Bekijk volle/desktop versie : Big problem! Wat is de beste oplossing?



23-08-2008, 17:19
Mensen ik zit met een probleem.

Ik ben zwaar verliefd geworden op een meisje uit marokko. Alleen mijn moeder wil daar absoluut niks van weten. Ze wil niet dat ik met haar trouw.
Het is een meisje wat geschoold is en goed ontwikkeld is. Alleen ze hebben het niet breed het is gewoon een meisje uit een msakin familie dus echt gewoon leven van het minimale maar ondanks dat wil ik toch mijn leven met haar delen.

Ze zal niet uit zijn op papieren daar is haar imaan veel te zuiver voor. MAar mijn moeder weet dus wie die familie is en ze wil daar niks mee te maken hebben alleen omdat ze bang is dat haar moeder elke dag in ons huis zal vertoeven en om alles en nog wat gaat vragen je weet hoe dat gaat met arme mensen en dingen zien van mensen uit europa.

Ik sta voor een keus ik kan geen afstand doen van mijn moeder maar dat meisje in de steek laten zou mijn leven niet compleet maken. Ik heb mijn moeder vaak gezegt dat ze mensen niet mag beoordelen op waar ze vandaan komen, mijn vader is het mee eens. Maar toch wil ik de zegen van mijn beide ouders. Mijn moeder zegt als je met haar wilt trouwen dan ga je maar alleen naar haar toe ik ga niet en zo keek ze dus ook letterlijk


23-08-2008, 17:21


Oei moeilijk, gewoon goed blijven praten met je moeder?

Als ze echt ziet dat je het heel graag wilt zou ze toch wel toe moeten geven, ik neem aan dat je moeder je toch het liefst gelukkig wil zien?

Als dat niet lukt, moet je denk ik toch een keuze maken, of dat meisje, of je moeder...

23-08-2008, 17:21
Jij hebt een goede keuze gemaakt en een bent e ness uitgekozen, ik denkt dat je moeder een beetje tijd nodig heeft en je moet goed met haar praten en inshallah zal allah je hdieha

23-08-2008, 17:24
dan gaan met een zus of schoonzus als je die hebt anders met een tante of nicht
je moeder zal zelf bij draaien als ze ziet dat je serieus bent
denk dat in haar ogen zal het zeker zijn dat ze bang is dat mensen zullen praten

23-08-2008, 17:25



Citaat door Bent_Ness20:
Jij hebt een goede keuze gemaakt en een bent e ness uitgekozen, ik denkt dat je moeder een beetje tijd nodig heeft en je moet goed met haar praten en inshallah zal allah je hdieha


Dat is wat ik haar in wil laten zien. Dat het gewoon iemand is die niet op hoge tenen zal lopen en wil gewoon haar een betere leven gunnen het is wonderbaarlijk hoe ver zij het geschopt heeft als je uit een arme familie komt. Maar mijn moeder kan zich daar nog niet in bevinden.

23-08-2008, 17:26

Citaat door ghalil:
dan gaan met een zus of schoonzus als je die hebt anders met een tante of nicht
je moeder zal zelf bij draaien als ze ziet dat je serieus bent
denk dat in haar ogen zal het zeker zijn dat ze bang is dat mensen zullen praten



Ja dat is het natuurlijk.. zeggen kijk je komt uit holland en kijk met wie hij trouwt.. maar dat is voor een reden om het toch te doen om de haters nog meer te laten haten.. maar mijn moeder moet het allemaal aanhoren en verwerken.. en dat wil ik haar besparen.

23-08-2008, 17:30
Moeilijk blijven praten,
je moeder wilt het beste voor je als zoon.
Dus als je haar ervan overtuigd etc. dan komt alles goed Insha'Allah

23-08-2008, 17:30

Citaat door Maroc_Tresure:
Ja dat is het natuurlijk.. zeggen kijk je komt uit holland en kijk met wie hij trouwt.. maar dat is voor een reden om het toch te doen om de haters nog meer te laten haten.. maar mijn moeder moet het allemaal aanhoren en verwerken.. en dat wil ik haar besparen.

dan moet jou moeder leren praten
de meiden uit europa zijn ook niet de heiligste
laat zulke mensen eerst naar hun eigen dochters kijken die over in elk hoek van het land te vinden zijn
jou ouders hebben hun tijd gehad
het is wel allemaal goed dat je aan je ouders denkt daar niet van maar is het niet tijd dat je ook is aan je zelf denkt
neem aan dat jij met die gene gaat wonen en niet je ouders

23-08-2008, 17:31

Citaat door _krullenbOl:
Moeilijk blijven praten,
je moeder wilt het beste voor je als zoon.
Dus als je haar ervan overtuigd etc. dan komt alles goed Insha'Allah

denk dat de meeste marokkaanse moeders het beste willen voor hun zelf dan voor hun zoon of dochter
des te minder er word gepraat des te beter

23-08-2008, 17:32

Citaat door Maroc_Tresure:
Mensen ik zit met een probleem.

Ik ben zwaar verliefd geworden op een meisje uit marokko. Alleen mijn moeder wil daar absoluut niks van weten. Ze wil niet dat ik met haar trouw.
Het is een meisje wat geschoold is en goed ontwikkeld is. Alleen ze hebben het niet breed het is gewoon een meisje uit een msakin familie dus echt gewoon leven van het minimale maar ondanks dat wil ik toch mijn leven met haar delen.

Ze zal niet uit zijn op papieren daar is haar imaan veel te zuiver voor. MAar mijn moeder weet dus wie die familie is en ze wil daar niks mee te maken hebben alleen omdat ze bang is dat haar moeder elke dag in ons huis zal vertoeven en om alles en nog wat gaat vragen je weet hoe dat gaat met arme mensen en dingen zien van mensen uit europa.

Ik sta voor een keus ik kan geen afstand doen van mijn moeder maar dat meisje in de steek laten zou mijn leven niet compleet maken. Ik heb mijn moeder vaak gezegt dat ze mensen niet mag beoordelen op waar ze vandaan komen, mijn vader is het mee eens. Maar toch wil ik de zegen van mijn beide ouders. Mijn moeder zegt als je met haar wilt trouwen dan ga je maar alleen naar haar toe ik ga niet en zo keek ze dus ook letterlijk



als je het graag wilt.. zou ik ervoor gaan alleen heb je de zegen nodig van beiden ouders

ik zelf ben ook bang voor het antwoord van mn ma

23-08-2008, 17:34
Owhh ik dacht dat dit alleen voorkwam bij de dames die iemand uit daar willen.
Wel apart van je moeder ze zou juist blij moeten zijn dat je een bent l blade hebt uit daar dan iemand uit hier maargoed.

Je moet gewoon serieuz en heel goed met haar praten vertel haar hoe belangrijk deze meid voor je is
Ze zal je dan wel begrijpen het is tenslotte je moeder en wil alleen de beste voor dr zoon.

Ps: Ik moet mijn moeder ook nog overhalen die denkt dat de mijne mij ook alleen maar om papiertjes wil..

23-08-2008, 17:39

Citaat door goudlokjuh__:
als je het graag wilt.. zou ik ervoor gaan alleen heb je de zegen nodig van beiden ouders

ik zelf ben ook bang voor het antwoord van mn ma


Marokkaanse vrouwen hebben een bepaalde ethos die zij naar buiten uitstralen dat wil zij zou houden. Ze is bang dat zij niet meer gewardeerd wordt en gezien wordt als eerst.

Ik kan niet trouwen als mijn moeder er niet achter staat. Ik kan haar niet een huwelijk voor haar zoon laten regelen als hij zij er niet achter staat. Nu is er ruzie ontstaan tussen mijn ouders

23-08-2008, 17:41



Citaat door SafiaMeknasia:
Owhh ik dacht dat dit alleen voorkwam bij de dames die iemand uit daar willen.
Wel apart van je moeder ze zou juist blij moeten zijn dat je een bent l blade hebt uit daar dan iemand uit hier maargoed.

Je moet gewoon serieuz en heel goed met haar praten vertel haar hoe belangrijk deze meid voor je is
Ze zal je dan wel begrijpen het is tenslotte je moeder en wil alleen de beste voor dr zoon.

Ps: Ik moet mijn moeder ook nog overhalen die denkt dat de mijne mij ook alleen maar om papiertjes wil..


Dan heb je t mis.. mijn moeder wilde eigenlijk helemaal niemand meer uit marokko na 3 uit marokko te hebben gehaald wilde zij eigenlijk ook gewoon een meisje van hier, maar helaas ik kan er niks aan doen dat mijn ogen op dat meisje zijn gevallen.

veel suc6

23-08-2008, 17:51

Citaat door Maroc_Tresure:
Marokkaanse vrouwen hebben een bepaalde ethos die zij naar buiten uitstralen dat wil zij zou houden. Ze is bang dat zij niet meer gewardeerd wordt en gezien wordt als eerst.

Ik kan niet trouwen als mijn moeder er niet achter staat. Ik kan haar niet een huwelijk voor haar zoon laten regelen als hij zij er niet achter staat. Nu is er ruzie ontstaan tussen mijn ouders



marokkanen zijn verrot


zal goed komen inshallah..

maar onthou alles is maktab