Bekijk volle/desktop versie : Achterdochtige ouders



Pagina's : [1] 2

21-08-2008, 13:30
Volgens mij zijn alle ouders zo wanneer je gezegd hebt tegen ze dat je iemand hebt leren kennen en die persoon om je hand wilt vragen.





Meteen vragen ze je om aan hem door te geven om zo snel mogelijk thuis te komen.

Ben je nét iets te laat thuis, vragen ze zich af waarom je te laat thuis bent gekomen en dat je in zo'n tijd heen en weer bij hem bent geweest.



Dan heb je zware spijt dat je het uberhaupt hebt gezegd tegen je ouders.

21-08-2008, 13:36


Ik zou mijn vader in ieder geval niet op de hoogte brengen van het feit dat ik iemand heb leren kennen of aan het leren kennen ben. Ik zou het ze vertellen wanneer hij op het punt staat langs te komen met zijn ouders.

21-08-2008, 13:38

bij mij was het ook zo. Als ik zei dat ik met een vriendin ergens heen ging, kreeg ik meteen telefoon om te vragen waar ik bleef...


Om 16u in de namiddag!

En dat terwijl mijn ouders daarvoor nooit zouden gebeld hebben om te vragen waar ik bleef. Ik denk dat het komt doordat ze ongerust zijn omdat ze jouw verloofde nog niet goed kennen. Maar gair inshallah, alles komt wel goed. Geef het wat tijd.

En gefeliciteerd met jouw verloving/hand vraging?

21-08-2008, 13:58

Citaat door _NooR_:
Ik zou mijn vader in ieder geval niet op de hoogte brengen van het feit dat ik iemand heb leren kennen of aan het leren kennen ben. Ik zou het ze vertellen wanneer hij op het punt staat langs te komen met zijn ouders.


Ja, inderdaad. Dan krijg je ook geen pa die opeens alle colleges wil bijwonen. Gewoon omdat het gezellig is. Uh, yeah right

21-08-2008, 14:01



Citaat door Art.:
Ja, inderdaad. Dan krijg je ook geen pa die opeens alle colleges wil bijwonen. Gewoon omdat het gezellig is. Uh, yeah right



Ik weet het nog al te goed met mijn zus. Ze is gewoon dom geweest om te denken dat mn vader er heel normaal onder zou blijven. Nieya...

Ieder telefoontje dat ze kreeg of pleegde werd in twijfel getrokken, overwerken bestond niet meer en leuke dingen doen in het weekend? Neem je zusje maar mee! Wat waren wij thuis allemaal blij toen alles achter de rug was. Nu weet ik in ieder geval dat ik mijn ouders zoveel mogelijk argwaan bespaar.

21-08-2008, 14:03
Nou toen ik het aan mijn moeder verteld kreeg ik sowieso een overhoring van hier tot Tokio. Of ik aan het afspreken was met hem en of hij wel betaalde. Al goed, in ieder geval heeeeeel veel controleren en preken.

Het is idd beter om het te zeggen wanneer ze op het punt staan om te komen, heb ik ook zo gedaan..

21-08-2008, 14:14

Citaat door Art.:
Ik weet precies wat je bedoelt. Weet nog goed dat mijn zus en haar vent de ringen wilde uitzoeken. Mijn vader was kei achterdochtig. Ja hoor, neem je zusje mee.

Goh, wat was dat leuk zeg! Maar niet heus.. Ik zei nog dat ze me gewoon moesten droppen bij een bios. Vermaak me wel in mijn uppie. Stonden we daar met z'n drieeën ringen uit te zoeken. Op een gegeven moment deed ik onbewust mee . Nee, deze ring is te groot. Deze is te klein. En dat was de druppel



Bij dat gedeelte was ik oon aanwezig. Ik heb toen mijn mond gehouden, want ik weet dat mijn zus en ik twee totaal verschillende smaken hebben. Zij houdt van groot en opzichting en ik van klein en ingetogen. Echter, toen de bruiloft naderde en mevrouw een bruidstaart moest kiezen hebben we gewoon ruzie gekregen bij de bakker. Op de een of andere manier dacht ik het recht te hebben mee te beslissen over wat voor soort taart en welke kleuren. Ik ben gewoon een verwend kreng, vandaar... Ik kreeg mijn zin niet en ben boos naar huis gegaan. Thuis aangekomen jammerde ik tegen mijn ouders dat ik niets met die stomme bruiloft te maken wilde hebben en dat ik lekker thuis zou blijven tijdens het feest. Tussen mijn gejank door vroeg mijn vader heel droog: waar is je zus nu? Ik: bij de bakker nog. Hij: met wie? Ik: met wie denk je? Hij: WAT DOE JIJ HIER?!

21-08-2008, 14:17

Citaat door _NooR_:
Bij dat gedeelte was ik oon aanwezig. Ik heb toen mijn mond gehouden, want ik weet dat mijn zus en ik twee totaal verschillende smaken hebben. Zij houdt van groot en opzichting en ik van klein en ingetogen. Echter, toen de bruiloft naderde en mevrouw een bruidstaart moest kiezen hebben we gewoon ruzie gekregen bij de bakker. Op de een of andere manier dacht ik het recht te hebben mee te beslissen over wat voor soort taart en welke kleuren. Ik ben gewoon een verwend kreng, vandaar... Ik kreeg mijn zin niet en ben boos naar huis gegaan. Thuis aangekomen jammerde ik tegen mijn ouders dat ik niets met die stomme bruiloft te maken wilde hebben en dat ik lekker thuis zou blijven tijdens het feest. Tussen mijn gejank door vroeg mijn vader heel droog: waar is je zus nu? Ik: bij de bakker nog. Hij: met wie? Ik: met wie denk je? Hij: WAT DOE JIJ HIER?!




Was je nog terug gegaan?

21-08-2008, 14:17
jammer dat ik alleen maar broers heb

21-08-2008, 14:18

Citaat door _NooR_:
Bij dat gedeelte was ik oon aanwezig. Ik heb toen mijn mond gehouden, want ik weet dat mijn zus en ik twee totaal verschillende smaken hebben. Zij houdt van groot en opzichting en ik van klein en ingetogen. Echter, toen de bruiloft naderde en mevrouw een bruidstaart moest kiezen hebben we gewoon ruzie gekregen bij de bakker. Op de een of andere manier dacht ik het recht te hebben mee te beslissen over wat voor soort taart en welke kleuren. Ik ben gewoon een verwend kreng, vandaar... Ik kreeg mijn zin niet en ben boos naar huis gegaan. Thuis aangekomen jammerde ik tegen mijn ouders dat ik niets met die stomme bruiloft te maken wilde hebben en dat ik lekker thuis zou blijven tijdens het feest. Tussen mijn gejank door vroeg mijn vader heel droog: waar is je zus nu? Ik: bij de bakker nog. Hij: met wie? Ik: met wie denk je? Hij: WAT DOE JIJ HIER?!




21-08-2008, 14:25
Haha, het is mij niet overkomen maar herhaaldelijk bij mijn zus.


Gisteren was ik na mijn werk mijn zus gaan opbellen dat ze me moet op gaan halen van het station, ik wilde een laptop kopen bij Media Markt dus gingen we het halen. Na anderhalf uur wachten met de service etc goedkeuring etc, gingen we naar huis..
Gelijk werd m'n moeder boos waarom we niks gezegd hadden dat we moesten bellen waar we zijn. "In de tijd dat jullie naar Media markt zijn gegaan, kon je je zusje (ik dus) 2 keer ophalen in Amsterdam", zei me moeder.

Ja dat krijg je ervan als je nog niet zeker weet wanneer je aanstaande komt

21-08-2008, 14:29
Nee, ben niet terug gegaan. Heb haar wel gebeld en gesmst dat ze als de sodemieter naar huis moest komen, want paps was boos. Ze is wel naar huis gekomen maar negeerde me natuurlijk de rest van de dag.

21-08-2008, 14:29



Citaat door _NooR_:
Bij dat gedeelte was ik oon aanwezig. Ik heb toen mijn mond gehouden, want ik weet dat mijn zus en ik twee totaal verschillende smaken hebben. Zij houdt van groot en opzichting en ik van klein en ingetogen. Echter, toen de bruiloft naderde en mevrouw een bruidstaart moest kiezen hebben we gewoon ruzie gekregen bij de bakker. Op de een of andere manier dacht ik het recht te hebben mee te beslissen over wat voor soort taart en welke kleuren. Ik ben gewoon een verwend kreng, vandaar... Ik kreeg mijn zin niet en ben boos naar huis gegaan. Thuis aangekomen jammerde ik tegen mijn ouders dat ik niets met die stomme bruiloft te maken wilde hebben en dat ik lekker thuis zou blijven tijdens het feest. Tussen mijn gejank door vroeg mijn vader heel droog: waar is je zus nu? Ik: bij de bakker nog. Hij: met wie? Ik: met wie denk je? Hij: WAT DOE JIJ HIER?!


ahahaha Als de bruiloft al wordt geregeld, neem ik aan dat ze voor de wet al getrouwd zijn..waarom dan nog zo streng??

21-08-2008, 14:30

Citaat door Noura000:
ahahaha Als de bruiloft al wordt geregeld, neem ik aan dat ze voor de wet al getrouwd zijn..waarom dan nog zo streng??



Nee hoor, in mijn familie trouwen niet een jaar of maanden van te voren voor de wet. Bij ons het liefst een week voor de bruiloft. Mijn ouders willen kinderen geen aanleiding geven om ze maar de hort op te laten gaan en als ouders dan gaan zeuren dat kinderen dan zeggen: hij is toch officieel mn man! Eerlijk gezegd, vind ik het goed zo. Zie het nu niet in van trouwen op papier terwijl mijn bruiloft nog ver in de toekomst ligt.

21-08-2008, 14:32

Citaat door _NooR_:
Bij dat gedeelte was ik oon aanwezig. Ik heb toen mijn mond gehouden, want ik weet dat mijn zus en ik twee totaal verschillende smaken hebben. Zij houdt van groot en opzichting en ik van klein en ingetogen. Echter, toen de bruiloft naderde en mevrouw een bruidstaart moest kiezen hebben we gewoon ruzie gekregen bij de bakker. Op de een of andere manier dacht ik het recht te hebben mee te beslissen over wat voor soort taart en welke kleuren. Ik ben gewoon een verwend kreng, vandaar... Ik kreeg mijn zin niet en ben boos naar huis gegaan. Thuis aangekomen jammerde ik tegen mijn ouders dat ik niets met die stomme bruiloft te maken wilde hebben en dat ik lekker thuis zou blijven tijdens het feest. Tussen mijn gejank door vroeg mijn vader heel droog: waar is je zus nu? Ik: bij de bakker nog. Hij: met wie? Ik: met wie denk je? Hij: WAT DOE JIJ HIER?!





Jouw vader is moeilijk.

Pagina's : [1] 2