Bekijk volle/desktop versie : Een vraag aan alle Marokkanen in Nederland



Pagina's : [1] 2 3

23-08-2008, 18:47
Mensen,

Mijn vraag aan jullie is:

Waarom wonen jullie in Nederland en niet in Marokko?

Is het om studieredenen? Zo ja, ga je terug na je studie? Vind je Nederland leuker om te wonen? Of is er een andere reden?

Elke zomer zie je de Nederlandse marokkanen en de Franse marokkanen in marokko, genieten van hun thuisland. Na een paar weken is het feest over en gaan we allemaal weer weg. Waarom niet blijven en daar een leven opbouwen?

Ik ben gewoon benieuwd!

23-08-2008, 18:52


Omdat ze zijn vergeten bij mijn geboorte te vragen of ik hier wilde blijven of in Marokko mijn borstvoeding wilde nuttigen.

23-08-2008, 18:53

Citaat door MrKarim:
Als je pipa wilt verkopen op de boulevard en slippers wilt dragen moet je in marokko wonen...
Wil je prada's dragen en kebab eten, blijf dan hier gewoon je krantjes bezorgen...

prada's zijn uit
weet niet of je het weet maar in maroc heb je genoeg te doen
kwa kleding heb je ook genoeg merken
ja dan moet je niet in de dorpen wezen want dan kom je maximaal 2de klasse na maak tegen
zelde dat je een winkel vind waar je merk kunt kopen

23-08-2008, 18:54

Citaat door ghalil:
prada's zijn uit
weet niet of je het weet maar in maroc heb je genoeg te doen
kwa kleding heb je ook genoeg merken
ja dan moet je niet in de dorpen wezen want dan kom je maximaal 2de klasse na maak tegen
zelde dat je een winkel vind waar je merk kunt kopen



Ik wou net zeggen marokko is geen 3e wereld land hoor. Merkkleding genoeg auto's alles is er! Tenzij je in de bergen woont ja en niet verder komt dan de berg naast je En ik woon liever daar met slippers dan hier met ''prada''

23-08-2008, 18:56


Eerlijk gezegd, zit ik er wel veel over na te denken, om te emigreren.
Maar zou niet waar naar toe, maar alles beter dan hier..

Ik denk dat mijn famillie achterlaten moeilijk wordt..

23-08-2008, 19:01

Citaat door saharaboy:
Mensen,

Mijn vraag aan jullie is:

Waarom wonen jullie in Nederland en niet in Marokko?

Is het om studieredenen? Zo ja, ga je terug na je studie? Vind je Nederland leuker om te wonen? Of is er een andere reden?

Elke zomer zie je de Nederlandse marokkanen en de Franse marokkanen in marokko, genieten van hun thuisland. Na een paar weken is het feest over en gaan we allemaal weer weg. Waarom niet blijven en daar een leven opbouwen?

Ik ben gewoon benieuwd!


Ik ben hier geboren en getogen. Ik denk niet dat ik in Marokko zou kunnen wonen, vakantie is meer dan genoeg. We verschillen te veel. En ook heb je hier toch meer kansen dan daar. Weet je hoeveel afgestudeerden er in Marokko geen baan kunnen krijgen en/of vinden??

Het is ook een corrupt land en dat is ook 1 van de redenen dat ik er niet zou willen en kunnen wonen. Veder denk ik toch wel dat mijn toekomst grotendeels in Nederland ligt.

23-08-2008, 19:04

Citaat door saharaboy:
Ik wou net zeggen marokko is geen 3e wereld land hoor. Merkkleding genoeg auto's alles is er! Tenzij je in de bergen woont ja en niet verder komt dan de berg naast je En ik woon liever daar met slippers dan hier met ''prada''

enigste verschil is dat de mensen daar wat achter lopen maar dan heb ik het over de mensen die normaal leven of niet echt veel hebben
als je gaat kijken naar mensen die het gemaakt hebben daar in maroc en dan bedoel ik gewoon zij die het 7alal hebben
die lachen mensen uit europa uit die zomers langs komen om beetje chikin te doen

23-08-2008, 19:07

Citaat door saharaboy:
Ik wou net zeggen marokko is geen 3e wereld land hoor. Merkkleding genoeg auto's alles is er! Tenzij je in de bergen woont ja en niet verder komt dan de berg naast je En ik woon liever daar met slippers dan hier met ''prada''


Marokko is wel een derde wereld land hoor!

23-08-2008, 19:08

Citaat door Bneadem_:
Ja hallo, wat zijn dit voor vragen.


Alles goed mamas inoe.



Alhamdoulilah tkobeht inoe, leuke vakantie gehad?

Mamas? Ben ik niet jonger gtiti?

23-08-2008, 19:08

Citaat door R_achida:
Jij bent zo heerlijk droog altijd

TS: Sahara niets voor jou?


Ja hallo, wat zijn dit voor vragen.


Alles goed mamas inoe.

23-08-2008, 19:11

Citaat door Bneadem_:
Ja hallo, wat zijn dit voor vragen.


Alles goed mamas inoe.



Het is een hele normale vraag hoor. Als het onderwerp je niet interesseert, blijf dan gewoon weg. Simpel of niet?

23-08-2008, 19:14

Citaat door Bneadem_:
Ja hallo, wat zijn dit voor vragen.


Alles goed mamas inoe.

voor jou aardappel land

23-08-2008, 19:16



Citaat door ghalil:
enigste verschil is dat de mensen daar wat achter lopen maar dan heb ik het over de mensen die normaal leven of niet echt veel hebben
als je gaat kijken naar mensen die het gemaakt hebben daar in maroc en dan bedoel ik gewoon zij die het 7alal hebben
die lachen mensen uit europa uit die zomers langs komen om beetje chikin te doen


Precies! Ik ken genoeg mensen daar die nog nooit in europa, laat staan Nederland zijn geweest en die hebben het ook gemaakt op een legale manier. Naar mijn mening en weten zijn mensen met europese diploma's waaronder dus ook een Nederlands Diploma erg gewild bij de internationale bedrijven in Marrakech en Casablanca.

23-08-2008, 19:18

Citaat door saharaboy:
Mensen,

Mijn vraag aan jullie is:

Waarom wonen jullie in Nederland en niet in Marokko?

Is het om studieredenen? Zo ja, ga je terug na je studie? Vind je Nederland leuker om te wonen? Of is er een andere reden?

Elke zomer zie je de Nederlandse marokkanen en de Franse marokkanen in marokko, genieten van hun thuisland. Na een paar weken is het feest over en gaan we allemaal weer weg. Waarom niet blijven en daar een leven opbouwen?

Ik ben gewoon benieuwd!


De reden dat ik nog in Nederland ben. Onder andere studie ja, wil niet zeggen dat ik daarna direct terug ga. Mja Nederland is zo gek nog niet hoor. En Marokko is altijd leuk als vakantieland. Plus ze verdienen aan ons als we by ze op bezoek gaan in de zomer. Jij blij, Marokko blij en Nederland heeft ff rust. Voordelig voor iedereen.

23-08-2008, 19:19

Citaat door Premium:
De reden dat ik nog in Nederland ben. Onder andere studie ja, wil niet zeggen dat ik daarna direct terug ga. Mja Nederland is zo gek nog niet hoor. En Marokko is altijd leuk als vakantieland. Plus ze verdienen aan ons als we by ze op bezoek gaan in de zomer. Jij blij, Marokko blij en Nederland heeft ff rust. Voordelig voor iedereen.



haha zo kan je het ook zien ja. Maar ja als je Nederland leuk vindt om te wonen dan zit je idd goed.

Pagina's : [1] 2 3