Bekijk volle/desktop versie : Verslagje van me verlovingsfeest 12-07-08



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

25-08-2008, 11:47
[SIZE="3"]Salaaam Alaikom Dames ....

Zoals aan vele belooft : Hier mijn Verslagje Van me verlovingsfeest...In Marokko...Arouit
(11-07-08 henna & 12-07-08 verlovingsfeest)

henna avond: 11-07-08[/SIZE]
Ik werd om 9.30 wakker gebeld door mijn man, en heb ff met hem fijn gekletst. hij wenste mij een fijne dag toe en zei maak er een leuke avond van.
Het was een uur of 5 toen ik naar boven ging met me nicht om me om te kleden. Ik heb die henna jurk aangedaan, met een broek.
Heel lichtjes make-up gedaan en een hoofddoek netjes naar achter gedaan.
Ik hoorde om de haverklap de bel gaan en mensen binnenkomen.
Harde muziek en ik hoorde ook nog mensen flink shaken..
Alle nichten kwamen naar boven om mij op te halen.
Ik hoorde beneden de muziek al draaien.
En zo liepen we naar beneden met de meiden vreugdekreten maken.
De kamer zag er prachtig uit. De meiden hebben goed hun werk gedaan.
En ik nam plaats op mijn plekje.
De hennavrouw ging te werk en ze heeft prachtig werk gedaan.
iedereen danste erop los, en zelf had ik zin om te dansen maar dat ging moeilijk haha.
De dochter van de nekasha die deed henna bij de meiden.
Om 8 uur kreeg ik een telefoontje van me aanstaande, hij zei dat die me heel erg graag wilde zien. En na 30 minuten was die aangekomen , en gaf mij een zoen op me voorhoofd en ging naast mij zitten.
Zo hebben we heel wat lol gehad, en hebben ze ook bij me aanstaande beetje henna gedaan op zijn binnenhand.
Me aanstaande en zijn neef gingen dansen. we hebben echt gelachen. Later toen iedereen ging eten in de andere ruimte, zaten ik en me aanstaande alleen. Me tante heeft expres tegen iedereen gezegd dat ze daar heen moesten om te eten, zodat we ff alleen konden zijn.
Ze brachten eten/drinken naar ons. (couscous en kip)
Mijn man die dwong me een beetje om te eten.
Want ik heb echt 1 week voor de verloving niks gegeten. Hij gaf me meskien couscous/drinken.
Whaha ik kon zelf helemaal niks. me henna op me handen en voeten moest nog drogen. En zo zaten we eventjes knus samen, totdat iedereen had gegeten en ze allemaal binnen kwamen, en verder gingen met feesten.
Zo heeft het geduurd tot 2 uur in de nacht. Me aanstaande heeft mij naar boven getild, en in mijn bedje gelegd.
En na een zoen op me voorhoofd, is die naar huis gegaan.
Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen, door de warmte, door de henna.
Leek wel alsof ik vastgeboden was
wat was ik blij toen het ochtend was, en me moeder me kwam wakker maken, om mijn henna eraf te wassen.



[SIZE="4"]S'ochtends verlovingsdag 12-07-08 :[/SIZE]
Ik stond op met een zenuwachtig gevoel ... en me moeder hielp mij met henna eraf te wassen.
Ik heb gewoon niet kunnen slapen van al die henna. Ik durfde niet om te draaien. Bang dat ik het ging verpesten.
Beneden aangekomen begonnen ze allemaal vreugdekreten te maken en te zingen voor mij. en gingen ze met edjoen dansen en zingen.
Ik zag me moeder meskina ook meezingen. Ze keek me aan en zag dat ze heel blij voor me was. Ik gaf haar een dikke knuffel en een zoen op haar voorhoofd.
Me tante , nicht en me nichtjes gingen naar het ander huis (waar het feest zal plaats vinden) om op te ruimen en te koken ...
Ik ging met ze mee ... Eenmaal bij het andere huis ....
me nicht was al druk in de weer met het schoonmaken en de bedieners waren het glaswerk uit te soppen, en alles al klaar te leggen in een andere kamer , ik bekeek de ruimte en besefte toen pas dat dit mijn verlovingsfeest is. Ik kreeg een glimlach om me gezicht.
De tafels en stoelen en bruidsbank arriveerde. En ze gingen het neerzetten zoals ik het voor ze geschets had. Iedereen was druk bezig met alles klaar aan het zetten. En de tafels etc aan het decoderen. De boxen werden klaargezet. Etc. Toen het allemaal klaar was zat ik echt met open mond te kijken. Wat zag het er prachtig uit.
Mijn dag kon niet meer stuk.
Mijn aanstaande die kwam binnen en stond met open mond te kijken.
Hij kwam op me aflopen en begon me te omhelzen en gaf me een kus.
We hebben bekeken of alles wel zo is klaargelegd zoals wij het wilde hebben.
Elhumdoelilah was alles zo als we het wilde, en zijn we weggegaan, naar mijn huis.
Ik ging naar mijn kamer , en hoorde beneden allemaal vreugdekreten.
Ze feliciteerde mijn aanstaande en waren druk aan het babbelen. Ik smsde hem en vroeg of die boven wilde komen.
Hij kwam naar boven en we hebben even wat tijd samen doorgemaakt, en hij is toen om 13.00 vertrokken naar de kapper.
Mijn nichten kwamen allemaal naar boven en begonnen me zo zenuwachtig te maken. Na lang kletsen ging ik even een douche nemen.
Ik heb zkkr 2 uur in de douche gezeten, en heb een maskertje aangebracht.
na het douche heb ik een leuke jurkje aangedaan en liep naar beneden om te kijken wat ze aan het doen waren.
De kokkins waren druk bezig met eten maken, en alles klaar maken om daarna makkelijk mee te nemen naar het andere huis.
me aanstaande smsde me dat ie met zn hele famillie om half 6 zou komen ... Ik helemaal stressen .en ben naar de andere huis gegaan, en nam me spulletjes mee..
de negaffa die kwam 1 uur te laat. Ik wilde haar killen gewoon., maar ze heeft echt mooi werk geleverd...
mijn eerste lebsa was zachte kleur paars, met bijpassende sieraden in het goud. En een opgestoken kapsel. Ze heeft mijn make-up gebruikt, want ik vind het smerig om een negaffa de make-up te gebruiken.
De eindresultaat was prachtig, ik stond met open mond naar mezelf te kijken.
Ik hoorde de dakka marakcia en kreeg smsje van me aanstaande dat ik naar buiten moest kijken. ik zag dat ze allemaal in het begin van de straat zijn uitgestapt, en allemaal achter de dakka dansend naar huis toe kwamen lopen. ik zag iedereen dansen op straat, en me aanstaande ook. Hij keek mij aan met die glinsterende oogjes en gaf me een knipoog. Wat zag hij er prachtig uit in zijn nette zwarte pak/witte blouse en beige stropdas, Ik voelde de kriebels in mijn buik.
Ik hoorde alle meiden naar boven komen en vreugdekreten maken Joeijoeijoeijoeijoeijoeijoeijoei Slaaat ie Slaaam ......
Het moment brak aan dat ik naar beneden moest. Ik had een sluier over mijn hoofd
De negaffa begeleiden me naar beneden. en de meiden liepen achter me aan en maakte vreugdekreten. ik trilde helemaal, en kreeg het maar niet onder controle. Iedereen zat me aan te kijken en de cameravrouw dat maakte mij nog zenuwachtiger.
Bij binnenkomt liepen de we naar voren langs alle tafels met de dakka achter ons aan.
Ik nam plaats op de bruidsbank, en keek glimlachend naar iedereen.
ik zag me moeder kijken en zag haar een traan wegvegen. dat had ik beter niet kunnen zien, want ik kreeg toen ook tranen. ze kwam naar me toe en gaf me een zoen op me voorhoofd en zei dat ik er prachtig uitzag. en ik niet moet huilen, maar van me dag moet genieten.
Iedereen zag er prachtig uit, en ze danste erop los.
Mijn man die kwam binnen met zijn 2 zussen. Met de dakka erachter aan.
Hij kwam naar me toe lopen deed de sluier naar achteren en gaf me een zoen op mijn voorhoofd, en zei dat ik er prachtig uitzag.
En ging naast mij zitten en pakte mijn hand vast. Daar zaten we hand in hand naar iedereen te kijken en te genieten.
Iedereen ging uit zijn dak op de muziek van rachid kasmi.
Na een half uurtje te hebben gezeten, en de cameravrouw, heel wat foto’s had geschoten met familie, mochten we opstaan.
We hebben heel wat gedanst op de dansvloer. Het was echt super.
Soms was het wat irritant , want die sleep was zo groot, en stond er soms op, dan ging het wat trager met bewegen. maar iedereen hielp een handje als ze merkte dat die sleep in de weg zat
Maar verder was het echt super. De dansvloer was bomvol, en iedereen vormde een rondje. En ik en me aanstaande danste in het midden.
Zo hebben we heel wat gedanst, en zijn we terug naar onze plaats gaan lopen. De serveersters kwamen binnen met thee/koffie koekjes/gebakjes en nootjes.
Ze serveerde heel netjes alles op tafel, en deden het op een leuke manier de thee/koffie inschenken.
Er werd een langzamere muziek gedraaid , en iedereen babbelde erop los.
Ondertussen kon de cameravrouw nog wat foto’s schieten.
En werd ik later begeleid naar boven. de gasten zouden gaan eten.
ik was echt even blij dat ik boven zat. Ik ademde goed uit , en de negaffa ging met me 2de lebsa aan de gang. Een witte lebsa met zilveren diamantjes. Met zilveren sieraden en ook hier me haren opgestoken. Ook deze lebsa stond mij prachtig. Ik zag er weer prachtig uit.
Ik hoorde alle meiden naar boven komen en vreugdekreten maken Joeijoeijoeijoeijoeijoeijoeijoei Slaaat ie Slaaam ......
Mijn aanstaande stond op me te wachten bij de deur. Hij keek me heel lief aan en zei dat ik steeds prachtiger uitzie . Ik bloosde helemaal.
en zo liepen we samen hand in hand met de meiden achter ons aan naar beneden en ze maakte vreugdekreten. Nu trilde ik niet meer. Ik voelde me heel relax eigenlijk.
We liepen de zaal binnen , met alle meiden achter ons aan naar onze bruidsbank. En namen we plaats. Alle familieleden wilden weer met ons op de foto. En zo zijn er heel wat foto’s gemaakt. En hebben we heel wat gedanst
En de melk dadels ceremonie gehouden (om het zo maar te zeggen haha)
En de ringen bij elkaar omgedaan. Er werd gefilmd en foto’s werden geschoten.
We zijn verder gaan dansen met ze alle, en de mannen kwamen ook toen allemaal naar binnen. Iedereen danste met elkaar, en zo hebben we gedanst tot half 4 in de nacht.


de gasten waren geweldig…de sfeer was heel goed….. Aan het eind van de avond hebben we met z’n tweeën iedereen bedankt die onze verlovingsdag tot een zeer geslaagde dag heeft gemaakt…
Kortom een zeer geslaagde dag.
Het was echt een van de mooiste dagen van ons leven!

25-08-2008, 11:54


leuk mabrouk, en nu de fotos

25-08-2008, 11:57
in 1 woord, prachtig

25-08-2008, 11:59
Prachtig, allahi kemel bigier...!

25-08-2008, 12:36


Zooo mabrouk...
Maar dit allemaal voor een verloving?
Ben je niet bang dat je bruiloft dan niet meer zo apart zal zijn?
Ik vind dat naar mijn gevoel echt raar....
Maar ieder mens heeft natuurlijk zijn eigen belevenis...

Allah i kamal blghir incha allah!

25-08-2008, 12:38
Mabrouk meid, geniet van de komende tijd en het regelen van je bruiloft.

25-08-2008, 12:40
Nice... Allah iekemel bigair...

25-08-2008, 13:03
Doet me denken aan mijn verloving

Allahi kemel bigair!

25-08-2008, 13:10
Leuk om te lezen... ..
Meid.. Wens je veel succes met alles..
Ennuh allahi kemel bigair Insha'Allah..
Moge Allah ta3ala jou huwlijk zegenen Insha'Allah..

25-08-2008, 13:25
Allah ie kemel bl gair!

25-08-2008, 13:29
Allah ie kemel bi ghair fatiha..

25-08-2008, 13:52
leuk, om dat zo terug te lezen!!!

25-08-2008, 14:14


allah iekemel bilghair

25-08-2008, 14:15
Mabrouk meid!
Allah ie kemel bi ghair
nu de bruiloft nog

25-08-2008, 14:56
Hartelijk dank allemaal dames voor jullie lieve reactie's

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22