Bekijk volle/desktop versie : Duits personeel gewild in Nederland



Pagina's : [1] 2 3

19-08-2008, 04:52
Nederlandse bedrijven huren steeds vaker hooggekwalificeerde Duitsers in om hun vacatures te vervullen. Dat is de conclusie van de Nederlands-Duitse Handelskamer. Vooral voor technische functies zijn de Duitsers gewild.
Volgens de Handelskamer is er tijdens de opleidingen in Nederland te weinig aandacht voor technische vakken. Daarom is de Nederlandse overheid gevraagd om beroepsopleidingen in de techniek te stimuleren.

Jonge Duitsers zien in Nederland meer kansen dan in sommige Duitse regio's. Ze staan bekend als betrouwbaar en goed opgeleid. Ook spreken ze snel de taal.

BRON

03-09-2008, 09:35


Duitsers zijn veel gedisciplineerder dan dat Nederlandse Tokkie uitschot.

03-09-2008, 09:46

Citaat door Tour_of_Duty:
Duitsers zijn veel gedisciplineerder dan dat Nederlandse Tokkie uitschot.



Klopt. Maar ze zijn ook minder creatief en initiatiefrijk.

03-09-2008, 09:49

Citaat door oeps:
Klopt. Maar ze zijn ook minder creatief en initiatiefrijk.




Citaat:
Klopt. Maar ze zijn ook minder creatief en initiatiefrijk
Nou, heb jij wel eens van Die Vergeltungswaffe 2 , oftewel de V2 raket gehoord ? Creatiever kun je ze niet krijgen en zeker niet in die tijd.

03-09-2008, 09:53


Neeeeeeeeeeeeeeeeee.........vol=vol.

Ik ga Wilders d'r op af sturen. Dit kan niet, he.

03-09-2008, 09:57

Citaat door Tour_of_Duty:
Nou, heb jij wel eens van Die Vergeltungswaffe 2 , oftewel de V2 raket gehoord ? Creatiever kun je ze niet krijgen en zeker niet in die tijd.



Mijn god, wat een voorbeelden ...

Ja je hebt gelijk. De Duitse industrie is heel goed in het ontwikkelen van nieuwe technologie. Maar dat neemt niet weg dat de manier van werken anders is dan in Nederland.

Werknemers worden opgeleid om opdrachten uit te voeren, niet om initiatieven te nemen. Dat is in Nederland sterker.

03-09-2008, 10:04

Citaat door aplat:
Nederlandse bedrijven huren steeds vaker hooggekwalificeerde Duitsers in om hun vacatures te vervullen. Dat is de conclusie van de Nederlands-Duitse Handelskamer. Vooral voor technische functies zijn de Duitsers gewild.
Volgens de Handelskamer is er tijdens de opleidingen in Nederland te weinig aandacht voor technische vakken. Daarom is de Nederlandse overheid gevraagd om beroepsopleidingen in de techniek te stimuleren.

Jonge Duitsers zien in Nederland meer kansen dan in sommige Duitse regio's. Ze staan bekend als betrouwbaar en goed opgeleid. Ook spreken ze snel de taal.

BRON


Dat houdt dus in dat de (interne)communicatie hierop aangepast moet worden. Het feit is dat binnen veel Nederlandse ondernemingen, de Duitse taal niet echt machtig is. Het houdt dus ook in dat er naast de kosten, die zij aan inhuur moeten betalen, ook kosten moeten maken voor bijscholing aan eigen medewerkers.

03-09-2008, 10:04
klopt er werken ook kapot veel Duitsers via ons, ik haat ze

03-09-2008, 10:06
Na ja....wat zijn jullie aan het kraken

die jonge mensen komen om te werken is het weer niet goed

Maar over dat vol is vol moeten we het toch nog even hebben....meneer W. hoe zit dat nu?

Of zijn blonde buren wel gewenst?

03-09-2008, 10:08

Citaat door gaviel:
Na ja....wat zijn jullie aan het kraken

die jonge mensen komen om te werken is het weer niet goed

Maar over dat vol is vol moeten we het toch nog even hebben....meneer W. hoe zit dat nu?

Of zijn blonde buren wel gewenst?


Als het Turkse duitsers zijn, vind ik het prima, maar duitse duitsers? No way, Jose. We moeten ons land beschermen tegen de blondjes.

03-09-2008, 10:09

Citaat door David:


Ik bel hem wel erg vaak. Hij doet je trouwens de groeten. Hij zegt dat hij die snol met een hoofddoekje op eruit gaat trappen.

03-09-2008, 10:09

Citaat door NorthStar:
Dat houdt dus in dat de (interne)communicatie hierop aangepast moet worden. Het feit is dat binnen veel Nederlandse ondernemingen, de Duitse taal niet echt machtig is. Het houdt dus ook in dat er naast de kosten, die zij aan inhuur moeten betalen, ook kosten moeten maken voor bijscholing aan de eigen medewerkers.


heb jij geen duits op school gehad?

Ik weet engels trekt meer...is grammaties ook niet zo een puinzooi.

deze dame spreekt (verstaat het beter) een aardig woordje deuts

03-09-2008, 10:13



Citaat door lap_doek:
Als het Turkse duitsers zijn, vind ik het prima, maar duitse duitsers? No way, Jose. We moeten ons land beschermen tegen de blondjes.


Dit slaat dus weer nergens op. NIEMAND komt er meer in


Ontopic:

Jammer dat Holland niet investeert in ons eigen talent. Mensen zat zonder baan.

03-09-2008, 10:15

Citaat door xDark Angelx:
Dit slaat dus weer nergens op. NIEMAND komt er meer in


Ontopic:

Jammer dat Holland niet investeert in ons eigen talent. Mensen zat zonder baan.


En mijn ooms dan?

03-09-2008, 10:16

Citaat door gaviel:
heb jij geen duits op school gehad?

Ik weet engels trekt meer...is grammaties ook niet zo een puinzooi.

deze dame spreekt (verstaat het beter) een aardig woordje deuts


Dat is alweer 16 jaar geleden, maar niets is me bijgebleven. Ik was altijd goed in dat vak, maar heb het op de vwo laten vallen.

Ik vind engels eerder een pré in het bedrijfsleven.

Sorry, maar ik heb een zware hekel aan die taal. Ik heb bij 2 Duitse bedrijven gewerkt, maar nooit meer!

Pagina's : [1] 2 3