Bekijk volle/desktop versie : Chinezen favoriete allochtonen



Pagina's : [1] 2

25-01-2004, 21:02

Citaat door Sehraoui:
Hebben jullie het gelezen in de telegraaf van zaterdag de chinezen zijn de favoriete allochtonen.

Vind je het gek dat ze favoriet zijn je ziet ze bijna nooit ze zitten allemaal in hun restaurants.

Hoe het komt dat ze favoriet zijn is omdat ze zich gedragen en niks kwaads doen en hard werken. Chinezen waren de eerst allochtonen die hier zijn gekomen


Die chinezen zijn haast onzichtbaar. Chinezen mengen zich ook helemaal niet ze gaan alleen met elkaar om vertel me waarom.
.

25-01-2004, 23:32


Samen staan ze sterk toch............daar moesten wij eens een voorbeeld aannemen

25-01-2004, 23:47

Citaat:
Origineel gepost door Sehraoui
Zoiets zou mooi zijn maar binnen de marokkaanse gemeenschap heb je ook weer aparte groepen daarom lukt t niet.
Nee hoor eenheid in verscheidenheid, althans daar streven we naar.

Ze zeuren bij ons over de taal (van de 1e generatie nb, nu spreken we het accentloos), terwijl ik echt zelden een Chinees meteen kan verstaan. Pas na handgebaren en 3 maal "watte?" gezegd te hebben, begint het bij me te dagen...



(ja ja ben aan het generaliseren, mag ik ook 'ns...)

25-01-2004, 23:51
Ze zijn Favoriet omdat ze werken, Nu de Marokkanen nog

26-01-2004, 01:41



Citaat:
Origineel gepost door Limmie
Rot toch op, man! De overgrote meerderheid zit of 5 dagen in de schoolbanken, of draait een 40-urige werkweek. De rest die gezond en jong zijn en die niet werken, die moeten daartoe wel een kans krijgen he...die komen komen nl. doorgaans niet verder dan het noemen van hun Marokkaanse naam bij de selectierondes. De 1e generatie is afgebeuld om hier destijds, de Hollandse economie op te bouwen en draaiende te houden, dus die hebben alle recht om hun laatste dagen in rust door te brengen. En dan heb je nog een hele kleine ini-mini minderheid die idd doet wat Allah verboden heeft, en die moeten ook kei hard worden aangepakt. Kortom klaag, klaag, en zeur dat is het enige waar de Nederlanders goed in zijn.
Bawhahahahahaha , je hebt zeker de grafieken niet gelezen , 80% zit of 5 dagen in de week in de criminaliteit, of draait een 16 urige werkweek waarin ze huizen en auto's bestelen,de overheid en elkaar ,ze de boel slopen, herrie schoppen, en op straat geweld uitoefenen op hun medemens. Ze schreeuwen dat ze het nooit hebben gedaan. Het is te vaak rommelig,onhygienisch,crimineel, laks,onleerzaam en werken wil het gros al helemaal niet vet lui man.

26-01-2004, 11:31
Bij de chinees krijg je altijd hele grote porties voor weinig geld,ben je nu nederlander of niet.

En daarom zijn de chinezen de favo allo's

26-01-2004, 11:34
Ik heb gezien ja....het zag er Ongeveer zo uit..

CHINEES IDEALE ALLOCHTOON...

ze klagen niet, halen geen rottigheid uit en ze werken hard.

Dat heb je echt de meest achterlijke foto van de wereld van een vader een moeder en een zoon..die op de bank zitten en de camera in lachen...
en naast die foto staat een citaat van die arme man..'We zijn netjes en fatsoenlijk, maken niks stuk, werken hard en we hebben eerbied voor de medemens.'

Het artikel is op A3 formaat gedrukt...dus werkelijk een hele pagina...dan denk je ja..thanks voor deze actualiteiten dit is inderdaad één van (als niet HET) belangrijkste berichten op dit moment. Het is zo ongelooflijk cynisch..dat hele artikel is niet bedoeld om de chinees in een goed daglicht te plaatsen. Gewoon om te stigmatiseren.

Trouwens ik weet nu al helemaal niet meer wat je nou de ideale allochtoon maakt..dat was toch als je geïntegreert was??...Als de chinees de ideale allochtoon is..wat is dan precies integreren? Dat is niet eens assimileren..dat is gewoon je mond houden en hard werken..Dat doen andere allochtonen niet..die brengen hun tijd door op straathoeken waar ze de voorbijgangers terroriseren, met zeer onfatsoenlijk hun gulp openstaand terwijl ze ramen ingooien..In ieder geval wordt er niks schoongemaakt. Dat doen chinezen en Nederlanders..die maken de ziekenhuizen, fabrieken en kantoren schoon.

26-01-2004, 14:44
Chinezen..
They mind their own business en maken nergens een zooitje van.
Geïntegreerd of niet... (wiette lijst), je hebt tenminste nooit last van ze.... Kun je van bepaalde bevolkingsgroepen helaas niet zeggen...
Ik bedoel, zeg nou zelf... schaam je jezelf af en toe niet heel erg als je weer es een groepje Marokkanen rotzooi ziet trappen of wanneer ze negatief in het nieuws zijn?
Ik weet ook wel dat dat groepje de minderheid is, maar ze verpesten het wel voor de rest. Bij chinezen is dat veeeel minder het geval waardoor ze dus ook veel minder aandacht krijgen in de media áls er al eens iets gebeurt...

26-01-2004, 15:26

Citaat:
Origineel gepost door HeyoanQT
Bawhahahahahaha , je hebt zeker de grafieken niet gelezen , 80% zit of 5 dagen in de week in de criminaliteit, of draait een 16 urige werkweek waarin ze huizen en auto's bestelen,de overheid en elkaar ,ze de boel slopen, herrie schoppen, en op straat geweld uitoefenen op hun medemens. Ze schreeuwen dat ze het nooit hebben gedaan. Het is te vaak rommelig,onhygienisch,crimineel, laks,onleerzaam en werken wil het gros al helemaal niet vet lui man.
cijfers uit de lucht gegrepen alhayoan

26-01-2004, 19:39
Chinwaas
grappige mensen

26-01-2004, 21:44
Het is echt heeeeeeel logisch dat zij de favoriete allochtonen zijn vanuit de perspectief van een nederlandse burger en ook van de regering/staat. Deze mensen gedragen zich, doen niemand kwaad en helpen de staat financieel een handje doordat ze zoveel restaurants bezitten. En zodra de overheid financieel gesteund wordt is er niks aan de handje. Sommige marokkanen die gedragen zich niet, steunen Nederland financieel voor geen meter, ze willen het liefst in de WAO of WW 'wonen'. Natuurlijk pakken ze dan de marokkanen aan.
Chinezen zijn heel gesloten personen, ze bemoeien zich nergens mee, alleen onderling. Dat is hun cultuurtje. Ze zijn intragenerationeel mobiel en willen dat ook zo houden. Maar als je het over het integratiebeleid hebt, dan vind ik dat de chinezen het SLECHTST geintegreerd zijn in de Nederlandse samenleving (qua taal)! Andere allochtone groeperingen spreken veel beter nederlands dan zij! Maar omdat zij zo 'braaf' zijn, wordt er niet over gesproken..........

26-01-2004, 23:47

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Vanitas
Chinezen..
They mind their own business en maken nergens een zooitje van.
Geïntegreerd of niet... (wiette lijst), je hebt tenminste nooit last van ze.... Kun je van bepaalde bevolkingsgroepen helaas niet zeggen...
Ik bedoel, zeg nou zelf... schaam je jezelf af en toe niet heel erg als je weer es een groepje Marokkanen rotzooi ziet trappen of wanneer ze negatief in het nieuws zijn?
Ik weet ook wel dat dat groepje de minderheid is, maar ze verpesten het wel voor de rest. Bij chinezen is dat veeeel minder het geval waardoor ze dus ook veel minder aandacht krijgen in de media áls er al eens iets gebeurt...
Ik vind het heel jammer dat jij je af en toen schaamt.. Ik doe dat niet want ik hoef me nergens voor te schamen. Ik identificeer mezelf namelijk niet met ze..net zoals de gemiddelde Belg zich niet identificeert met Dutroux en net zoals de gemiddelde Duitser zich niet identificeert met die kanibaal.
Het is belachelijk dat er uberhaupt gedacht wordt in hokjes van kijk daar gaan 'ze' weer. Het is dus belachelijk dat 'ze het voor de rest verpesten'. Jij bent namelijk niet verantwoordelijk voor het gedrag van 'groepjes Marokkanen'...en hoeft je dus ook niet te schamen.

EN wat volgens mij de kern van het artikel is..is niet het feit dat Chinezen zo fantastisch zijn. Het wordt er verteld alsof het om huisdieren gaat die zindelijk zijn...waar je geen omkijken naar hebt. Volgens mij is dat ook absoluut geen positie om te ambiëren, zo van waren we maar wat meer als hun. Maar dat is niet de kern want ook voor de Chinezen geld dat hun 'voorbeeldige' gedrag niet voortkomt uit hun chinees zijn.
De kern is de vergelijkende toon die er wordt gelegd..je hebt allochtonen en ook daar heb je verschillende lagen in..de ideale, die niet tegenspreken..en je hebt die te veel opvallen, die nog even ge-heropvoed moeten worden..Het is echt een textbook staaltje verdeel-en-heers-politiek.

27-01-2004, 13:47



Citaat:
Origineel gepost door Limmie
Nee hoor eenheid in verscheidenheid, althans daar streven we naar.

Ze zeuren bij ons over de taal (van de 1e generatie nb, nu spreken we het accentloos), terwijl ik echt zelden een Chinees meteen kan verstaan. Pas na handgebaren en 3 maal "watte?" gezegd te hebben, begint het bij me te dagen...



(ja ja ben aan het generaliseren, mag ik ook 'ns...)
Ze beheersen inderdaad de Nederlandse taal niet of weinig. Ik ben een keer naar de chineze kapper gegaan en wilde mijn haren in laagjes knippen. Ik heb het met gebarentaal moeten doen. Ze knikten alle 3 ja. Toen het klaar was schrok ik. Helemaal niet wat ik wilde! Maar wel vind ik Chinezen erg beleefd en (mezelf natuurlijk ook) ik had nl ook uit mijn dak kunnen gaan

27-01-2004, 14:59

Citaat:
Origineel gepost door Sehraoui
Hebben jullie het gelezen in de telegraaf van zaterdag de chinezen zijn de favoriete allochtonen.

Vind je het gek dat ze favoriet zijn je ziet ze bijna nooit ze zitten allemaal in hun restaurants.

Hoe het komt dat ze favoriet zijn is omdat ze zich gedragen en niks kwaads doen en hard werken. Chinezen waren de eerst allochtonen die hier zijn gekomen


Die chinezen zijn haast onzichtbaar. Chinezen mengen zich ook helemaal niet ze gaan alleen met elkaar om vertel me waarom.
chinezen

27-01-2004, 20:35
ooit gehoord van de Chinese MAFFIA hier in NL?

Pagina's : [1] 2