Bekijk volle/desktop versie : Massale uittocht Somaliers naar Engeland



23-01-2004, 11:28
15.000 Nederlandse Somaliers zijn inmiddels al vertrokken naar de Engelse stad Birmingham. Verwacht wordt dat 80% van de nu nog in ons land wonende Somaliers hen achterna gaat.

De werkgelegenheid in de Engelse stad heeft de Somalische gemeenschap de kans geven daar hun leven verder op te kunnen bouwen, er is veel werk en veel Somaliers kunnen hier eigen winkels starten.

Met deze enorme groep nieuwe immigranten uit Nederland is de Somalische gemeenschap nu in Birmingham de grootste minderheidsgroep. De kinderen krijgen zelfs de Nederlandse taal verplicht op school. Iedereen spreekt er gewoon Nederlands omdat veel van de kinderen hier geboren is of lang heeft gewoond.
Dat wil dus zeggen dat na het Engels, het Nederlands de meest gesproken taal is in de stad.

23-01-2004, 11:33


Ik hoop dat die mensen daar een goede kans op een goed leven krijgen.

23-01-2004, 11:36
Waaneer komt die uniek kans voor de Marokkanen, maar niet naar England s.v.p liever naar Mozambique of toumboukto

23-01-2004, 11:55

Citaat:
Origineel gepost door hassouna
Waaneer komt die uniek kans voor de Marokkanen, maar niet naar England s.v.p liever naar Mozambique of toumboukto
Of naar jouw achtertuin?

23-01-2004, 12:05


Ik kan er niet om treuren, ik hoop dat ze daar gelukkig zullen zijn.

Of de Engelsen er zo blij mee zijn moet nog blijken.

23-01-2004, 12:09

Citaat:
Origineel gepost door zinne_dinne_nr1
Of naar jouw achtertuin?
we zijn met duizenden, mijne tuin is klein, nee nee ik heb niet eens een tuin
op dak mischieen je krijg een vip plaats

23-01-2004, 13:32

Citaat:
Origineel gepost door papa
Voor die Somaliers is het beter om naar Engeland te gaan. Ze spreken vaak Engels en zijn meestal in eigen land goed opgeleid. Alleen worden door die stomme regles hier hun diploma's vaak niet erkend zodat ze slecht werk moeten doen. Ik ken zelf Somaliers die dat verteld hebben. Nederland is niks hoor. Ik kan me voorstellen dat mensen weggaan hier.
Papa , Nederland is niet goed voor iedereen, niet alleen Somalies

23-01-2004, 19:06
Nou, die Somaliers zijn slim, die blijven niet plakken in een land waar ze het niet naar hun zin hebben.

Scottie.

23-01-2004, 19:19
Moraal van het verhaal is: de somaliers die nog in Nederland zonder enig nut vertoeven, kunnen met een gerust hart NL verwisselen voor GB en daar genieten van Nederlandse mayonaise en GTST.

Netwerk bracht het over als een reclamespotje

23-01-2004, 21:16
mooi gezegd scottie ze zijn zeker slim ze hebben me positief verrast ik gun ze geluk en als de nederlandse maatschapij je niet ziet staan dan moet je verder gaan en dat hebbenze gedaan !!! klasse!!!!

23-01-2004, 22:54

Citaat:
Origineel gepost door hassouna
Papa , Nederland is niet goed voor iedereen, niet alleen Somalies
Nou, goede reis dan.

(Ik blijf lekker hier)

23-01-2004, 23:13
Nou, even ter verduidelijking: het Nederlands wordt op heel veelplaatsen op aarde gesproken, van God weet ik het niet, maar Frankrijk en Rusland onderwjizen het Nederlands ook.

Nee, en het Zuid-Afrikaans is geen Nederlands.
Anders gaan ze daar weer over beginnen...
Het Afrikaans wordt in Nederland ondertiteld.

En in Indonesie sterft die taal met de oude Indonesiers uit. In Suriname wordt Nederlands weer wel gesproken, een beetje een plechtig soort Nederlands maar heeeel mooi en heel goed.

Scottie, met dubbel "t".

23-01-2004, 23:18


Nou, even ter verduidelijking: het Nederlands wordt op heel veelplaatsen op aarde gesproken, van God weet ik het niet, maar Frankrijk en Rusland onderwjizen het Nederlands ook.

Nee, en het Zuid-Afrikaans is geen Nederlands.
Anders gaan ze daar weer over beginnen...
Het Afrikaans wordt in Nederland ondertiteld.

En in Indonesie sterft die taal met de oude Indonesiers uit. In Suriname wordt Nederlands weer wel gesproken, een beetje een plechtig soort Nederlands maar heeeel mooi en heel goed.

Scottie, met dubbel "t".

24-01-2004, 11:58
ook in amersfoort zijn somalieers naar engeland gegaan.......