Bekijk volle/desktop versie : Wie krijgt er ook altijd verschillende IQ uitslagen bij verschillende teksten?



Pagina's : [1] 2 3

23-08-2008, 01:10
Correctie: Testen inplaats van teksten.

Ik namelijk wel..
Als ik het moet geloven ligt mijn IQ tussen de 105 en 118.
Waar ik van baal. Ik heb ergens gelezen dat iemand op het HBO max. een IQ van 120 moet hebben.

23-08-2008, 01:16



Citaat door Hope_and_Faith:
Wat doe je nou dan in je dagelijks leven??


Ik heb vorig jaar Journalistiek op het HBO gevolgd en niet afgemaakt (wegens persoonlijke omstandigheden die ik liever niet op het forum kwijt wil). En dit jaar ben ik naar Belgie verhuist, ik moet hier eerst een examen afleggen voor ik naar Uni verder mag.

23-08-2008, 01:24

Citaat door SanJ:
Kijk op de site van mensa.nl: een site van een wereldwijde vereniging voor hoogbegaafden. Ze bieden een wetenschappelijke IQ test aan, maar geven geen IQ uitslagen. Je krijgt alleen te zien of je tot de hoogbegaafden behoort, dat betekent dus dat je een IQ moet hebben van boven de 140. Als ze zeggen dat je geen hoogbegaafde bent, en die kans lijkt me zeer waarschijnlijk, dan weet je dat je IQ in ieder geval onder de 140 zit.

Groetjes!



mensa.nl, ik heb tig brieven van ze thuis gekregen. Een test doen in Utrecht

23-08-2008, 01:28

Citaat door SanJ:
Kijk op de site van mensa.nl: een site van een wereldwijde vereniging voor hoogbegaafden. Ze bieden een wetenschappelijke IQ test aan, maar geven geen IQ uitslagen. Je krijgt alleen te zien of je tot de hoogbegaafden behoort, dat betekent dus dat je een IQ moet hebben van boven de 140. Als ze zeggen dat je geen hoogbegaafde bent, en die kans lijkt me zeer waarschijnlijk, dan weet je dat je IQ in ieder geval onder de 140 zit.

Groetjes!


haha ik weet heel zeker dat ik niet hoogbegaafd ben, ik ken die site wel en ga niet eens de moeite nemen om die test te maken.

23-08-2008, 01:33


Weet iemand hoe ik het huidige adres van mijn afbeelding kan omzetten in url?
Ik heb namelijk net een IQ test gemaakt, en wil mijn uitslag laten zien. :P

23-08-2008, 01:34

Citaat door SanJ:
Wat zegt dat over je intellectuele vaardigheden?


Ich bien hoogbegaafd. Ze willen alle hoogbegaafde Nederlanders die mensa test heeft gedaan, een test laten doen in Utrecht.

Nou , ik pas.

23-08-2008, 01:46

Citaat door SanJ:
Nee hoor. Ze vragen je een IQ test af te leggen in speciaal daarvoor ingezette examenruimtes, waar gecontroleerd wordt en een bepaalde tijdsbestek geldt waarin de test afgelegd moet worden. Ook de tijd is een cruciale factor in het bepalen van je denkkracht. Waarom ben je daar niet geweest, zodat je zeker kon weten of je jezelf tot de hoogbegaafden mag rekenen?



Ja, je krijgt een kaart en die moet je invullen met je gegevens, vervolgens moet je ook nog 37.25euro betalen voor zo'n thuistest, ja dag ! Een psycholoog is ook aanwezig. Blabla, niks voor mij om er heen te gaan.

23-08-2008, 01:50

Citaat door SanJ:
.




23-08-2008, 01:54
Miss_Elwafa, same here. Mensa brieven in huis, maar ik woon in Zuid-Limburg en om nou echt he-le-maal naar Utrecht te reizen om te horen dat ik hoogbegaafd ben (of juist net niet?).... Meh, geen zin in.

Topicstarter: IQ scores zijn niet echt allesbepalend, ik hecht er persoonlijk niet echt waarde aan, en ik denk niet dat jij dat ook moet doen. Jij weet zelf beter wat je kan en wat je niet kan. En om je te troosten, een vriendin van mij doet HBO TBK (wat zogenaamd "wat moeilijker" is) en heeft haar P in het eerste jaar met bijna alleen maar achten gehaald. En ze heeft een IQ van iets tegen de 110. Oja en je zit toch nog boven het gemiddelde van de mens.

(niet dat het echt van belang is, maar mijn IQ scores liggen tussen de 125 en 135)

23-08-2008, 01:57

Citaat door Kurdi_Girl:
Miss_Elwafa, same here. Mensa brieven in huis, maar ik woon in Zuid-Limburg en om nou echt he-le-maal naar Utrecht te reizen om te horen dat ik hoogbegaafd ben (of juist net niet?).... Meh, geen zin in.



Luiheid , join the club !


Toen ik dat brief binnenkreeg, ongelofelijk ! Mijn broer was zo blij, (ik ook), vervolgens heb ik het aan de kant gezet, omdat ik er geen zin in heb. Genoeg bezigheden die mijn aandacht nodig heeft.

23-08-2008, 01:57

Citaat door L_Youssef:
Jou zocht ik al..

Je hebt me heel wat uit te leggen


wat heb ik gedaan?

23-08-2008, 01:59

Citaat door Miss_Elwafa:
Luiheid , join the club !


Toen ik dat brief binnenkreeg, ongelofelijk ! Mijn broer was zo blij, (ik ook), vervolgens heb ik het aan de kant gezet, omdat ik er geen zin in heb. Genoeg bezigheden die mijn aandacht nodig heeft.



Hahahaha juist. Bovendien heb ik geen bevestiging nodig of iets dergelijks. Een IQ score veranderd niets.

23-08-2008, 02:00



Citaat door Kurdi_Girl:
Hahahaha juist. Bovendien heb ik geen bevestiging nodig of iets dergelijks. Een IQ score veranderd niets.


Ja, inderdaad.

23-08-2008, 02:01

Citaat door L_Youssef:
Kifesh je stelt me niet voor aan Malika van hyves


Soebhan'Allah, ik had al zo'n voorgevoel hé !


Waarom wel? Je wilt dus mijn nicht leren kennen.

23-08-2008, 02:04

Citaat door Kurdi_Girl:
Miss_Elwafa, same here. Mensa brieven in huis, maar ik woon in Zuid-Limburg en om nou echt he-le-maal naar Utrecht te reizen om te horen dat ik hoogbegaafd ben (of juist net niet?).... Meh, geen zin in.

Topicstarter: IQ scores zijn niet echt allesbepalend, ik hecht er persoonlijk niet echt waarde aan, en ik denk niet dat jij dat ook moet doen. Jij weet zelf beter wat je kan en wat je niet kan. En om je te troosten, een vriendin van mij doet HBO TBK (wat zogenaamd "wat moeilijker" is) en heeft haar P in het eerste jaar met bijna alleen maar achten gehaald. En ze heeft een IQ van iets tegen de 110. Oja en je zit toch nog boven het gemiddelde van de mens.

(niet dat het echt van belang is, maar mijn IQ scores liggen tussen de 125 en 135)


Ik heb net een IQ test gedaan en heb 112 gescoort, terwijl ik begin dit jaar aan het nationale IQ test meedeed en 108 scoorde. Vorig jaar had ik bij het nationale IQ test 118. Die testen zijn echt niet betrouwbaar ofzow. Ja een IQ zegt idd niet wat je aankunt, je hebt mensen die zich inzetten in hun studie etc. en hoger scoren dan anderen met een hoger IQ. Toch stelt het een mens gerust als je van je zelf weet dat je Brains hebt. Ik las net dat je je hersenen kan trainen om zo slimmer te worden Ik denk dat ik dat ga doen. Sport schijnt vooral daar een goed hulpmiddel bij te zijn.

Pagina's : [1] 2 3