Bekijk volle/desktop versie : Mensen van Marokko.nl: Rook jij?



Pagina's : [1] 2

26-01-2004, 22:14

Citaat door 007_letizia:
Simpele vraag, simpel antwoord

Feiten en cijfers:

Roken in Nederland
Gebleken is dat in Nederland 30,7% van de volwassen bevolking rookt. Verdeeld naar geslacht is dit 34% van de mannen en 28% van de vrouwen. Het gemiddelde verbruik bedraagt iets meer dan 20 sigaretten per dag. In 1967 was dat nog maar bijna 13 sigaretten per dag. Het percentage pijprokers en sigarenrokers is circa 2%.


Roken en jongeren
Het blijkt ook dat van de jongeren (15-19 jaar) bijna 45% rookt. Er lijkt een trend waarneembaar onder jongeren van 13-14 jaar eerder te beginnen met roken. Er zijn geen verschillen tussen jongens en meisjes.


Roken en stoppen
Het is tevens zo dat elk jaar opnieuw veel mensen zich voornemen te stoppen met roken. Per 1 januari 2000 hebben ruim 700.000 Nederlanders een stoppoging ondernomen. Van alle rokers behoort 23% tot de zogenaamde tevreden rokers. Zij overwegen niet te stoppen. 43% wil wel stoppen, maar niet binnen een half jaar. De rest, ruim een derde, wil binnen een half jaar stoppen. In totaal wil dus uiteindelijk 75% van het roken afkomen

.

26-01-2004, 22:26


Yeghhh roken is smerig

26-01-2004, 23:24
Idem dito

26-01-2004, 23:25
ik rook niet maar ik doe altijd bezen. das veel lekekrder en dan heb je tenminste waar voor je geld.

26-01-2004, 23:28


Bezen?

27-01-2004, 00:00

Citaat:
Origineel gepost door sneakynawal
[b]Bezen? [/B]
weet je nie wat da is? moet je echt een keer proberen dan, je weet nie wat je mist man!

27-01-2004, 09:47
Nee, nooit gedaan en nooit de lol van ingezien ook.

27-01-2004, 11:47
Nee , me ouders vermoorden me

27-01-2004, 12:02
Ik begrijp niet waarom mensen roken, ze weten dat slecht is , als je vraag het aan hun stop met roken ,antwoorden ze, ik wil het maar ik kan het niet, zielig he!!!

27-01-2004, 16:29
Een dikke joint op z'n tijd vind ik wel heerlijk

27-01-2004, 16:53

Citaat:
Origineel gepost door 007_letizia
Ja ach, why not denk ik maar. Alleen als een meisje jointje rookt, vind ik het gelijk een ander verhaal. Op de een of andere manier vind ik dat niet bij een meisje horen; jointjes enzo.

Toch?
Het doet anders precies het zelfde met de hersens van meisjes als met jongens....

27-01-2004, 18:53
Een meissie wat rookt is een dikke vette afknapper.

27-01-2004, 19:40


Ja, ik rook nog steeds.

Bezen is roken van cocaine, pas maar op, voor je het weet ben je verslaafd.

Een jointje rook ik niet meer, maar wat een onzin, een jongen mag wel jointjes roken en een meisje niet? Of 'staat' het beter als een jongen het rookt? Nou ja, wat een onzin, echt ...het is slecht, voor beide.

Ja, ik rook nog steeds, ik heb alles al gelaten wat Allah verboden heeft, een leven met drugs verander je niet zomaar, ik stond op met een joint en ging er mee naar bed....in het weekeinde een paar pillen en nog meer troep (ik zal jullie de rest besparen.. ).

Tijdens de ramadan heb ik overdag nergens last van, maar zodra we weer mogen eten, steek ik (weer) een sigaret op..ik wil graag stoppen, maar het lukt me niet echt. Zielig hé, dat hoor ik al een paar zeggen...weet je wat pas echt zielig is? Als ik weer aan de joints ga, dat is pas zielig....voorlopig nog even roken, Insha Allah zal ik het gauw op kunnen geven, met behulp van Allah, netzoals ik de rest heb gelaten wat het is.

27-01-2004, 20:41
Het is minder slecht om 1 joint in de week of 2 weken te roken dan de hele dag door cigaretten te paffen. Ik ben gelukkig nu 2 jaar gestopt met roken.

27-01-2004, 22:07
hmmzz ja het is mij helaas ook nog niet gelukt om helemaal e stoppen met roken, eigenlijk zou ik liever zo nu en dan bv. in het weekend een jointje roken dan elke dag een hele lading sigaretten.

ch binnekort is een peuk duurder dan een joint duz dan is de keuze makkelijk gemaakt

voor alle smokers suc6 met quitten

greetz BioNiC

ps. ik hoorde dat Allan Carr oko weer met roken begonnen is

Pagina's : [1] 2