Bekijk volle/desktop versie : geldigheid geboorte-akte Marokko???



29-08-2008, 11:07
hoelang is nou een geboorte-akte uit Marokko geldig??is het nou 3 of 6 maanden??of meer??of minder??

wie kan me hier echt meer over vertellen??


Ik weet echt niet meer wat ik wel niet moet geloven

29-08-2008, 12:56


Ze zijn zelf vaaaaaaaaaag bij de gemeente...

Mijn manneke heeft zelf afgelopen zomer geboorteakte laten legaliseren, maar er wordt bij de gemeente vaag gedaan...ze vragen om een bewijs dat je ongehuwd bent of ze zei dat hij een met de hand geschreven geboorteakte moest halen, dus een kopie van het originele dossier...heel onduidelijk eigenlijk, want hoe moet je dat daar in marokko uitleggen...hij heeft daar in Marokko aangegeven dat hij die geboorteakte nodig had voor het trouwen, maar er is verder niet verteld dat hij iets nodig had...

Jah afwachten nog even wat ze bij de gemeente zullen zeggen, want ze zei zelf van je bent hier al sinds je 15e? Hij zei jah, zei ze nou dan bel ik je daarover nog terug...

29-08-2008, 12:57
Dus tip: Informeer je goed bij de gemeente en als je de naam van het document niet weet in het arabsich, neem contact op met het marokkaanse consulaat!!! Succes!

29-08-2008, 13:58
Geboorteakte vanuit marokko is 3 jaar geldig.

29-08-2008, 14:03



Citaat door lieve_meiske:
hoelang is nou een geboorte-akte uit Marokko geldig??is het nou 3 of 6 maanden??of meer??of minder??

wie kan me hier echt meer over vertellen??


Ik weet echt niet meer wat ik wel niet moet geloven


Een gelegalisseerd document is in Nederland altijd 1 jaar geldig.

Het gaat niet om wanneer je de geboortakte heb gehaald uit marokko, maar om je legalisatie.