Bekijk volle/desktop versie : Vulkaanstof zorgt voor rode gloed boven Nederland



Pagina's : [1] 2

19-08-2008, 09:32
DE BILT - Vulkaanstof, afkomstig van de vulkaan Kasatochi voor de kust van Alaska, kan de komende dagen leiden tot een opvallend rode schemergloed boven Nederland.

Dat meldt het KNMI. De vulkaan die deel uitmaakt van de Aleoeten, een eilandengroep tussen de Verenigde Staten en Rusland, barstte in de nacht van 7 op 8 augustus uit.

Daarbij kwam zoveel zwaveldioxide (SO2) vrij, dat deskundigen de uitbarsting al vergelijken met die van de Pinatubo in de Filipijnen in 1991. Toen kwam veel stof in de stratosfeer terecht, dat zich vertaalde in rode schemeringskleuren.
De wolk zwaveldioxide van de Kasatochi is met de westenwinden vorige week meegenomen naar Nederland. Het eerste vulkaanstof heeft het KNMI hier op 16 augustus gemeten. De rode schemergloed kan een aantal dagen aanhouden.

http://www.nu.nl/news/1706941/10/Vulkaanstof_zorgt_voor_rode_gloed_boven_Nederland. html

19-08-2008, 09:34


Vooralsnog zie ik alleen maar een grijze regen gloed. Nou ja gloed .

19-08-2008, 09:36
Ik heb vannacht bijna op het balkon geslapen en heb echt geen rode gloed or whatever gezien...

19-08-2008, 09:40

Citaat door aplat:
DE BILT - Vulkaanstof, afkomstig van de vulkaan Kasatochi voor de kust van Alaska, kan de komende dagen leiden tot een opvallend rode schemergloed boven Nederland.

Dat meldt het KNMI. De vulkaan die deel uitmaakt van de Aleoeten, een eilandengroep tussen de Verenigde Staten en Rusland, barstte in de nacht van 7 op 8 augustus uit.

Daarbij kwam zoveel zwaveldioxide (SO2) vrij, dat deskundigen de uitbarsting al vergelijken met die van de Pinatubo in de Filipijnen in 1991. Toen kwam veel stof in de stratosfeer terecht, dat zich vertaalde in rode schemeringskleuren.
De wolk zwaveldioxide van de Kasatochi is met de westenwinden vorige week meegenomen naar Nederland. Het eerste vulkaanstof heeft het KNMI hier op 16 augustus gemeten. De rode schemergloed kan een aantal dagen aanhouden.

http://www.nu.nl/news/1706941/10/Vulkaanstof_zorgt_voor_rode_gloed_boven_Nederland. html


SO2 ????

Een heel ernstig broeikasgas volgens mij. Die vulkaan moet kapotgebombardeerd worden. Doen wij potdomme ons best met katalysatoren en andere milieu-investeringen, gaat die vulkaan zomaar tonnen SO2 uitstoten !

Kutnatuur !

19-08-2008, 09:47



Citaat door Jokerina:
Ik heb vannacht bijna op het balkon geslapen en heb echt geen rode gloed or whatever gezien...


Ach ja, maar als men slaapt heeft men dan ook in de regel de oogjes dicht, he!

19-08-2008, 09:48

Citaat door aplat:
Ach ja, maar als men slaapt heeft men dan ook in de regel de oogjes dicht, he!



Ikz ei dat ik ''bijna'op het balkon geslapen had, niet dat ik er geslapen had..., ik heb daar bijna de hele nacht gezeten, en heb echt niks kunnen zien..

19-08-2008, 09:49
Ik had laatst gedroomd over vulkanen.
Goeiuuuumorguuuh Aplat, hoe is het met je?

19-08-2008, 09:51

Citaat door Uma:
Ik had laatst gedroomd over vulkanen.
Goeiuuuumorguuuh Aplat, hoe is het met je?


Uitstekend, echt waar.

Ben gisteren geslaagd met vlag en wimpel voor mijn hart-conditietest in het ziekenhuis. 5 minuten op zo een trainings-fiets waarbij je dan gemeten wordt.

Mocht 98 % behalen, maar haalde met gemak 130 % en hield het 8 minuten vol.

19-08-2008, 09:52

Citaat door Jokerina:
Ikz ei dat ik ''bijna'op het balkon geslapen had, niet dat ik er geslapen had..., ik heb daar bijna de hele nacht gezeten, en heb echt niks kunnen zien..



Had je wel je hoofddoek op ?

19-08-2008, 09:53

Citaat door oeps:
Had je wel je hoofddoek op ?



Nee, mijn burqa nou goed..

19-08-2008, 09:55

Citaat door Jokerina:
Ikz ei dat ik ''bijna'op het balkon geslapen had, niet dat ik er geslapen had..., ik heb daar bijna de hele nacht gezeten, en heb echt niks kunnen zien..



Oh, OK, maar misschien keek je in de verkeerde richting?

19-08-2008, 09:59

Citaat door aplat:
Oh, OK, maar misschien keek je in de verkeerde richting?



GEwoon naar boven.. zeker op een ligstoel, de rest is niet zo boeiend...

19-08-2008, 10:01



Citaat door aplat:
Uitstekend, echt waar.

Ben gisteren geslaagd met vlag en wimpel voor mijn hart-conditietest in het ziekenhuis. 5 minuten op zo een trainings-fiets waarbij je dan gemeten wordt.

Mocht 98 % behalen, maar haalde met gemak 130 % en hield het 8 minuten vol.



Hoezo werd je gisteren getest, had/heb je klachten?
Ja het is echt waar, ik droom vaker dan gemiddeld hoor

19-08-2008, 10:18

Citaat door Uma:
Hoezo werd je gisteren getest, had/heb je klachten?
Ja het is echt waar, ik droom vaker dan gemiddeld hoor


Ik heb half april 2x achtereen een hart-infarct gehad binnen 1 week, helaas, maar ben daaraan geopereerd en heb 3 maanden revalidatie gevolgd.


Maar nu is mijn conditie beter dan ooit.

19-08-2008, 10:22

Citaat door aplat:
Ik heb half april 2x achtereen een hart-infarct gehad binnen 1 week, helaas, maar ben daaraan geopereerd en heb 3 maanden revalidatie gevolgd.


Maar nu is mijn conditie beter dan ooit.


Shit zeg, dat wist ik niet ! Gefeliciteerd met je herstel, Aplat.

Pagina's : [1] 2