Bekijk volle/desktop versie : Kun je je niet aanpassen? Verplichte gedragstherapie.



26-08-2008, 11:31
DierenPark Amersfoort stelt gedragstherapeute aan
Uitgegeven: 26 augustus 2008 09:22

AMERSFOORT - In DierenPark Amersfoort krijgen de bewoners vanaf eind deze maand les. Toinny Lukken, de expert van Nederland in het trainen van dierentuindieren, gaat in het park werken met de chimpansees, tijgers, olifanten en giraffes.
ANP

Op dierentuincongressen hoorde ze veel verhalen van dierentuinen die worstelen met medische controles.

Vaak moesten dieren onder narcose worden gebracht voor eenvoudige onderzoeken. Lukken had bij het Dolfinarium geleerd dieren via trainingen vrijwillig te laten meewerken aan gezondheidsonderzoeken als temperatuurmetingen, bloedafnames en echo's bij zwangere dolfijnen.

"Ik dacht: Als je dolfijnen dat kunt leren, moet het ook te doen zijn bij apen of tijgers", aldus Lukken. In Apenheul en Ouwehands Dierenpark deed ze al goede ervaringen op en in Amersfoort gaat ze eind van de maand aan de slag.

Pedicure

De giraffes en tijgers moeten leren bloed af te laten nemen en zich te laten betasten, de chimpansees gaan leren controles te ondergaan aan gebitten, handen en voeten en de olifanten krijgen behandelingen van een pedicure. Lukken verwacht dat de dieren in drie tot zes maanden de eerste vorderingen hebben gemaakt.
http://www.nu.nl/news/1716385/89/DierenPark_Amersfoort_stelt_gedragstherapeute_aan. html

26-08-2008, 11:57


ik haat dierenparken.

26-08-2008, 11:58
en circussen.

26-08-2008, 12:01
Ik ben er ook niet dol op. Ook omdat het voor een deel de handel in wilde dieren blijft stimuleren......men zegt van niet.....maar het blijkt wel zo te zijn.

26-08-2008, 12:12


ben benieuwd of het gaat lukken

26-08-2008, 12:42

Citaat door Windmolenrat:
Ja want dierentuinen kopen hun dieren vaak wild.... not.


Wereldwijd......wel degelijk. Er was pas nog een documentaire over.

26-08-2008, 13:06
Zou het ook werken bij de Berberaap?..

26-08-2008, 13:07

Citaat door MOCKBA:
Zou het ook werken bij de Berberaap?..


mag ik voortaan je teksten schrijven? deze zag ik aankomen, namelijk - zoals je in al je reacties 100% voorspelbaar bent.

wat zul jij een belazerde bedgenoot zijn, met zo weinig inlevingsvermogen en fantasie.