Bekijk volle/desktop versie : "ECHTE" liefde?

22-01-2002, 09:51
Stel........

Je hebt een meisje ontmoet, waarbij je het gevoel hebt dat ze alle wat goed is in de wereld vertegenwoordigd, ze al het moois is wat er op de wereld is, ze het beste is wat je ooit bent tegengekomen, je slapeloze nachten hebt, omdat ze niet bij je is.....

Stel dat je dat hebt en je hebt dat na een jaar nog steeds en bent van plan om met haar je leven te gaan delen......

Stel dat dat zo is, kan je dan spreken van "ECHTE" liefde?

Wat verstaat iedereen eigenlijk onder "ECHTE" liefde?

22-01-2002, 15:19

Het tegenovergestelde van LIEFDE is niet haat maar onverschilligheid.

Liefde komt in vele vormen:

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is liefde niet gelijk aan samen zijn. Aleen in het ideale geval als je geluk hebt.

Liefde is een irrationeel gevoel dat je niet moet rationaliseren.

Liefde begint bij jezelf. Alleen als je van jezelf houdt BEN je in staat van een ander te houden.

Dan weet je vaak ook 'de beste manier' om van de ander te houden. Of dAt nu 'stimuleren', loslaten, negeren, adoreren, iets anders, of van alles een beetje is.

DAT IS LIEFDE!

oH JA: HET WERKT ALLEEN ALS HET VAN 2 KANTEN KOMT.
Anders spreek je over: stalken, medelijden enz. enz.

22-01-2002, 18:54
Zoals jij dat beschrijft klinkt dat als echte liefde...een beter gevoel kan je je toch niet wensen.En koester het zo lang je het hebt want je komt het echt niet gauw tegen.

Groetjes

22-01-2002, 19:26
The one, of zal ik NEO zeggen. Je bent denk ik niet de eerste jongen die verliefd is op Trinity, het is inderdaad een moordwijf. Als je zulke gevoelens hebt voor een meisje dan moet je het zeker niet laten merken aan haar. Waarom denk je?

1. Of ze gaat gruwelijk misbruik van je zwakke situatie maken

2. Ze skot je, Ze ontloopt je? want ze vind je zo zielig omdat ze maar niet kan begrijpen dat je zo hopeloos verliefd bent op zo een lelijke meid.

3. Je wordt een van de platonische vrienden, dat betekent je bent tweede keus, ze wacht tot er iets beters langs komt, komt er niks langs dan wordt jij het mischien.

Dit natuurlijk gaat niet op als zij ook zo verliefd is op jou.

ik wens je veel succes en hoop je gauw te zien in deel 2 en ga een beetje aan je bovenlichaam doen en doe de groeten aan Niobe en zeg haar dat ze nog wat klapjes tegoed heeft.

3.

22-01-2002, 21:03

Hey THE ONE

Echte liefde voel je heel diep in je hart.Het is een soort van liefde waarbij je een warm intens gevoel van krijgt.Echte liefde is ook datgene wat mekteb is.

Veel liefs

PS:ECHTE LIEFDE KRIJG JE NIET ZOMAAR,JE MOET ER VEEL VOOR OVER HEBBEN,JE MOET ER SAMEN AAN WERKEN. HET IS ECHT ZELDZAAM!

22-01-2002, 21:21
Dear the One,

Echte liefde is onbetaalbaar en onvoorwaardelijk.

Dit wil ik je meegeven:

Spreek vanuit je hart en bij twijfel, niet forceren. Geloof jij in lotsbestemming? heb geduld, alles komt uiteindelijk goed.

Wens je veel liefde en sterkte toe.

Love yourself and take care.....

22-01-2002, 22:10
zal ik het zo zeggen, je weet dat er sprake is van echte liefde als je dat ook voel.Dan besef je het opeens.......

23-01-2002, 00:50
Liefde is voor elkaar door het vuur gaan.

Liefde is elkaar aankijken en zonder woorden te gebruiken elkaar toch begrijpen.

Echte liefde is.......mooi.

[Dit bericht is aangepast door sabrinat (aangepast op 23 januari 2002).]

01-02-2004, 20:20

Citaat:
Origineel gepost door the ONE
Stel........

Je hebt een meisje ontmoet, waarbij je het gevoel hebt dat ze alle wat goed is in de wereld vertegenwoordigd, ze al het moois is wat er op de wereld is, ze het beste is wat je ooit bent tegengekomen, je slapeloze nachten hebt, omdat ze niet bij je is.....

Stel dat je dat hebt en je hebt dat na een jaar nog steeds en bent van plan om met haar je leven te gaan delen......

Stel dat dat zo is, kan je dan spreken van "ECHTE" liefde?

Wat verstaat iedereen eigenlijk onder "ECHTE" liefde?
zoo lief echt mooi hoe je het verwoord. Wat jij beschrijft versta ik onder real love. Zo kan je zien dat de wereld ook hele mooie kanten heeft shkarlah

02-02-2004, 13:04
Dit is echt een oude topic. Het komt nog uit het tijdperk dat mensen elkaar niet aanvallen.

Anyways om maar bij het onderwerp te blijven... Ik denk dat je pas van iemand kunt gaan houden ( lees: liefde tussen een man en vrouw) als je die persoon lang kent en er mee samenwoont. Met andere woorden, voor het huwelijk en wellicht ernaar kun je verliefd zijn op iemand, maar pas daarna kun je van die persoon gaan houden.

p.s Als er met echte liefde wordt gedoeld op liefde zoals dat omschreven wordt in gedichten e.d dan denk ik dat dat niet bestaat.