een havo diploma van het secundair onderwijs uit Nederland in Belgie verder studeren(scheve zin). Ik heb mij door een jurylid van het middenjury laten informeren dat het mogelijk is aan het KHBO een studie te volgen, mits ik mij inschrijf in het middenjury en dit jaar examens afleg. Als ik dit jaar mijn examens behaal, dan mag ik door naar het tweede jaar (natuurlijk als de resultaten in mijn eerste studiejaar ook voldoende zijn). Heb ik mijn examens via de middenjury niet behaald dan wordt dit jaar als nietig verklaard.

Ik hoop dat u rekening houdt met mijn situatie, en mij de mogelijkheid geeft om dit jaar een studie te volgen aan het KHBO. (als laatste zin in je brief gebruiken)

Motivatie

Ik zou graag de studierichting tolk- vertaler willen studeren, omdat ik een talenknobbel heb. Ik wil namelijk Engels tolk worden. Ik heb vroeger heel lang getwijfelt in waar ik mij in wilde specificeren, maar aangezien mijn docenten in het secundair onderwijs mij altijd complimenteerden over mijn Engels, vond ik het een goed idee om een studie te volgen waarin ik mij meer met Engels bezig hield. Zodoende kwam ik terecht bij deze studierichting.

zie hierboven. Heb ervan gemaakt wat ik denk dat het zou moeten zijn.

30-08-2008, 12:18
in nl begint men met geachte, beste gebruikt jij voor je vrienden

ik zou meer over vertaler praten in plaats van tolk want een tolk eist geen studie