Bekijk volle/desktop versie : Hoe?



Pagina's : [1] 2

17-08-2008, 22:06
Hoe zou jij dood willen gaan indien je deze keuze zou krijgen?
(Ik weet dat dit vrijwel onmogelijk is, maar stél stél stél..)

- Je krijgt van tevoren te horen dat je nog maar kort te leven hebt.
- Heel onverwachts, een ongeluk of iets dergelijks.

Nou?

17-08-2008, 22:07


In mijn slaap tijdens een mooie droom.

17-08-2008, 22:07

Citaat door K_Nour:
Hoe zou jij dood willen gaan indien je deze keuze zou krijgen?
(Ik weet dat dit vrijwel onmogelijk is, maar stél stél stél..)

- Je krijgt van tevoren te horen dat je nog maar kort te leven hebt.
- Heel onverwachts, een ongeluk of iets dergelijks.

Nou?



Naar marokko, met mijn kinderen, mijn man, mijn ouders, mijn broertjes en vrienden om mij heen. En genieten van elkaar.

17-08-2008, 22:07
in mijn slaap. in mijn bed . in mijn huis. omringd met mijn geliefden.

17-08-2008, 22:08



Citaat door Gypsymeid:
In mijn slaap tijdens een mooie droom.


Dus onverwachts zonder dat je de kennis dat je gaat sterven, vooraf bezit?

17-08-2008, 22:09
Ik wil en kan daar gewoon niet over nadenken of een keuze maken...het doet me nu al zoveel pijn dat ik mn kids moet achterlaten, alleen de gedachte!!!

17-08-2008, 22:09

Citaat door K_Nour:
Hoe zou jij dood willen gaan indien je deze keuze zou krijgen?
(Ik weet dat dit vrijwel onmogelijk is, maar stél stél stél..)

- Je krijgt van tevoren te horen dat je nog maar kort te leven hebt.
- Heel onverwachts, een ongeluk of iets dergelijks.

Nou?


Het komt toch nooit zoals je het hebben wil. Ik zou in ieder geval wel een dood willen hebben die "mestour" is. Dus niet zoals die mode-ontwerper laatst, uitglijden in de douche en je nek breken... Dat is wel heel onverwachts...

17-08-2008, 22:10

Citaat door Estee_Lauder:
Het komt toch nooit zoals je het hebben wilt. Ik zou in ieder geval wel een dood willen hebben die "mestour" is. Dus niet zoals die mode-ontwerper laatst, uitglijden in de douche en je nek breken... Dat is wel heel onverwachts.



Was zijn nek gebroken? Ik las dat de familie niets over de oorzaak van zijn dood wilden zeggen?

17-08-2008, 22:13
Wie zou er niet zo willen sterven? Dan nog wel in de moskee van de profeet Mohammed saw.


17-08-2008, 22:15

Citaat door Moedervan2:
Naar marokko, met mijn kinderen, mijn man, mijn ouders, mijn broertjes en vrienden om mij heen. En genieten van elkaar.


Dat is ieders droom, in ieder geval wel die van mij. Dus je zou vooraf wel willen weten dat je streft? Zodat je de kans krijgt iedereen om je heen te verzamelen?


Citaat door Nysha:
in mijn slaap. in mijn bed . in mijn huis. omringd met mijn geliefden.


Met de kennis vooraf?


Citaat door doenja_18:
van te voren horen... je kan daar toch op een of andere manier nog wat mee doen. stel dat je nog dingen doet die niet moeten of andersom... kun je je levenswijze veranderen je richten tot hem en hem om vergiffenis vragen!!


Precies, dat is ook de reden dat ik eraan begon te denken. Het topic van het meisje dat ziek is en wéét dat ze gaat sterven. Daar gaat zeer zeker mijn voorkeur naar uit, ik stref liever nu en dat ik weet dat ik sterf, dan dat ik zo doorga met mijn leven, misschien nog wel 50 jaar en niet weet wanneer het komen gaat..

Eigenlijk zouden we elke dag met dat besef rond moeten lopen, dat het zomaar ineens over kan zijn, maar we beseffen dat niet.. Pas wanneer we heel ziek worden of wanneer het te laat is..

17-08-2008, 22:16

Citaat door TheMansion:
Ik wil en kan daar gewoon niet over nadenken of een keuze maken...het doet me nu al zoveel pijn dat ik mn kids moet achterlaten, alleen de gedachte!!!


Toch moeten we er aan aan denken. Ik doe het ook niet, anders zou ik wel heel anders leven en mijn leven héél anders inrichten.


Citaat door Estee_Lauder:
Het komt toch nooit zoals je het hebben wil. Ik zou in ieder geval wel een dood willen hebben die "mestour" is. Dus niet zoals die mode-ontwerper laatst, uitglijden in de douche en je nek breken... Dat is wel heel onverwachts...


Mestour omdat de manier waarop je sterft, op youwm el qiyama zal terecht staan.

17-08-2008, 22:16
Als ik kijk naar wat ik nu meemaak,zou ik het niet willen weten.Gewoon in mijn slaap en niet vante voren weten of zomaar ineens.Het doet zoveeeel met je als je het van te voren weet.Mensen beseffen niet wat ze zeggen dat ze het beter van te voren willen weten.Vreselijk het besef dat je er niet meer zal zijn,op korte termijn of lange.We gaan allemaal dood,maar toch het weten is ondraaglijk.

17-08-2008, 22:16



Citaat door Bumbabeloe:
Wie zou er niet zo willen sterven? Dan nog wel in de moskee van de profeet Mohammed saw.



Zo sterven er tallozen, jaarlijks..

Sa3dathom.

17-08-2008, 22:17

Citaat door K_Nour:
Dus onverwachts zonder dat je de kennis dat je gaat sterven, vooraf bezit?


Ja onverwachts absoluut, dood ga je toch. En goed zijn moet je altijd. Om nou zodra je te horen krijgt dat je dood gaat aan bv een ziekte je levensstyle gaat veranderen vind ik nep en hypocriet. Je moet ten alle tijden tevreden met jezelf en je daden zijn. Klaar.

17-08-2008, 22:17

Citaat door LeukeChiccaZina:
Als ik kijk naar wat ik nu meemaak,zou ik het niet willen weten.Gewoon in mijn slaap en niet vante voren weten of zomaar ineens.Het doet zoveeeel met je als je het van te voren weet.Mensen beseffen niet wat ze zeggen dat ze het beter van te voren willen weten.Vreselijk het besef dat je er niet meer zal zijn,op korte termijn of lange.We gaan allemaal dood,maar toch het weten is ondraaglijk.


Als ik nu doodga, onverwachts, zal mijn bestemming niet plezierig zijn.

Als ik me kan voorbereiden, kan ik er nog iets aan veranderen.

Pagina's : [1] 2