Bekijk volle/desktop versie : De waarheid vs Leugen



Pagina's : [1] 2 3

22-08-2008, 16:22
Het is toch zo dat je volgens de islam je zondes niet mag openbaren, hoe zit het dan als iemand jou naar jouw verleden vraagt, uhhh mag je dan liegen??

22-08-2008, 16:24


Dan zeg je dat het hem/haar niets aangaat. En als diegene doorvraagt zeg je dat het van het geloof niet mag.

22-08-2008, 16:25
Dus je mag liegen van het geloof??

22-08-2008, 16:26
Neen. Ik heb ook niet gezegd dat je moet liegen.

22-08-2008, 16:26


whuahahaha....

hij: hoeveel vriendjes heb je gehad
zij: mag ik niet over praten van mijn geloof

gedachte van hem: wejoow zeker heeft ze iejen 10 gehad...laat maar hoeft niet meer
zij: ik ga echt niet zeggendat ik er 2 heb gehad hoor

whauahah
No Thanks...ik ben gewoon eerlijk

22-08-2008, 16:27
Goeie vraag, heb ooit gehoord dat het wel mocht, maar ga t gelijk ff opzoeken.

22-08-2008, 16:42

Citaat door CoCo_:
Neen. Ik heb ook niet gezegd dat je moet liegen.


Nou dan..?


Citaat door waffie_moslima:
whuahahaha....

hij: hoeveel vriendjes heb je gehad
zij: mag ik niet over praten van mijn geloof

gedachte van hem: wejoow zeker heeft ze iejen 10 gehad...laat maar hoeft niet meer
zij: ik ga echt niet zeggendat ik er 2 heb gehad hoor

whauahah
No Thanks...ik ben gewoon eerlijk


Beter van jou te horen dan van iemand anders...


Citaat door kittyy:
Goeie vraag, heb ooit gehoord dat het wel mocht, maar ga t gelijk ff opzoeken.


Ja graag...

Stiekempjes hoop ik maar dat het niet mag... hmm ben benieuwd!


Citaat door R_achida:
Tsja met eerlijkheid kom je toch nog het verst. Er wordt je idd niet opgedragen jezelf niet te ridiculiseren voor je aanstaanden/andere mensen. De vraag is denk ik meer: kun je werkelijk leven met al die bagage en hem/haar in het ongewisse laten?


Ik zou het zowieso een afknapper vinden als iemand weigert daarover op in te gaan, laat staan erover liegen.

22-08-2008, 16:48
Volgens de twee grote Sahih verzamelaars is er een overlevering waarin er drie situaties zijn waarin men toestemming heeft om te liegen:

Overgeleverd door Oemm Al-Moe’mineen Oemm Koelthoem bint Oeqbah Abu Moe’ayt dat ze de Boodschapper van Allah vrede zij met hem heeft horen zeggen: “Wie de vrede tussen mensen hersteld en het goede overbrengt of dat zegt wat goed is, is geen leugenaar.” (Bukhari en Muslim)

In de versie van Muslim wordt eraan toegevoegd: “Ik heb van hem gehoord dat hij de mensen bij niet meer dan drie situaties toestemming heeft gegeven hun woorden van de waarheid te doen af te wijken: in oorlog, bij het herstellen van vrede tussen mensen, en bij de conversatie (van de bemiddelende partij tijdens een ruzie) tussen de man en zijn vrouw en de vrouw en haar man.”

Het is dus niet toegestaan om te liegen in zo een geval die jij opnoemt.

22-08-2008, 16:52

Citaat door Lieveling-:
Volgens de twee grote Sahih verzamelaars is er een overlevering waarin er drie situaties zijn waarin men toestemming heeft om te liegen:

Overgeleverd door Oemm Al-Moe’mineen Oemm Koelthoem bint Oeqbah Abu Moe’ayt dat ze de Boodschapper van Allah vrede zij met hem heeft horen zeggen: “Wie de vrede tussen mensen hersteld en het goede overbrengt of dat zegt wat goed is, is geen leugenaar.” (Bukhari en Muslim)

In de versie van Muslim wordt eraan toegevoegd: “Ik heb van hem gehoord dat hij de mensen bij niet meer dan drie situaties toestemming heeft gegeven hun woorden van de waarheid te doen af te wijken: in oorlog, bij het herstellen van vrede tussen mensen, en bij de conversatie (van de bemiddelende partij tijdens een ruzie) tussen de man en zijn vrouw en de vrouw en haar man.”

Het is dus niet toegestaan om te liegen in zo een geval die jij opnoemt.



xzuchtx gelukkig maar..

22-08-2008, 19:02
-Waarheid Mohammed Enait. Mohammed Enait solliciteerde drie jaar geleden bij de gemeente Rotterdam voor een functie bij de Sociale Dienst. Hij werd geweigerd. Aan zijn kwalificaties lag het niet, maar Enait wil om religieuze redenen vrouwen geen hand geven. De rechter heeft Rotterdam nu gelijk gegeven; Eniat noemt het een 'boerenvonnis' en 'handenschudfundamentalisme'.

Zie film vanaf 9:00 minuten

http://player.omroep.nl/?aflID=7714023&kanaal=tvopjepc.nl

22-08-2008, 19:15

Citaat door -Whiteshadow-:
-Waarheid Mohammed Enait. Mohammed Enait solliciteerde drie jaar geleden bij de gemeente Rotterdam voor een functie bij de Sociale Dienst. Hij werd geweigerd. Aan zijn kwalificaties lag het niet, maar Enait wil om religieuze redenen vrouwen geen hand geven. De rechter heeft Rotterdam nu gelijk gegeven; Eniat noemt het een 'boerenvonnis' en 'handenschudfundamentalisme'.

Zie film vanaf 9:00 minuten

http://player.omroep.nl/?aflID=7714023&kanaal=tvopjepc.nl
Thnx! Ik ga zo kijken....

22-08-2008, 19:33

Citaat door MoDeCabrio:
Een man mag niet achter het verleden van zijn vrouw vragen, een vrouw daartegen wel. Het spreekt voor zich dat je eerlijk moet blijven, tenzij het negatieve kanten kan opwekken


wat een lulverhaal...

bron?

22-08-2008, 19:37



Citaat door MoDeCabrio:
Een man mag niet achter het verleden van zijn vrouw vragen, een vrouw daartegen wel.


het ging meer om dit repliek...


Citaat door MoDeCabrio:
lulverhaal? Dit zijn woorden die uit een hadieth komen a snotneus.


kom met bewijzen aub... aan losse flodders heb ik niks aan.

22-08-2008, 19:43

Citaat door MoDeCabrio:
Dat je als moslima, jouw broeders en zusters niet vertrouwt omtrent hun kennis over de islam zegt al genoeg over jou.
Ik ken de namen van de overleveraar niet




Hahahahah het is juist aangeraden en bevelen in de islam om niet alles zomaar klakkeloos over te nemen. Fokking hell, stel je eens voor zeg...

22-08-2008, 19:54

Citaat door MoDeCabrio:
In principe moeten we elkaar vertrouwen, maar dat BETEKENT ook niet dat je het zo moet laten als je een antwoord krijgt op je vraag.
Iqra was de eerste woord die neergedaald werd door Allah? Kennis vergaren is een verplichting voor elke moslim, ook al denk je een antwoord te hebben op je vraag, blijven zoeken naar antwoorden. Uitgeleerd zul je zeker niet zijn.
Jij doet hier alsof onze woorden waardeloos zijn zonder overleveraars.



Hallo..? Je wijkt van mijn vraag af... waar zijn de bronnen over hetgeen jij beweerde??

Oke, mag ik even gniffelen?

Pagina's : [1] 2 3