Bekijk volle/desktop versie : Raadslid: ''Prostitutie is verkrachting''



Pagina's : [1] 2

25-01-2004, 14:19
Raadslid: ''Prostitutie is verkrachting''

Bron: EO - Knevel op zaterdag

Het Amsterdamse PvdA-raadslid Karina Schaapman vindt dat prostitutie gelijkstaat aan onderdrukking en verkrachting. Volgens haar zijn hoerenlopers eigenlijk ''verkrachters''. Schaapman kwam van de week in de pers toen ze bekend maakte dat in haar binnenkort te verschijnen boek 'Zonder Moeder', onthuld wordt dat ze in de jaren tachtig als prostituee heeft gewerkt in een seksclub van de Satanskerk.

Schaapman sprak vanavond op tv met Andries Knevel in zijn programma 'Knevel op zaterdag'. Ze wilde Rob Oudkerk niet veroordelen over zijn gedrag omdat dit zijn privéleven betreft, maar ze zei wel te hopen dat hij later ontdekt hoe het ook leuk kan zijn zonder hoerenbezoek. Schaapman gaf overigens aan een politieke vriend te zijn van de ex-wethouder en wel meer vrienden te hebben die dingen doen ''die zij niet zou doen.''

Tegen Knevel zei de PvdA-politica te hopen dat mannen ooit stoppen met naar de hoeren te gaan, omdat iedere ex-prostituee zal beamen dat het vak schadelijk is voor vrouwen. Bovendien zou het een hoop criminaliteit voorkomen, zo betoogde ze.

Schaapman kwam in de prostitutie terecht na een uitbundig leven in de jaren 70; Ze was zelfs even de vriendin van Herman Brood en speelde in diverse films waarin ze uit de kleren ging. Begin jaren 80 raakte ze verzeild in het prostitutie-milieu.

25-01-2004, 14:23


Ik heb het intervieuw gezien gisteren, en ik vind die uitspraak van haar (hoerenlopers zijn verkrachters) niet eens zo gek, want de vrouwen doen het niet uit plezier, maar uit pure noodzaak.

Ze zei ook dat als de prostitutie zou verdwijnen dat de criminaliteit ook zou dalen, daar heb ik echter mijn vraagtekens bij.

25-01-2004, 14:28
sommigen doen het het onder dwang, dat is verkrachting
sommigen doen het uit nood (geldgebrek of iets dergelijks), dat is een twijfelgeval
sommigen doen het voor hun plezier, dat is geen verkrachting
sommigen doen het voor EXTRA geld, dat is geen verkrachting


wat het ook zij, het is een zeer denigrerend "beroep" voor de vrouwen.

25-01-2004, 14:28

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Ik heb het intervieuw gezien gisteren, en ik vind die uitspraak van haar (hoerenlopers zijn verkrachters) niet eens zo gek, want de vrouwen doen het niet uit plezier, maar uit pure noodzaak.

Ze zei ook dat als de prostitutie zou verdwijnen dat de criminaliteit ook zou dalen, daar heb ik echter mijn vraagtekens bij.
Ik werk ook niet voor mijn plezier maar uit financiele noodzaak, hopelijk komt ze ook eens voor mij op

25-01-2004, 14:38


Ik ben een groot voorstander van een verbod op prostitutie en het strafbaar maken van naar de hoeren gaan.

25-01-2004, 14:50

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Ik ben een groot voorstander van een verbod op prostitutie en het strafbaar maken van naar de hoeren gaan.
Yep, justitie heeft toch niks te doen

25-01-2004, 14:59

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Ik ben een groot voorstander van een verbod op prostitutie en het strafbaar maken van naar de hoeren gaan.
Ook als daarmee verkrachtingen met 500 % stijgen ?

Het is het oudste beroep ter wereld en het zal het voorlopig nog wel blijven aangezien vraag en aanbod altijd zullen bestaan.


Met de stelling trouwens ben ik het niet helemaal eens,
ik denk dat veel dames ook met bijvoorbeeld schoonmaken of een ander minder populaire baan geld kunnen verdienen, maar ze willen het zelf snel verdienen en doen het helemaal vrijwillig.
Dat heeft helemaal niets met verkrachting te maken.

25-01-2004, 15:19

Citaat:
Origineel gepost door track
En tevens het oudste beroep ter wereld.
En als vrouwen zichzelf willen prostitueren, zo zij het dan maar.
Zolang het niet onder dwang is, is er niets verkeerd mee.
Er zijn namelijk ook mannen zonder vrouw of partner die ook hun lichamelijke behoeftes hebben.
God heeft dus ook aan hen gedacht.
Het is pas denigrerend als de vrouw het ook als dusdanig ervaart.
ik hou ze niet tegen
het is wel degelijk denigrerend voor de vrouw. DE man heeft even zin, gaat naar binnen, zij spreidt haar benen, hij loost zij kwakje erin, betaalt en vertrekt.


Zou jij willen dat je moeder prostitueert ?
(in het kader van het niet willen toegeven dat het denigrerend is, gaat meneer zeggen: zolang zij dat niet denigrerend vindt, vind ik het goed )

25-01-2004, 19:11
om je roman samen te vatten: je wil dat je moeder zich prostitueert. Of je zou het niet erg vinden.

25-01-2004, 19:23

Citaat:
Origineel gepost door grendel
Ook als daarmee verkrachtingen met 500 % stijgen ?

Verkrachting komt voort uit een seks drang dat groter leeft bij mannen ?

26-01-2004, 09:13

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Verkrachting komt voort uit een seks drang dat groter leeft bij mannen ?
.....

26-01-2004, 13:13

Citaat:
Origineel gepost door track
Laat ons gewoon stellen dat je een krak bent in het verdraaien van woorden..
je mag je tekst ook zelf samenvatten.
Of nog een keer kort antwoorden: zou jij willen dat je moeder zich prostitueert ?

26-01-2004, 13:49


Het zou zeker verboden moeten worden!!

Als je het zo gaat bekijken, je doet het om geld te krijgen met een wildvreemde. Et idee al..

Maar als ze dat gaan stoppen en mannen kunnen dan niet aan hun behoefte komen. Dat je dan ineens hoort dat er dagelijks meiden worden verkracht, dan zeg ik toch nee..

Mannetjes toch

26-01-2004, 14:17
dus de logica is: laat me naar de hoeren gaan of ik ga verkrachten ??

dan moeten we dus ook voor de pedofielen een paar kinderen uit thailand gaan halen, zodat zij aan hun trekken kunnen komen. Anders gaan ze onze kinderen misbruiken.

Kromme logica om iets goed te praten.

26-01-2004, 14:30
doc
Ik zeg niet dat dat DE oplossing is, maar ben bang dat zoiets dan gaat gebeuren. Of wil je zeggen dat dat niet zo is..??

Ik laat het maar aan de hogere lui, die mogen een oplossing verzinnen..

Pagina's : [1] 2