Bekijk volle/desktop versie : Wat stoort jou aan de Marokkaanse gemeenschap?



Pagina's : [1] 2

26-08-2008, 20:26
[Dit is mijn lijstje:

x Dat sommige meiden denken dat alles draait om het trouwen en het hoofddoek dragen

xDat de leerkrachten snel zeggen dat het kind een lagere richting moet volgen terwijl het kind het aankan en goede punten had , en de ouders gewoon maar "ja" knikken , dit is helaas gebeurt bij véél Marokkanen.
Ze gunnen de Marokkanen geen toekomst en wij doen daar amper iets aan.

xDat men soms te snel besluit om te scheiden terwijl m'n kinderen heeft.
Bv : een vrouw met een kind die wil scheiden , ze moet eerst 3 keer goed nadenken en aan het kind en aan de toekomst denken (Hoe zal het kind reageren binnen 10 jaar zonder vader? (Zal je "nieuwe" partner goed zijn voor jouw kind&quot ipv haar eigen behoeftes.

xDat veel Marokkanen niet besluiten om verder te studeren terwijl ze alle middelen hebben.

xDat sommige mannen zeggen dat het haraam is als een vrouw werkt terwijl de vrouw van onze dierbare profeet Muhammad Salaleyhi wa Salam een zakenvrouw was.

xDat de mannen/vrouwen na het huwelijk oppeens van karakter veranderen en hun ware aard naar boven komt.

xDat men hier te veel onderscheid maakt tussen de Berbers en de Arabieren.

xDat m'n hier een jaar zit te sparen om een luxevakantie te kunnen hebben in Marokko met gloednieuwe wagen en al , om zo de plaatselijke bevolking jaloers te maken.

xHet geroddel bij de (schoon)familie.



....]

Vul het lijstje bij

26-08-2008, 20:31


je krijgt een 0/8 voor je lijstje , want je hebt het precies niet over de Marokkaanse gemeenschap.

26-08-2008, 20:35

Citaat door ELJADIDA:
je krijgt een 0/8 voor je lijstje , want je hebt het precies niet over de Marokkaanse gemeenschap.




Ja schat de meerderheid van de Marokkanen uit Marokko (uit de moderne gebieden) zijn niet zo maar een groot deel van de Marokkanen uit Nl wel.


Wees gewoon eerlijk , dit is standaard kost.

26-08-2008, 20:55
toch wel de marokkanen die ik ken denken zo dus ik geef je een 8/8

26-08-2008, 21:15


wat mij stoort is dat het Marokkaanse volk zoveel potentie heeft maar dat of links laat liggen en/of vanwege ´concurrentie´ (lees jaloezie, misgunnen, zich bezig houden met het bemachtigen van een groter huis en een nieuwere auto dan de buren etc etc blablabla) niet voor de juiste doeleinden gebruikt

Waarom kunnen de Japanners na 2 atoombommen in de top 3 van de wereld staan en de Marokkanen na 2 aardbevingen niet ? Waarom kan Spanje uitgroeien tot een prachtland en Marokko niet ?

Kan hier nog een heel verhaal neerzetten en allerlei vragen en argumenten en feiten.. maar lijkt me overbodig..


Ewa fhem rassek..

26-08-2008, 21:20

Citaat door LadyRabat:
wat mij stoort is dat het Marokkaanse volk zoveel potentie heeft maar dat of links laat liggen en/of vanwege ´concurrentie´ (lees jaloezie, misgunnen, zich bezig houden met het bemachtigen van een groter huis en een nieuwere auto dan de buren etc etc blablabla) niet voor de juiste doeleinden gebruikt

Waarom kunnen de Japanners na 2 atoombommen in de top 3 van de wereld staan en de Marokkanen na 2 aardbevingen niet ? Waarom kan Spanje uitgroeien tot een prachtland en Marokko niet ?

Kan hier nog een heel verhaal neerzetten en allerlei vragen en argumenten en feiten.. maar lijkt me overbodig..


Ewa fhem rassek..



Helemaal mee eens.

Ik denk dat veel Marokkanen ook iets links laten liggen omdat men misschien toch wel een beetje "lui" is. Velen ontvangen toch een uitkering terwijl ze goed in staat zijn om te werken. Velen haken na zoveel jaren studeren toch weer af, velen verbouwen een huis en zijn er na 2 jaar nog mee bezig, bij Nederlanders of Belgen is het altijd van beginnen en afmaken.

Wat mij ook erg stoort is de l'auto route in Maroc. Schandalig dat er nog steeds geen autobaan is van Marrakech naar Agadir en andere belangrijke steden. Dit kan ik gewoon weg niet begrijpen. Als men wist hoeveel geld en tijd hier mee gewonnen kon worden....Echt vaag allemaal!

26-08-2008, 21:21

Citaat door Nueva:
[Dit is mijn lijstje:

x Dat sommige meiden denken dat alles draait om het trouwen en het hoofddoek dragen

xDat de leerkrachten snel zeggen dat het kind een lagere richting moet volgen terwijl het kind het aankan en goede punten had , en de ouders gewoon maar "ja" knikken , dit is helaas gebeurt bij véél Marokkanen.
Ze gunnen de Marokkanen geen toekomst en wij doen daar amper iets aan.

xDat men soms te snel besluit om te scheiden terwijl m'n kinderen heeft.
Bv : een vrouw met een kind die wil scheiden , ze moet eerst 3 keer goed nadenken en aan het kind en aan de toekomst denken (Hoe zal het kind reageren binnen 10 jaar zonder vader? (Zal je "nieuwe" partner goed zijn voor jouw kind&quot ipv haar eigen behoeftes.

[SIZE="4"]xDat veel Marokkanen niet besluiten om verder te studeren terwijl ze alle middelen hebben.[/SIZE]

xDat sommige mannen zeggen dat het haraam is als een vrouw werkt terwijl de vrouw van onze dierbare profeet Muhammad Salaleyhi wa Salam een zakenvrouw was.

xDat de mannen/vrouwen na het huwelijk oppeens van karakter veranderen en hun ware aard naar boven komt.
[SIZE="4"]
xDat men hier te veel onderscheid maakt tussen de Berbers en de Arabieren.[/SIZE]

[SIZE="4"]xDat m'n hier een jaar zit te sparen om een luxevakantie te kunnen hebben in Marokko met gloednieuwe wagen en al , om zo de plaatselijke bevolking jaloers te maken.[/SIZE]

xHet geroddel bij de (schoon)familie.



....]

Vul het lijstje bij



Ik erger me aan al die dingen, maar wat ik heb vergroot het meest

26-08-2008, 21:23

Citaat door Moedervan2:
Helemaal mee eens.

Ik denk dat veel Marokkanen ook iets links laten liggen omdat men misschien toch wel een beetje "lui" is. Velen ontvangen toch een uitkering terwijl ze goed in staat zijn om te werken. Velen haken na zoveel jaren studeren toch weer af, velen verbouwen een huis en zijn er na 2 jaar nog mee bezig, bij Nederlanders of Belgen is het altijd van beginnen en afmaken.

Wat mij ook erg stoort is de l'auto route in Maroc. Schandalig dat er nog steeds geen autobaan is van Marrakech naar Agadir en andere belangrijke steden. Dit kan ik gewoon weg niet begrijpen. Als men wist hoeveel geld en tijd hier mee gewonnen kon worden....Echt vaag allemaal!


mss heeft Marokko ook een WK nodig net als Spanje.. 2010 hebben ze helaas niet binnen mogen slepen.. wie weet in de nabije toekomst alsnog..

gegarandeerd dat die snelwegen er dan binnen een jaar liggen

26-08-2008, 21:25
Waarom zo negatief zijn over elkaar ipv een topic te openen over positieve dingen.
Marokanen zijn vaak negatief over zichzelf bij alleen maar klagen klagen of over elkaar alleen maar roddelen.

26-08-2008, 21:28

Citaat door mimi_tangaouia:
Waarom zo negatief zijn over elkaar ipv een topic te openen over positieve dingen.
Marokanen zijn vaak negatief over zichzelf bij alleen maar klagen klagen of over elkaar alleen maar roddelen.


Dus dat is wat je stoort yaaki

26-08-2008, 21:30
wat mij zooooo irriteerd:::: marokkaanse vrouwen die hun kinderen op straat of in de winkel slaan en tegen ze schreeuwen.
daar schaam ik me zo voorrr!!!!!

kwam het vandaag nog tegen in de kruidvat,

26-08-2008, 21:33

Citaat door LadyRabat:
Dus dat is wat je stoort yaaki


We zijn zelden tevreden

26-08-2008, 21:36



Citaat door mimi_tangaouia:
Waarom zo negatief zijn over elkaar ipv een topic te openen over positieve dingen.
Marokanen zijn vaak negatief over zichzelf bij alleen maar klagen klagen of over elkaar alleen maar roddelen.


Tuurlijk zijn er wel positieve dingen, uiteraard, maar een land als Marokko heeft zoveel potentie terwijl het er helemaal niets mee doet. De Olympische Spelen bijvoorbeeld, er zoveel goede sporters in Marokko en buiten Marokko maar die gewoon de kans niet krijgen om door te breken. Zie het feit alleen al van die Marokkaan die voor Bahrein begon te rennen

26-08-2008, 21:36
Dat we als Marokkanen geen samenhorigheidsgevoel hebben... en idd zeiken over het verschil tussen Arabieren en Berberen ( streken / steden kunnen elkaar ook niet luchten ) terwijl we allemaal Marokkanen zijn,
Turken bijv gaan voor elkaar door het vuur, ook al kennen ze elkaar niet als een niet turk aan een turk komt heeft de niet turk heel turkije tegenover zich staan.... Wij Marokkanen gaan eerder staan kijken hoe de Marokkaan afgemaakt wordt en hebben soms ook het lef om te zeggen... lekker voor hem / haar...

26-08-2008, 21:39

Citaat door Pure_Allure:
Dat we als Marokkanen geen samenhorigheidsgevoel hebben... en idd zeiken over het verschil tussen Arabieren en Berberen ( streken / steden kunnen elkaar ook niet luchten ) terwijl we allemaal Marokkanen zijn,
Turken bijv gaan voor elkaar door het vuur, ook al kennen ze elkaar niet als een niet turk aan een turk komt heeft de niet turk heel turkije tegenover zich staan.... Wij Marokkanen gaan eerder staan kijken hoe de Marokkaan afgemaakt wordt en hebben soms ook het lef om te zeggen... lekker voor hem / haar...


hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb heel vaak meegemaakt dat in geval van racisme of ruzie op straat, alle Marokkanen die daar getuige van waren, achter de Marokkaan die ruzie of een probleem had gingen staan... ongeacht van welke streek die Marokkaan is..

leek wel voetbal, opeens was iedereen 1 volk

Pagina's : [1] 2