Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk steun voor schoonmaak!!! HUP AAN DE SLAG



24-08-2008, 14:05
Dames,

laten we elkaar steunen/pushen om schoon te maken...

ik ga nu mijn werk van eergisteren afmaken. heb de vloeren geschrobt (met de hand) op mijn knieen. De helft van mijn woning is af de rest moet ik nu doen... dus tot zo...

want zo wordt het schonen dan dwijlen.. de randen en vlekken gaan beter weg. alle stoffen in de hoeken enz... de ramadan begint dus wil een fris huis zodat ik al mijn aandacht aan het koken kan geven straks...

ramen heb ik vorige week gezeemd...

24-08-2008, 14:15


tja het beste wat je kan doenis een schema maken, en dat schema aanhouden. verdelen gewoon over de dag. waarom schron je de vloer op je knieen?? kan je toch gewoonmet een bezem doen of iets met lange steel.

wat ik je in elk geval aanraadt is sun voor de keuken ( roze fles) datsy is ook goed maar deze vind ik beter want hij haalt ook goed aangekoekte resten weg bv als je aan het koken bent en druppels op de oven vallen door de hitte zijn ze dan aangekoekt zegmaar of uitgedroogd dat haalt ie goed weg.

de wc elke dag ff met hygienisch doekje af doen en schrobben van binnen met wc-spul en een keer per week een tabletje erin.

voor de keukenkastjes doe ik altikjd een fles met chloor en water en die gebruik ik dan om te spuiten erop. voor alles wat moet glanzen nog eens eroverheen met dat blauwe spul voor ruiten/gladde oppervlakken.

de aanrecht met chloor afdoen en de wasbak ook.

meid veel succes.

voor de vloer trouwens driehoek of gewoon allesreiniger.

roze fles van lidl voor de kalk en de douche

24-08-2008, 15:59
ben er klaar meee...

heb me matras enzo opgetild en onder mijn bed ook geboend...

mijn handen stinken nog steeds naar die handschoen gatver...

wat een opluchting!! klaar met de vloer..

maarrr nog steeds voel ik me niet lekker want..

tijdens het vloer schoonmaken zag ik weer dat de deuren ook schoongemaakt moet worden en de tegels op de muur.. owww iedere keerkomt er iets bij.. ik heb een schoonmaaktik echt erg!!! ik kan daardoor niet eens naar buiten het moet af... en daardoor ga ik ook niet douche omdat ik weer moet schoonmake

24-08-2008, 16:01
bedankt meid voor je tips..

ik heb de vloer met een emmer water met wat chloor en ariel vloerreiniger erin. en een beetje glasex omdat ik die fles leeg wil hebben (zat een beetje in)

24-08-2008, 16:06


ja chloor doe ik ook wel in bij de vloer-spul maar soms want die gassen zijn niet gezond. de deuren doek ik altijd met een warm sopje met chloor en een multivezel doek, dan hebje ze zo gedaan!

en de tegels dat spul van de lidl is geweldig voor kalkaanslag anders datsy of sun voor vetvlekken. nadoen met een multivezel doek met beetje chllor ( te veel chloor gebruik mensen is eigenlijk niet goed maja)

24-08-2008, 16:28
ik zal de volgende keer de deuren doen met chloor en tegels met dasty bedankt voor je tip