Bekijk volle/desktop versie : Graag jullie mening....



Pagina's : [1] 2 3

26-08-2008, 16:15
Hoi iedereen,

Ik weet niet echt of dit hier thuishoort, maar zou graag meningen horen...

Ikzelf ben een perzier (iraans) van 20 jaar en ben niet als moslim opgevoed (ben opgevoed door mijn moeder, want mijn vader en moeder zijn gescheiden)
Ik heb een relatie met een turkse meisje, 18 jaar en wel als moslim opgevoed, waar ik heel erg veel van hou en zij van mij (we hebben nu al 14 maanden een relatie)

Qua cultuur en geloof hebben we helemaal geen problemen. Ik leer veel leuke dingen van het turkse cultuur en zei leert een beetje van mijn cultuur.
Qua geloof botst het ook niet, zij laat mij in mijn waarde en dwingt mij het islam niet op en ik laat haar de islam op haar manier beleven. Ramadan begint volgende week en ik ga, net als vorig jaar gewoon lekker met haar meedoen.

Sinds vorige week hebben we besloten onze relatie naar een hoger niveau te tillen en het haar ouders te vertellen (tot dan was het nog geheim, omdat haar ouders al aangegeven hadden dat een relatie met 'een buitenlander' uit den boze was.)

Nu hebben mijn moeder en ik haar halve familie ontmoet en we mogen elkaar (oprecht) graag. Haar familie heeft nu gezien dat ik een serieuze jongen ben met serieuze toekomstplannen.

Onze intentie was om volgende week woensdag nij haar vader om haar hand te komen vragen, volgens traditie. Maar dit wordt nu verplaatst tot na ramadan, omdat dit dan makkelijker uitkomt voor beide partijen.

Nu wil ik om jullie mening vragen (niet dat het bepalend is ofzo hoor) om te kijken hoe jullie tegen zoiets aankijken.

--Hoe vinden jullie het dat ik als niet-moslim perzier, trouw met een turkse meisje dat wel moslim is?--

Bij voorbaat dank voor uw mening.

26-08-2008, 16:19


Het kan niet.

26-08-2008, 16:21
Miss moet je je verhaal verkassen naar Hababam. Beterkan je advies krijgen van turken zelf

26-08-2008, 16:22

Citaat door _soekeyna_:
Miss moet je je verhaal verkassen naar Hababam. Beterkan je advies krijgen van turken zelf



Netalsof dat ertoe doet?
Een moslima mag niet trouwen met een niet moslim.
Wat voor toegevoegde waarde zal hababam nog hebben. Regels van de Islam zijn d uidelijk.

26-08-2008, 16:23


soekeyna ik ga hier helemaal plattttt!!! hahahahahahahahaah is wel een goeie hoor sorry!!

26-08-2008, 16:25

Citaat door Irresistible:
Het kan niet.




26-08-2008, 16:26

Citaat door Irresistible:
Netalsof dat ertoe doet?
Een moslima mag niet trouwen met een niet moslim.
Wat voor toegevoegde waarde zal hababam nog hebben. Regels van de Islam zijn d uidelijk.


ik weet dat het niet toegestaan is in de islaam. Maar beide partijen schijnen er geen moeite mee te hebben. Verder zie ik de link niet van zijn verhaal met m.nl. Daarom dacht ik aangezien zij turks is, hij beter bij de turken terecht kan. Dat is t volk waar t uiteindelijk om draait.....

26-08-2008, 16:27
waarom boeit onze mening jou ? doe wat je wil, jouw leven

26-08-2008, 16:29
En dat kom je hier op marokko.nl vragen ?

Ik denk dat je zelf het antwoord allang weet en dat dit puur een poging is tot provoceren.

26-08-2008, 16:29

Citaat door _soekeyna_:
ik weet dat het niet toegestaan is in de islaam. Maar beide partijen schijnen er geen moeite mee te hebben. Verder zie ik de link niet van zijn verhaal met m.nl. Daarom dacht ik aangezien zij turks is, hij beter bij de turken terecht kan. Dat is t volk waar t uiteindelijk om draait.....


Dan moet je natuurlijk aangeven wat jouw gedachten hierover zijn. Als hij beseft dat zijn vriendin hierdoor grote zondes begaat, gaat hij misschien anders denken en het toch laten.
Dit is een openbaar forum, hij mag hier zijn verhaal kwijt ongeacht zijn afkomst.

26-08-2008, 16:29
Als jullie van elkaar houden dan komt r wel iets of zij doet met jou mee of ji met haar dat is hoe t gaat

26-08-2008, 16:30
Dank jullie voor de meningen to dusver

@ Irresistible, leuk voor je bijdrage, maar je mag jezelf best beargumenteren hoor.

Ik zei al: Ik wil gewoon weten hoe jullie erover denken, maar het zal verder geen impact op mijn plannen hebben...

Mijn doel is geenszins om te provoceren, verders kom ik hier niet omdat het "marokko".nl is, maar omdat dit een grote community van moslims is.

Voor de rest:

Misschien had ik dit er nog bij moeten vermelden: Ik ben "technisch" gezien moslim. Me biologische vader is moslim heeft bij mijn geboorte "azan" (spreuk bij begin van het gebed) in mijn oor gezongen.

Mijn moeder is geen moslim en ik leef mijn hele leven al bij haar, ze heeft me dus ook niet dusdanig opgevoed.

Verder richt ik mij op "het echte moslimvolk", houdt dus in dat nationaliteit er niet toe doet.

26-08-2008, 16:33



Citaat door persian_s:
Dank jullie voor de meningen to dusver

@ Irresistible, leuk voor je bijdrage, maar je mag jezelf best beargumenteren hoor.

Voor de rest:

Misschien had ik dit er nog bij moeten vermelden: Ik ben "technisch" gezien moslim. Me biologische vader is moslim heeft bij mijn geboorte "azan" (spreuk bij begin van het gebed) in mijn oor gezongen.

Mijn moeder is geen moslim en ik leef mijn hele leven al bij haar, ze heeft me dus ook niet dusdanig opgevoed.

Verder richt ik mij op "het echte moslimvolk", houdt dus in dat nationaliteit er niet toe doet.


Een moslima mag niet trouwen met een niet moslim, genoeg argumentatie? Maar omdat je biologische vader moslim is, ben jij dat automatisch ook. Praktiseer je? Hou je je aan de vijf zuilen van de islaam?

26-08-2008, 16:33

Citaat door Irresistible:
Dan moet je natuurlijk aangeven wat jouw gedachten hierover zijn. Als hij beseft dat zijn vriendin hierdoor grote zondes begaat, gaat hij misschien anders denken en het toch laten.
Dit is een openbaar forum, hij mag hier zijn verhaal kwijt ongeacht zijn afkomst.


Duhhh! was ook maar een tip... Mens doe toch niet moeilijk

26-08-2008, 16:38

Citaat door Irresistible:
Netalsof dat ertoe doet?
Een moslima mag niet trouwen met een niet moslim.
Wat voor toegevoegde waarde zal hababam nog hebben. Regels van de Islam zijn d uidelijk.



precies!

Pagina's : [1] 2 3