Bekijk volle/desktop versie : Stel dat je (schoon)moeder...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

29-08-2008, 08:22
stel dat je (schoon)moeder op je kind(eren) past, maar zij past enkel en alleen op hun als je haar geld geeft (dus betaald), anders doet ze het niet of is ze niet tevreden!Wat vinden jullie hiervan?Draait tegenwoordig echt alles om geld?

Benieuwd naar jullie mening!


xxx

29-08-2008, 08:28


Ik persoonlijk zou nooit geld van iemand vragen, als ik diegene een gunst doe en ik zou het ook nooit aannemen.
Wel vind ik het normaal dat je, je (schoon)moeder geld geeft, als zij op je kids past. In haar vrije tijd voedt zij je kinderen op. En de zorg die je kinderen van hun oma krijgen, is meestal net als de moeder. Dit is niet betaalbaar. Hoeveel geld je ook geeft, is niet eens genoeg. Bij wijze van.

29-08-2008, 08:30
Tsja, Ik zou er geen probleem van maken.. Jij hebt gekozen om te studeren/ werken neem ik aan? Dan ben je hieraan ook financieel wat kwijt..

Vergeet niet tegenwoordig kost alles geld..

29-08-2008, 08:33
Als het iets structureels is dan begrijp ik het wel. Ik heb het dan over 3/4/5 dagen in de week oppassen en dat elke week. Maar als het 1 keer in de week is dan vind ik dat het gewoon zonder kosten moet. Natuurlijk is het dan leuk om af en toe iets te geven, gewoon een kleinigheidje om je dankbaarheid te tonen.


.:UcA:.

29-08-2008, 08:33


de buurvrouw van mijn moeder vertelde een keer aan ons dat ze nooit een cent ziet van haar dochter, zelfs de melk voor haar dochter wordt door mij betaald

Jep, ALLES draait om geld tegenwoordig


ps; ik vind het wel logisch dat je wanneer er iemand op je kind het vanuit jezelf moet komen om bijv een handje mee te helpen, ook financieel.

29-08-2008, 08:35

Citaat door UndercoverAngel:
Als het iets structureels is dan begrijp ik het wel. Ik heb het dan over 3/4/5 dagen in de week oppassen en dat elke week. Maar als het 1 keer in de week is dan vind ik dat het gewoon zonder kosten moet. Natuurlijk is het dan leuk om af en toe iets te geven, gewoon een kleinigheidje om je dankbaarheid te tonen.


.:UcA:.


Je zoontje wordt bijna 2 masha allah, wat gaat de tijd toch snel, ik weet nog dat ene topic opende over dat je zwanger was

29-08-2008, 08:35
ik vind het ook meer dan logisch dat je haar betaalt
het kost haar ook tijd en energie het is niet makkelijk hooor om op te passen !

29-08-2008, 08:35

Citaat door xx_Naila_xx:
stel dat je (schoon)moeder op je kind(eren) past, maar zij past enkel en alleen op hun als je haar geld geeft (dus betaald), anders doet ze het niet of is ze niet tevreden!Wat vinden jullie hiervan, is dit normaal? Draait tegenwoordig echt alles om geld? waar is de liefde gebleven vraag ik mij dan af?Moet je dan zelfs je familie betalen zodat zij een gunst voorje doen?Bestaan er tegenwoordig dan nog wel gunsten die aan mekaar zomaar doet?

Benieuwd naar jullie mening!


xxx


bestaan zulke mensen dan? schoonmoeders/moeders moeten juist blij zijn dat ze dat kunnen.. moest ik kleinkinderen hebben, ik zou hen al mijn liefde geven en zou hun echt altijd willen zien.. dus vind het zo moeilijk om dit te begrijpen, kan dit echt? waar gaat de wereld toch naartoe

29-08-2008, 08:38
De reacties zijn ong tot nu toe hetzelfde...het is niet dat je nooit iets zou geven...het is vanzelfsprekend dat je haar soms financieel een beetje steunt...maar ik heb zoiets van je geeft dat omdat je dat wil en niet omdat er naar gevraagd wordt.want anders pas ikniet op...ik hoor t gewoon steeds vaker en vindt dat een beetje raar...ben niet zo opgegroeid..en jah was wel verbaasd toen ik het hoorde en benieuwd naar andersmans meningen.

29-08-2008, 08:38
hoezo waar gaat de wereld heen !

schoonmoeders en moeders willen rust in hun leven en niet weer opnieuw gaan beginnen met opvoeden van baby's

29-08-2008, 08:41

Citaat door MoroccanLady:
bestaan zulke mensen dan? schoonmoeders/moeders moeten juist blij zijn dat ze dat kunnen.. moest ik kleinkinderen hebben, ik zou hen al mijn liefde geven en zou hun echt altijd willen zien.. dus vind het zo moeilijk om dit te begrijpen, kan dit echt? waar gaat de wereld toch naartoe



jah het bestaat ..hoor het eigenlijk steeds vaker bij mensen in de omgeving...ik vond het ook raar...mijn moeder zou zoiets ook nooit vragen!!!

29-08-2008, 08:42

Citaat door naimag:
hoezo waar gaat de wereld heen !

schoonmoeders en moeders willen rust in hun leven en niet weer opnieuw gaan beginnen met opvoeden van baby's


neeh okey als zij neit willen oppassen...hert is geen verplichting om op je kleinkinderen te passen .maar ik heb zoiets van je bent toch familie die hoef je toch niet te betalen!!!

29-08-2008, 08:44


Natuurlijk geef je haar geld. Als je je kind naar de opvang zou brengen dan ben je ook flink wat eurootjes kwijt.
Tegenwoordig kiezen vrouwen vaak voor hun moeder/schoonmoeder als oppas omdat het gratis is. Altijd geklaag dat schoonma het kind niet op hun manier opvoedt, maar ondertussen wel elke dag het kind stipt om half acht droppen.

29-08-2008, 08:44
Nou ik vind het niet meer als normaal dat je daarvoor geld geeft. Ouders moeten daar ook hun tijd voor geven iedereen brengt ze liever naar ouders en schuift het maar onder (gunst) terwijl iedereen wel weet dat het stukken goedkoper is dan als ze ze ergens anders brengen

(schoon)moeder die hebben hun kinderen groot gebracht worden ouder en hebben niet meer die zin zoals ze dat vroeger hadden.. laten we eerlijk zijn geld maakt (bijna) iedereen blij..


maar ik vind het niet dat je het kan zien als dat ze geen geld moeten vragen voor een (gunst) want ouders geven de kinderen meestal niet af als Sadaka.. maar kijken ook financieel

29-08-2008, 08:45

Citaat door MoroccanLady:
bestaan zulke mensen dan? schoonmoeders/moeders moeten juist blij zijn dat ze dat kunnen.. moest ik kleinkinderen hebben, ik zou hen al mijn liefde geven en zou hun echt altijd willen zien.. dus vind het zo moeilijk om dit te begrijpen, kan dit echt? waar gaat de wereld toch naartoe


Ik denk dat je anders piept als je van al je kinderen 1 of twee kinderen krijgt om op te passen,
En bij de oma's van nu is het 5 of 6 kinderen die ze zelf heeft minstens. Nou dan zou je het denk ik niet al te graag doen, omdat het gewoon niet haalbaar is. Het huishouden gaat ook door.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6