Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij helpen??



23-08-2008, 22:35
Hallo allemaal,

Ik heb mijn vriend die in Marokko woont, ik wil graag met hem trouwen.
En als het goed is komt hij binnenkort op eigen houtje naar Belgie.
Dat betekent dat ik ook in Belgie moet gaan wonen. Alleen weet ik niet hoe ik dan verder moet, want wij zijn dan nog niet getrouwd. En mijn ouders laten mij natuurlijk ook niet zomaar alleen wonen in een ander land.
Ik wil eigenlijk ook nog verder studeren, maar ik weet niet wat de regels zijn in Belgie. Moet je daar ook werken om papieren voor je man aan te kunnen maken?
Wie van jullie heeft hier ervaring mee?
Deel jullie kennis en ervaringen met mij, zodat ik insha'allah gauw met mijn schatje herenigd kan worden en blijven.

Groeten.

23-08-2008, 22:43


Ik weet hier niet veel over maar het lijkt me logisch moest je hem hier willen brengen, je eerst zelf hier moet wonen...
Dus niet vanuit Nederland alles regelen maar eerst zelf hier verhuizen en dan pas beginnen regelen en WERKEN...

Heel veel succes althans...

23-08-2008, 22:43
ik heb gehoord dat het in belgie vrij gemakkelijk gaat, maar in nederland is en blijft het een moeilijke situatie!

23-08-2008, 22:46
Oke thanks, ja ik weet dat ik daar moet wonen.
Alleen zou ik graag willen weten hoe het dan verder moet.
Kan ik werken met een opleiding SJD MBO niveau 4?
Of zou ik ook nog naar school kunnen?
En hoe gaat het met een huis aanvragen?
Wie kan mij meer details geven?
GR.

23-08-2008, 22:47


waarom komt hij niet naar belgie en dan naar NL en gewoon hier blijven
want hier in nl zitten ze verblijfsvergunning te geven aan iedereen die nu komt...tenminste die ik ken...

23-08-2008, 22:49
ooh dat lijkt me wel erg sterk.
En ik zit nu nog op school. Dus ook al zou hij naar NL komen, dan duurt het wel jaren voor dat hij papieren krijgt, want ik moet dan nog vast werk krijgen etc.

23-08-2008, 22:49
Het is moeilijk geworden in België. Ik heb een meisje gesproken, en haar vriendin is voor de 3de keer afgewezen. Laat hem eerst maar belgische papieren maken, en dan in NL komen wonen.

23-08-2008, 22:58

Citaat door BERKANIA__:
Oke thanks, ja ik weet dat ik daar moet wonen.
Alleen zou ik graag willen weten hoe het dan verder moet.
Kan ik werken met een opleiding SJD MBO niveau 4?
Of zou ik ook nog naar school kunnen?
En hoe gaat het met een huis aanvragen?
Wie kan mij meer details geven?
GR.


Ik weet niet wat deze opleiding juist inhoudt maar je kan eerst en vooral beginnen met werk te zoeken.. Daarna appartement aanvragen (dit kan je aanvragen bij het OCMw of anders zelf zoeken bij particulieren)... En wanneer deze 2 in orde zijn kan je pas je man binnenbrengen !!

23-08-2008, 22:59
oke, de opleiding is Sociaal Juridisch Medewerker.
Kun je daar wel werk mee vinden in Belgie?

23-08-2008, 23:09

Citaat door BERKANIA__:
oke, de opleiding is Sociaal Juridisch Medewerker.
Kun je daar wel werk mee vinden in Belgie?



Ik weet niet of ze veel opzoek zijn naar zo"n mensen maar werk zal je sowieso vinden..

23-08-2008, 23:16
Ik heb een goeie site voor je hier vind je alles!

http://www.buitenlandsepartner.nl en dan links klik je op Belgie-Route

23-08-2008, 23:20
thanks meid, ik ga direct kijken.