Bekijk volle/desktop versie : boekenvergoeding..



Pagina's : [1] 2

24-08-2008, 12:28
Salaam mensen,

Ik studeer dit jaar aan het eerste jaar sjd en ik had een vraagje over een vergoeding van je schoolboeken. Ik hoorde van een vriend dat je een vergoeding kan vragen voor je schoolboeken nadat je ze hebt gekocht,
weet iemand hier of dat waar is of juist niet???

24-08-2008, 12:41


Mijn zus, Zit op de uni, haar boeken zijn vet duuur

In ieder geval .. wat mijn vader heeft gedaan ... allebonnen bewaard..
3 boeken kosten haar al gauw 400 euro En dat iedere 10 weken ..

.. Dus mijn vader allebonnen bewaard en bij de belastingafgifte als kosten bij verrekend ... ze heeft er in totaal zn 879 voor terug gekregen alleen voor de kosten van de studieboeken ..

Het heeft mijn vader 34.95 gekost om bij zn kantoor langs te komen en die doen het allemaal voor hem

24-08-2008, 13:15
okej dus dan moet ik de bonnetjes bewaren ik ben ong. op 390 uitgekomen met de boeken maar dit jaar betaal ik ze zelf dus dat is voor mij wel veel. dus als ik de bonnetjes bewaar kan ik aan het einde van het jaar een bedrag terug krijgen??

24-08-2008, 13:23
Als het goed is .. wel ..

tenzij je veel verdiend enzo ...

Mijn vader werkt alleen en verdiend niet zo heeel veel, mn zus krijgt niet voldoende van de ib-groep .. dat red je gwn niet ...

24-08-2008, 13:31



Citaat door Lynn:
Als het goed is .. wel ..

tenzij je veel verdiend enzo ...

Mijn vader werkt alleen en verdiend niet zo heeel veel, mn zus krijgt niet voldoende van de ib-groep .. dat red je gwn niet ...



Leer haar een slimme manier---> niet aanschaffen totdat het blok en de vakken echt beginnen en je dan in je readers kan terugvinden hoeveel je precies moet kennen van de boeken. Indien dit een klein deel van het boek is (wat echt heel vaak het geval is!), kan je het beter gewoon kopieren. Ik studeer al bijna 4 jaar aan de uni en heb enkel in mijn EERSTE jaar boeken gekocht (1/3 van de prijs overgekocht) en daarna never meer een boek aangeschaft . Hetzelfde geldt voor de blokboeken/readers.... lang leve kopieren

24-08-2008, 13:36

Citaat door sparkles:
Leer haar een slimme manier---> niet aanschaffen totdat het blok en de vakken echt beginnen en je dan in je readers kan terugvinden hoeveel je precies moet kennen van de boeken. Indien dit een klein deel van het boek is (wat echt heel vaak het geval is!), kan je het beter gewoon kopieren. Ik studeer al bijna 4 jaar aan de uni en heb enkel in mijn EERSTE jaar boeken gekocht (1/3 van de prijs overgekocht) en daarna never meer een boek aangeschaft . Hetzelfde geldt voor de blokboeken/readers.... lang leve kopieren




Nopes, mijn zus doet biomedische wetenschappen .. en heeft daadwerklijk de boeken nodig .. van blz 1 tot het einde ... En natuurlijk schaft ze haar boeken niet direct ... Ieder 10 weken beginnen ze met een nieuwe blok .. 1 blok kent wel 3 vakken .. Dus moet ze ook nieuwe boeken aanschaffen .. ruim 800 blz kopieren werkt niet .. !! Overkopen lukt nie .. meestal zijn het boeken van andere jaren .. beter studie op een normale wijze afsluiten dan hier en daar een papiertje zoeken dat is zonde !

24-08-2008, 13:38

Citaat door Lynn:
Nopes, mijn zus doet biomedische wetenschappen .. en heeft daadwerklijk de boeken nodig .. van blz 1 tot het einde ... En natuurlijk schaft ze haar boeken niet direct ... Ieder 10 weken beginnen ze met een nieuwe blok .. 1 blok kent wel 3 vakken .. Dus moet ze ook nieuwe boeken aanschaffen .. ruim 800 blz kopieren werkt niet .. !! Overkopen lukt nie .. meestal zijn het boeken van andere jaren .. beter studie op een normale wijze afsluiten dan hier en daar een papiertje zoeken dat is zonde !


Klopt voor zulke studies zoals ook bijv. geneeskunde is het beter om ze wel aan te schaffen.

Allah ya hawoen!

24-08-2008, 13:40

Citaat door sparkles:
Klopt voor zulke studies zoals ook bijv. geneeskunde is het beter om ze wel aan te schaffen.

Allah ya hawoen!




24-08-2008, 13:52
Voorwaarden aftrek
Uw studiekosten of andere scholingsuitgaven mag u onder de volgende voorwaarden meetellen:

U of uw fiscale partner deed de uitgaven voor uw studie.
De opleiding of studie was gericht op uw beroep of toekomstig beroep.
De uitgaven (min eventuele vergoedingen) waren hoger dan de drempel van € 500. De uitgaven boven de drempel mag u aftrekken. Meestal geldt een maximaal aftrekbedrag van € 15.000.
Als u voor uw studiekosten of andere scholingsuitgaven een vergoeding ontving, bijvoorbeeld een vergoeding van uw werkgever, moet u deze vergoeding eerst van uw uitgaven aftrekken voordat u het aftrekbedrag berekent.

De volgende kosten mag u meetellen:

lesgeld
kosten voor studieboeken of vakliteratuur
afschrijving duurzame zaken. De afschrijving van een duurzame zaak behoort uitsluitend tot de studiekosten voor zover u die zaak gebruikt voor de opleiding of studie. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
- uitgaven voor zogenoemde EVC-procedures (Erkenning Verworven Competenties). Vanaf 2007 zijn deze uitgaven aftrekbaar. U hebt als student in de praktijk kennis en ervaring (competenties) opgedaan. U kunt deze competenties laten vastleggen in een verklaring (de EVC-verklaring). Deze verklaring moet afgegeven zijn door een daartoe erkend instituut. Met deze verklaring kunt u vrijstelling krijgen voor een bepaald onderdeel van uw studie.

De volgende kosten mag u niet meetellen:

rente voor studieschulden
uitgaven voor levensonderhoud, bijvoorbeeld huisvesting, voeding en kleding
reis- en verblijfkosten
uitgaven voor studiereizen of excursies
uitgaven voor een werk- of studeerruimte (ook niet de inrichting daarvan)

24-08-2008, 16:33
Ik heb 4 boeken tweedehands en de rest nieuw. Ik wachte zeg maar met bestellen tot de introdusctie dag, en toen vroeg ik of je alle boeken nodig hebt, die man zei van wel, dus heb ik het maar besteld. Maar dus je kan wel een vergoeding vragen voor die boeken..?

24-08-2008, 17:51
Moet je dat dan bij de Belastingdienst doen?? Ik moet ook €834,- betalen voor iets wat je maybe maar 1 jaar nodig hebt :S Belachelijk toch? Eigenlijk moeten ze alle boeken laten huren zoals de middelbare school?

24-08-2008, 21:30
jah man, plus als je ze verkoopt krijg je langg niet zoveel als dat je ze koopt, dus tjah wrm niet huren.

24-08-2008, 22:32


Ja man, Nl zijn gwn uitbuiters. Maar wel zeuren over dat er te weinig jongeren geschoold zijn Duhhh Vind je het gek.

25-08-2008, 16:48
Preciesss..

25-08-2008, 17:10

Citaat door roumaisa86:
Ja man, Nl zijn gwn uitbuiters. Maar wel zeuren over dat er te weinig jongeren geschoold zijn Duhhh Vind je het gek.

Ewa saf; neem dan een enkeltje Marokko als je vindt dat ze je hier uitbuiten. Kijken of de Marokkaanse regering het beter kan (dus niet). Het is overal hetzelfde; zoiets noemen ze kapitalisme. Dus niet zeuren en ga werken / studeren

Pagina's : [1] 2