Bekijk volle/desktop versie : Dit moet je doen als je honger krijgt in de Ramadan.



Pagina's : [1] 2

22-08-2008, 13:28
Dieetpleister moet Turken door ramadan helpen
Uitgegeven: 22 augustus 2008 12:21
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2008 12:25

ANKARA - Turkse moslims grijpen naar dieetpleisters om de vastenmaand ramadan door te komen. Dat meldde het Turkse persbureau Anadolu vrijdag.

De medewerkers van een islamitische telefonische hulplijn in Turkije krijgen op grote schaal de vraag voorgelegd of zulke pleisters, die het hongergevoel onderdrukken, toegestaan zijn tijdens het vasten. Islamitische geestelijken benadrukken echter dat er geen probleem is met zulke hulp.

"Vasten is een manier om het lichaam te disciplineren. Mensen die dieetpleisters gebruiken, proberen hetzelfde te bereiken", verklaarde een Turkse moefti, een islamitisch rechtsgeleerde.

Seks

Tijdens de ramadan, die in Turkije op 1 september begint, mogen moslims een maand lang van zonsopkomst tot zonsondergang niet eten, drinken, roken en seks hebben.

Bron: http://www.nu.nl/news/1711962/151/_Dieetpleister_moet_Turken_door_ramadan_helpen.htm l

Die turken zijn wel inventief zeg

22-08-2008, 13:29


ik wil ook zo'n pleister maar alleen te gebruiken na zonsondergang..

22-08-2008, 13:29
Wat houdt zo'n pleister dan in? Krijg je voedingsstoffen ofzo binnen?

22-08-2008, 13:41

Citaat door PietjePukkk:
Wat houdt zo'n pleister dan in? Krijg je voedingsstoffen ofzo binnen?



Kijk haar nou. Gelijk weer een nieuwe dieetmethode oppikken! Gaaaa gewoon eten!

22-08-2008, 13:43


waar kan je zulke pleisters halen dan? ze bestaan toch niet alleen in Turkije?

22-08-2008, 14:00
wat een goed idee!

22-08-2008, 14:05
Ik vraag me af of het wel toegestaan is.

22-08-2008, 14:10

Citaat door Audrey:
Ik vraag me af of het wel toegestaan is.



Ik weet niet hoor, denk eigenlijk van niet. De ramadan disciplineer je lichaam en geest. Als ik een dieetpleister, drankje of pil inneem om mijn hongergevoel weg te nemen heb ik het idee dat ik de boel aan het bedriegen ben. Dan komt de discipline niet van je zelf, maar van een hulpmiddel.

22-08-2008, 14:11
Die Turken zijn wel creatief hé..

22-08-2008, 14:11

Citaat door _NooR_:
Ik weet niet hoor, denk eigenlijk van niet. De ramadan disciplineer je lichaam en geest. Als ik een dieetpleister, drankje of pil inneem om mijn hongergevoel weg te nemen heb ik het idee dat ik de boel aan het bedriegen ben. Dan komt de discipline niet van je zelf, maar van een hulpmiddel.


Ja, dat idee heb ik dus ook. Wie probeer je dan voor de gek te houden? Allah swt?

22-08-2008, 14:16

Citaat door Audrey:
Ja, dat idee heb ik dus ook. Wie probeer je dan voor de gek te houden? Allah swt?



Juist! Op die manier kun je toch niet vasten en verwachten dat je hasanaat krijgt?

Ligt het aan mij of zijn er over het algemeen veel Turken die de regels graag ombuigen in hun voordeel? Ken echt maar weinig Turken die de volledige maand ramadan vasten, etc.

22-08-2008, 14:20

Citaat door _NooR_:
Juist! Op die manier kun je toch niet vasten en verwachten dat je hasanaat krijgt?

Ligt het aan mij of zijn er over het algemeen veel Turken die de regels graag ombuigen in hun voordeel? Ken echt maar weinig Turken die de volledige maand ramadan vasten, etc.



Nee inderdaad, op mijn school zijn er ook een paar turken..
En ik vroeg een keer aan een turks meisje "ben je ook aan het vasten?" zegt ze "Neej, .. Het is een schooldag, dan hoeft het niet "

En toen zei ik, in het weekend hoef je zeker ook niet te vasten, want dan is het weekend..

22-08-2008, 14:21



Citaat door _NooR_:
Juist! Op die manier kun je toch niet vasten en verwachten dat je hasanaat krijgt?

Ligt het aan mij of zijn er over het algemeen veel Turken die de regels graag ombuigen in hun voordeel? Ken echt maar weinig Turken die de volledige maand ramadan vasten, etc.


Ik ken niet alle Turken dus Allahoe a3lam.

22-08-2008, 14:24
ewa safie het is ramadam, waarom al die poespas

mensen moeten altijd iets bedenken voor in hun voordeel

hou je gewoon aan de regels !!!

22-08-2008, 14:34

Citaat door Audrey:
Ik ken niet alle Turken dus Allahoe a3lam.



Nee, ik ken ook niet alle Turken.

Pagina's : [1] 2