Bekijk volle/desktop versie : Niqaab & hijaab [een Islamitisch geval of niet?]



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

21-08-2008, 00:49
Kom we posten hier wel verder, graag niet schelden. Gewoon een discussie op oog niveau!


- Niqaab
- Hijaab
- Onderdrukking
- Mensen die de Islam willen vernieuwen

Dit zijn de discussie punten!

21-08-2008, 00:50


Hijaab wel, niqaab niet. Er is geen overleving of ayaa waarin wordt gezegd dat de gezicht van de vrouw helemaal bedekt moet zijn.

Ik heb wel bij lezingen kunnen vernemen, dat het haar, de oren, de kin, gedeelte van de wangen en het hals bedekt moeten zijn!

21-08-2008, 00:50
De lol is er nu van af. Wat een naai-actie ook. Net zo lang flauw doen tot het niet meer leuk is en we weer reageren op de vriendjes topics.

Wat een flauwekul zeg. Bah. Slaap lekker.

21-08-2008, 00:52

Citaat door Bneadem_:
De lol is er nu van af. Wat een naai-actie ook. Net zo lang flauw doen tot het niet meer leuk is en we weer reageren op de vriendjes topics.

Wat een flauwekul zeg. Bah. Slaap lekker.


Ach ja, vriendjespolitiek zal overal en ten alle tijden een rol spelen. Hij is een mod dus hij weet wat hij kan doen! De reacties verwijderen, wilt hij het op deze manier. Dan maar op deze manier.

Slaap lekker.

21-08-2008, 00:53



Citaat door _Samir_:
Gaat jullie gang, i rest my case. Het leid nergens naar. ''Meningen'' daar hebben we niks aan. Het gaat uiteindelijk om de overleveringen. (Hadeeth/Quraan).

Ik ga me hoofd niet meer breken. Ik heb honger.

De overleveringen waar mee jij kwam, gaf ook duidelijk aan dat er geleerde waren die geen ayaa kon vinden waarbij stond dat het hele gezicht bedekt moest worden. Dus inclu. lippen en neus en de rest van de wangen.

Besaga ou raga als je gaat eten!

21-08-2008, 00:56

Citaat door Rehab_:
Msekien. De lol is er vanaf . Samir, well done . Wordt er eindelijk gedaan wat móet op deze site, discussieren.. wordt 't niet geaccepteerd en wordt de topic verwijderd.

Hilarisch.

Ik ga als nog door, ik laat het er niet bij zitten! De lol is er vanaf, maar het onderwerp zal altijd een moeilijk onderwerp blijven.

Ik wil ayaa zien/lezen waarin staat dat alles in je gezicht bedekt moet zijn.

21-08-2008, 00:57

Citaat door _Samir_:
Duh, maar dat probeerde ik je te laten zien. Waar ben je met je hoofd?

Trouwens,
Er is ook een hadeeth, waarbij er word overleverd, dat je bij een twijfel geval het onzekere voor het zekere moet nemen.

Enough said? Women, oeff.


De profeet Mohamed ( saw ) zei; Dat waar je over twijfelt laat je links liggen!

De geleerde twijfelen over of alles in de gezicht van een vrouw bedekt hoort te zjn. Waarom laten zij het dan niet links liggen maar maken zij er een hype van?

Ik ben heel erg scherp!

Dat wilde jij mij niet laten zien, want jij citeerde alleen wat de andere geleerde vonden. Dat eht dus wel verplicht was volgens he.

21-08-2008, 00:58

Citaat door karim--:
Ten tijde van de profeet saws waren de gezichten van de vrouwen bedekt. Daarom zijn verschillende geleerden erover eens dat het verplicht is.


We dienen de profeet te volgen en als zijn vrouwen volledig bedekt waren dan moeten onze vrouwen dat ook zijn.


Heb je ayas voor my die betrouwbaar zijn? Zo ja, dan wil ik die graag lezen.

21-08-2008, 01:01

Citaat door karim--:
Ten tijde van de profeet saws waren de gezichten van de vrouwen bedekt. Daarom zijn verschillende geleerden erover eens dat het verplicht is.


We dienen de profeet te volgen en als zijn vrouwen volledig bedekt waren dan moeten onze vrouwen dat ook zijn.

je was me voor

21-08-2008, 01:03
Djazika allahoe gayren broeder! Mag ik de naam van de hadith aub! Morgen even natjekken in ons plaatselijke Islamweb winkel

21-08-2008, 01:04

Citaat door _Samir_:
IK HEB LINGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Nog niet, morgen eerst na tjekken in de plaatse Islamweb winkel.

Ik wil eerst weten of dit klopt! Ik wil hem in het Arabisch helemala uitlezen. Tot die tijd heb jij nog geen gelijk.

21-08-2008, 01:05
Een niqaab is, voor zover ik weet, niet verplicht. Maar dat wil niet zeggen dat je denigrerende uitspraken kunt maken jegens de niqaab-dragende vrouw.

De meningen zijn nogal verdeeld. Zolang je jouw awrah maar bedekt, dan zit je altijd goed eh.

21-08-2008, 01:05


Dan is mijn vraag weer. De ogen van de vrouw kan ook verleidelijk zijn, is eigenlijk ook verleidelijk. De kleur van de ogen, de zwoele blik wanneer hij haar aankijkt in haar gezicht,

21-08-2008, 01:06
Grappig, vele moslima's doen het volgens deze daliel dus fout. Wordt druk in dat vagevuur.

21-08-2008, 01:07

Citaat door Art.:
Een niqaab is, voor zover ik weet, niet verplicht. Maar dat wil niet zeggen dat je denigrerende uitspraken kunt maken jegens de niqaab-dragende vrouw.

De meningen zijn nogal verdeeld. Zolang je jouw awrah maar bedekt, dan zit je altijd goed eh.



Sheikh Saalih al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: “de juiste beoordeling van de bewijzen is dat gezicht van de moslimvrouw ‘awrah is, dat wil zeggen dat zij haar gezicht zou moeten bedekken. Het is het meest verleidelijke gedeelte van haar lichaam, men kijkt toch het meest naar de gezicht, dus het gezicht is het grootste ‘awrah van de vrouw”.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8