HoneyBee
28-08-2008, 19:48
Wie heeft ooit vervangend vervoer gekregen in het buitenland (Belgie, Frankrijk, Spanje) voor de reis naar Marokko en wat zijn jullie ervaringen met de ANWB.
Wij hebben dit jaar vervangend vervoer gekregen maar hebben een hele nare situatie meegemaakt met de ANWB.
We zijn 's avonds vertrokken richting Marokko halverwege juli. We kregen zo rond 12 uur tussen brussel en luxemburg in pech. De auto reed niet harder meer dan 40. We konden nergens stoppen want er was alleen maar bos en er was geen verlichting op die weg. WE hebben met 40 km per uur en 4 lichten aan naar de eerste benzine station gereden. Ongeveer 50 kilometer was dat en daar hadden we ongeveer een uur over gedaan. Daar aangekomen hebben we de ANWB in Nederland gebeld en die heeft de wegenwacht van Belgie naar ons toegestuurd. Heeft zo een drie uur geduurd voordat ze er waren. Bleek het een sleepwagen te zijn. Die man had amper materiaal bij zich om eventuele gebreken te verhelpen. Hij wilde meteen de auto meenemen. In ieder geval bleek het volgens hem toch snel te verhelpen en kreeg van mijn man materiaal om het een en ander te fixen. De auto deed het weer en we gingen weer verder.
Totdat we aankwamen in de buurt van Beziers (zuid Frankrijk). Daar bleek het probleem zich voor te doen en omdat we niet verder wilden rijden dit maal namen we de eerste afslag en stopten we bij een Peage. De auto was nu echt defect en doorrijden was onmogelijk. Weer was het 12 uur in de nacht. We belden de ANWB servicecentrum in Lyon . Ik vertelde wat er aan de hand was en waar we precies stonden. We kregen te horen dat we 112 moesten bellen en de Fransen om een depanneur moesten vragen. Zodra we versleept waren door de depannage en bij een garage waren moesten we de ANWB weer terug bellen. Volgens hun zou de garage alles voor ons regelen, van Hotel tot taxi etc.... Zo gezegd zo gedaan. We belden 112 en vroegen om depannage. Deze kwam een halfuur later en we werden versleept naar een garage van de depannage zelf niet ver van die peage waar we stonden maar wel helemaal afgelegen in een industrie terrein. Daar stonden we dan met 3 kleine kinderen. De garage probeerde de ANWB te bellen maar geen gehoor. Ze hebben een uur aan de lijn gezeten. Ik probeerde met mijn mobiel ook te bellen en kreeg gehoor en ook de garage kreeg gehoor. Er waren in het servicecentrum in Lyon 2 medewerkers aanwezig. De een vertelde de man van de garage dat ze het erg druk hadden en of ze op een later tijdstip terug wilden bellen terwijl de ander mij doodleuk vertelde dat ze het zo rustig hadden en niks te doen hadden.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken. Garage kon niets voor ons regelen wat betreft hotel omdat alles in de buurt vol was dus een taxi voor ons bellen had ook geen zin. Gelukkig hebben we familie wonen in Montpellier. De man was zo vriendelijk (omdat de garage echt moest sluiten, het was inmiddels 2 uur in de nacht) om ons terug te brengen naar die peage. We konden maar een paar dingetjes meenemen omdat hij echt een mini auto had. Was echt om te janken. Onze 3 kinderen sliepen, dus die moesten we wakker maken, de baby in de maxicosi kon alleen mee in de hand en meer dan een kleine tasje paste niet in de auto. We hebben snel wat ingepakt en reden met die man mee terug naar de peage. Daar werden we gedropt en stonden we midden in de nacht met onze 2 kinderen en baby bij de peage van een kleine village. Mijn man belde zijn zwager op midden in de nacht of hij ons op kon halen. Was echt geen leuke situatie. Montpellier ligt 60 kilomer ver van de plek waar wij stonden en moesten dus nog zo een uurtje wachten totdat we werden opgehaald.
Terug naar de ANWB. We hebben overnacht bij familie en de volgende ochtend belde ik weer met de ANWB over hoe en wat. Zij wachten op een telefoontje van de garage en ze zouden in de loop van de ochtend terug gebeld worden. Eind van de ochtend, begin van de middag, eind van de middag en nog steeds geen telefoontje van de ANWB. Ik belde op om te vragen hoe het zat. Daar kreeg ik te horen dat ze nog steeds wachten op een telefoontje van de garage. Mijn man werd kwaad en belde zelf met de garage. Daar kregen we doodleuk te horen dat de garage een telefoontje verwachte van de ANWB. Wij dus terug bellen naar de ANWB en het verhaal uitgelegd. Zij dus weer bellen met de garage en er was niets bekend nog over de auto. Het is pas zo dat als de auto binnen 48 uur niet gerepareerd kan worden je pas vervangend vervoer krijg. We hebben 2 dagen in spanning zitten wachten wanneer onze auto klaar was. Bleek dat deze niet gemaakt kon worden en terug gestuurd zou worden naar Nederland. We konden vervangend vervoer krijgen maar moesten zelf de auto ophalen in Perpignan (grens met Spanje) wat 120 kilometer verder ligt van Montpellier. Mijn man moest er maar heen gaan met de trein of taxi volgens de anwb waarvan de kosten vergoed zouden worden. Mijn man heeft meskien de auto opgehaald, naar beziers gereden, nieuwe dakdragers gekocht voor de bagage en de bagage weer overgezet van de ene naar de andere auto. Heeft ons zoveel tijd, zweet en tranen gekost om dit voor elkaar te krijgen en het heen en weer rijden van hot naar her om van alles te regelen.
Eindelijk, we zaten nog maar een uur of twee in de auto richting spanje of we kregen weer een telefoontje van de ANWB dat we onze auto op konden halen omdat deze was gerepareerd.
Ja hoor, al die moeite en dan weer helemaal terug om onze auto op te halen en weer de bagage over te zetten en de huurauto weer terug te brengen. Wij dus uitleggen wat we allemaal hebben meegemaakt en hoeveel moeite het heeft gekost om alle bagage over te zetten krijgen we doodleuk te horen " ja, maar dat zijn nou eenmaal onze voorwaarden en die kunnen niet gewijzigd worden. Jullie auto is weer gerepareerd en moet dus weer worden opgehaald". Ik heb ze duidelijk gemaakt dat we niet terug zouden gaan omdat we al onderweg waren of ze het nou leuk vonden of niet. Als ze er eerder achter waren gekomen dat de auto gerepareerd was door sneller contact te leggen met de garage was dit niet gebeurd. Na lang geruzie met ze heb ik de ANWB in Den Haag gebeld om een klacht in te dienen en de situatie nog eens uit te leggen. We mochten onze reis vervolgen maar de auto moet wel binnen 30 dagen terug naar waar we het hebben opgehaald. Nog een probleem omdat onze vakantie langer dan 5 weken hadden ingepland. De auto moest hoe dan ook binnen 30 dagen terug. We hebben onze vakantie in moeten korten voor hun auto.
Volgend probleem. Afspraak was met de ANWB dat wij de auto binnen 30 dagen terug zouden bregen en dat zij ervoor zouden zorgen dat onze eigen auto in Montpellier afgeleverd zou worden zodat het voor ons makkelijker zou zijn om onze bagage over te zetten en niet meer op en neer hoefden te rijden (de auto zou namelijk gewoon al die tijd in Frankrijk blijven omdat deze was gerepareerd). Wij dus terug in Montpellier (binnen de 30 dagen) en onderweg naar onze auto op het adres zoals wij deze hadden opgekregen. Daar aangekomen kregen we te horen dat ze onze auto nooit hadden gezien. Ja hoor, was te verwachten met de service van de ANWB. Wij dus weer bellen en die gene die ik aan de lijn kreeg wist even niet te vertellen waar onze auto was. Wederom om te janken weer. Hij zou even navraag doen en ons weer terug bellen.
Even later belde hij terug met de mededeling dat onze auto nog in Beziers was en wij deze daar moesten ophalen. Daar waren we langs gereden en nu moesten we weer 60 kilometer terug rijden om onze auto op te halen, de bagage over te zetten en dan weer 60 kilometer terug met 2 auto's om de huurauto weer in te leveren.
Er zijn veel meer dingen voorgevallen met de ANWB wat ik niet allemaal heb beschreven. Veel meer telefoontjes en veel meer onzin van hun medewerkers wat gewoon te veel is om op te noemen. ANWB is gewoon niet te vertrouwen en hun service is 0,0%. Aldus, je kunt niet op de ANWB vertrouwen en ze spelen met mensen hoe het hun uitkomt. Mijn man is al langer dan 10 jaar lid en heeft nog nooit gebruik hoeven maken van hun diensten en nu het wel het geval was zijn we gewoon aan alle kanten misleid door hun en zijn ze hun afspraken niet nagekomen.
Ik wil ze graag aanklagen maar weet niet waar te beginnen. Wie weet waar ik kan beginnen en hoe ik het aan moet pakken. Het is gewoon te veel en te rot wat we hebben meegemaakt.
Wij hebben dit jaar vervangend vervoer gekregen maar hebben een hele nare situatie meegemaakt met de ANWB.
We zijn 's avonds vertrokken richting Marokko halverwege juli. We kregen zo rond 12 uur tussen brussel en luxemburg in pech. De auto reed niet harder meer dan 40. We konden nergens stoppen want er was alleen maar bos en er was geen verlichting op die weg. WE hebben met 40 km per uur en 4 lichten aan naar de eerste benzine station gereden. Ongeveer 50 kilometer was dat en daar hadden we ongeveer een uur over gedaan. Daar aangekomen hebben we de ANWB in Nederland gebeld en die heeft de wegenwacht van Belgie naar ons toegestuurd. Heeft zo een drie uur geduurd voordat ze er waren. Bleek het een sleepwagen te zijn. Die man had amper materiaal bij zich om eventuele gebreken te verhelpen. Hij wilde meteen de auto meenemen. In ieder geval bleek het volgens hem toch snel te verhelpen en kreeg van mijn man materiaal om het een en ander te fixen. De auto deed het weer en we gingen weer verder.
Totdat we aankwamen in de buurt van Beziers (zuid Frankrijk). Daar bleek het probleem zich voor te doen en omdat we niet verder wilden rijden dit maal namen we de eerste afslag en stopten we bij een Peage. De auto was nu echt defect en doorrijden was onmogelijk. Weer was het 12 uur in de nacht. We belden de ANWB servicecentrum in Lyon . Ik vertelde wat er aan de hand was en waar we precies stonden. We kregen te horen dat we 112 moesten bellen en de Fransen om een depanneur moesten vragen. Zodra we versleept waren door de depannage en bij een garage waren moesten we de ANWB weer terug bellen. Volgens hun zou de garage alles voor ons regelen, van Hotel tot taxi etc.... Zo gezegd zo gedaan. We belden 112 en vroegen om depannage. Deze kwam een halfuur later en we werden versleept naar een garage van de depannage zelf niet ver van die peage waar we stonden maar wel helemaal afgelegen in een industrie terrein. Daar stonden we dan met 3 kleine kinderen. De garage probeerde de ANWB te bellen maar geen gehoor. Ze hebben een uur aan de lijn gezeten. Ik probeerde met mijn mobiel ook te bellen en kreeg gehoor en ook de garage kreeg gehoor. Er waren in het servicecentrum in Lyon 2 medewerkers aanwezig. De een vertelde de man van de garage dat ze het erg druk hadden en of ze op een later tijdstip terug wilden bellen terwijl de ander mij doodleuk vertelde dat ze het zo rustig hadden en niks te doen hadden.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken. Garage kon niets voor ons regelen wat betreft hotel omdat alles in de buurt vol was dus een taxi voor ons bellen had ook geen zin. Gelukkig hebben we familie wonen in Montpellier. De man was zo vriendelijk (omdat de garage echt moest sluiten, het was inmiddels 2 uur in de nacht) om ons terug te brengen naar die peage. We konden maar een paar dingetjes meenemen omdat hij echt een mini auto had. Was echt om te janken. Onze 3 kinderen sliepen, dus die moesten we wakker maken, de baby in de maxicosi kon alleen mee in de hand en meer dan een kleine tasje paste niet in de auto. We hebben snel wat ingepakt en reden met die man mee terug naar de peage. Daar werden we gedropt en stonden we midden in de nacht met onze 2 kinderen en baby bij de peage van een kleine village. Mijn man belde zijn zwager op midden in de nacht of hij ons op kon halen. Was echt geen leuke situatie. Montpellier ligt 60 kilomer ver van de plek waar wij stonden en moesten dus nog zo een uurtje wachten totdat we werden opgehaald.
Terug naar de ANWB. We hebben overnacht bij familie en de volgende ochtend belde ik weer met de ANWB over hoe en wat. Zij wachten op een telefoontje van de garage en ze zouden in de loop van de ochtend terug gebeld worden. Eind van de ochtend, begin van de middag, eind van de middag en nog steeds geen telefoontje van de ANWB. Ik belde op om te vragen hoe het zat. Daar kreeg ik te horen dat ze nog steeds wachten op een telefoontje van de garage. Mijn man werd kwaad en belde zelf met de garage. Daar kregen we doodleuk te horen dat de garage een telefoontje verwachte van de ANWB. Wij dus terug bellen naar de ANWB en het verhaal uitgelegd. Zij dus weer bellen met de garage en er was niets bekend nog over de auto. Het is pas zo dat als de auto binnen 48 uur niet gerepareerd kan worden je pas vervangend vervoer krijg. We hebben 2 dagen in spanning zitten wachten wanneer onze auto klaar was. Bleek dat deze niet gemaakt kon worden en terug gestuurd zou worden naar Nederland. We konden vervangend vervoer krijgen maar moesten zelf de auto ophalen in Perpignan (grens met Spanje) wat 120 kilometer verder ligt van Montpellier. Mijn man moest er maar heen gaan met de trein of taxi volgens de anwb waarvan de kosten vergoed zouden worden. Mijn man heeft meskien de auto opgehaald, naar beziers gereden, nieuwe dakdragers gekocht voor de bagage en de bagage weer overgezet van de ene naar de andere auto. Heeft ons zoveel tijd, zweet en tranen gekost om dit voor elkaar te krijgen en het heen en weer rijden van hot naar her om van alles te regelen.
Eindelijk, we zaten nog maar een uur of twee in de auto richting spanje of we kregen weer een telefoontje van de ANWB dat we onze auto op konden halen omdat deze was gerepareerd.
Ja hoor, al die moeite en dan weer helemaal terug om onze auto op te halen en weer de bagage over te zetten en de huurauto weer terug te brengen. Wij dus uitleggen wat we allemaal hebben meegemaakt en hoeveel moeite het heeft gekost om alle bagage over te zetten krijgen we doodleuk te horen " ja, maar dat zijn nou eenmaal onze voorwaarden en die kunnen niet gewijzigd worden. Jullie auto is weer gerepareerd en moet dus weer worden opgehaald". Ik heb ze duidelijk gemaakt dat we niet terug zouden gaan omdat we al onderweg waren of ze het nou leuk vonden of niet. Als ze er eerder achter waren gekomen dat de auto gerepareerd was door sneller contact te leggen met de garage was dit niet gebeurd. Na lang geruzie met ze heb ik de ANWB in Den Haag gebeld om een klacht in te dienen en de situatie nog eens uit te leggen. We mochten onze reis vervolgen maar de auto moet wel binnen 30 dagen terug naar waar we het hebben opgehaald. Nog een probleem omdat onze vakantie langer dan 5 weken hadden ingepland. De auto moest hoe dan ook binnen 30 dagen terug. We hebben onze vakantie in moeten korten voor hun auto.
Volgend probleem. Afspraak was met de ANWB dat wij de auto binnen 30 dagen terug zouden bregen en dat zij ervoor zouden zorgen dat onze eigen auto in Montpellier afgeleverd zou worden zodat het voor ons makkelijker zou zijn om onze bagage over te zetten en niet meer op en neer hoefden te rijden (de auto zou namelijk gewoon al die tijd in Frankrijk blijven omdat deze was gerepareerd). Wij dus terug in Montpellier (binnen de 30 dagen) en onderweg naar onze auto op het adres zoals wij deze hadden opgekregen. Daar aangekomen kregen we te horen dat ze onze auto nooit hadden gezien.
Even later belde hij terug met de mededeling dat onze auto nog in Beziers was en wij deze daar moesten ophalen. Daar waren we langs gereden en nu moesten we weer 60 kilometer terug rijden om onze auto op te halen, de bagage over te zetten en dan weer 60 kilometer terug met 2 auto's om de huurauto weer in te leveren.
Er zijn veel meer dingen voorgevallen met de ANWB wat ik niet allemaal heb beschreven. Veel meer telefoontjes en veel meer onzin van hun medewerkers wat gewoon te veel is om op te noemen. ANWB is gewoon niet te vertrouwen en hun service is 0,0%. Aldus, je kunt niet op de ANWB vertrouwen en ze spelen met mensen hoe het hun uitkomt. Mijn man is al langer dan 10 jaar lid en heeft nog nooit gebruik hoeven maken van hun diensten en nu het wel het geval was zijn we gewoon aan alle kanten misleid door hun en zijn ze hun afspraken niet nagekomen.
Ik wil ze graag aanklagen maar weet niet waar te beginnen. Wie weet waar ik kan beginnen en hoe ik het aan moet pakken. Het is gewoon te veel en te rot wat we hebben meegemaakt.