Bekijk volle/desktop versie : De grote wassing na gemeenschap gehad te hebben..??



12-08-2008, 11:42
Salaam A3lekoem dames,

Hoop dat jullie mij hierij kunnen helpen.

Na enige twijfel moet ik het nu gewoon zeker weten, dus graag met betrouwbare bronnen komen.

De grote wassing nadat je gemeenschap hebt gehad. Is het de bedoeling dat je je volledig wast dus een totale douch neemt of kan het ook gewoon met een emmer water om het maar zo te zeggen. Ik bedoel moet je nou telkens je haar helemaal nat maken of mag je gewoon met wat water over je volledige hoofd strijken.

Ik heb altijd gewoon een volledige douch genomen maar om eerlijk te zijn best wel vervelend en slecht voor je haar nee maar even serieus heeft iemand hier enkele betrouwbare bronnen.

Albvast bedankt

12-08-2008, 11:49


'strijken' is zeker niet voldoende.. dat doe je alleen met de kleine wassing, lwoedoe' voor t bidden.

ghusl is een totale douche.. met n emmer of onder stromend water..je haar moet nat..zo ook de rest van t lichaam
dus slecht voor je haar of niet.. water alleen doet trouwns niks met e haar.

12-08-2008, 11:51
kijk eens op deze topic..

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1123281

Daar staan ook enkele bronnen over hoe t precies moet.

12-08-2008, 11:56
het is de bedoeling dat heel je huid, dus ook je hoofdhuid nat word. Haar word hiermee dus niet bedoelt,

Als jij een drett of een staart hebt hoef je dat niet los te maken. Maar zorg wel dat je hoofdhuid helemaal nat word.

12-08-2008, 11:56


Met andere woorden:

Je neuktt zoveel dat je haar droog wordt van het vele douchen
en je liever alleen je kutt wast.



jeetje waar zijn je manieren

12-08-2008, 12:00
Hoe zich te wassen bij de Ghusul


Men begint door “Bismillah” te zeggen met de intentie om de grote wassing uit te voeren.


Vervolgens wast men driemaal de handen tot de polsen.



Vervolgens wast men de intieme delen.


Vervolgens verricht men de kleine wassing. Men kan de voeten wassen of dit tot het eind uitstellen.

Met vochtige handen wrijft men vervolgens over de hoofdhuid, voor een vrouw is het voldoende om driemaal water te gieten en over haar haren te wrijven zonder haar vlechten los te maken.

De imam Tiermidie levert over dat Oem Salama aan de profeet vroeg: “Ik vlecht mijn haar, hoe moet ik mijn grote wassing verrichten, moet ik mijn vlechten losmaken?” “Nee,” antwoordde de profeet , “ het is voldoende om er driemaal water overheen te gieten.”


Vervolgens wast men driemaal zijn hoofd en oren, iedere keer met een handje vol water.


Dan giet men water over de rechterkant en men wast die van boven naar beneden, hierop wast men op dezelfde wijze de linkerkant. Men moet letten op de verborgen delen van het lichaam, zoals de navel, oksels, de onderkant van de knieën en anderen.
“Als de profeet zijn grote wassing verrichtte,” zei Aisha, “dan begon hij zijn edele handen te wassen alvorens ze in het water te steken, vervolgens waste hij zijn intieme delen, deed de kleine wassing als voor het gebed, bevochtigde zijn haren, wast zijn hoofd driemaal en goot vervolgens water over zijn gehele lichaam.” (Tiermidie)

En Allah en zijn profeet weten het beste.

12-08-2008, 12:02

Citaat door lella_Sabah:
Salaam A3lekoem dames,

Hoop dat jullie mij hierij kunnen helpen.

Na enige twijfel moet ik het nu gewoon zeker weten, dus graag met betrouwbare bronnen komen.

De grote wassing nadat je gemeenschap hebt gehad. Is het de bedoeling dat je je volledig wast dus een totale douch neemt of kan het ook gewoon met een emmer water om het maar zo te zeggen. Ik bedoel moet je nou telkens je haar helemaal nat maken of mag je gewoon met wat water over je volledige hoofd strijken.

Ik heb altijd gewoon een volledige douch genomen maar om eerlijk te zijn best wel vervelend en slecht voor je haar nee maar even serieus heeft iemand hier enkele betrouwbare bronnen.

Albvast bedankt


Haha, vervelend he Dan moet je je haar weer wassen en fohnen terwijl je geen tijd heb, dus alles laat in de avond nog doen

12-08-2008, 12:23

Citaat door CherryPie:
Haha, vervelend he Dan moet je je haar weer wassen en fohnen terwijl je geen tijd heb, dus alles laat in de avond nog doen


echt hè heb krullend haar dus haren steilen zit er ook niet in


Dank je wel dames voor de reacties ik kan het dus beter houden zoals ik het altijd heb gedaan. Het leven voor getrouwd zijn was stukken makkelijker

12-08-2008, 12:25

Citaat door lella_Sabah:
echt hè heb krullend haar dus haren steilen zit er ook niet in


Dank je wel dames voor de reacties ik kan het dus beter houden zoals ik het altijd heb gedaan. Het leven voor getrouwd zijn was stukken makkelijker


Ik heb een slag maar moet het echt wassen anders is het vet en fohnen anders staat het omhoog!

12-08-2008, 14:03

Citaat door lella_Sabah:
echt hè heb krullend haar dus haren steilen zit er ook niet in


Dank je wel dames voor de reacties ik kan het dus beter houden zoals ik het altijd heb gedaan. Het leven voor getrouwd zijn was stukken makkelijker


Salaam

Je kan gewoon een emmer vullen en de handelingen welke door een lid zijn vermeld verrichten.

Gaat vlugger en is ook goed

12-08-2008, 14:06

Citaat door lella_Sabah:
Salaam A3lekoem dames,

Hoop dat jullie mij hierij kunnen helpen.

Na enige twijfel moet ik het nu gewoon zeker weten, dus graag met betrouwbare bronnen komen.

De grote wassing nadat je gemeenschap hebt gehad. Is het de bedoeling dat je je volledig wast dus een totale douch neemt of kan het ook gewoon met een emmer water om het maar zo te zeggen. Ik bedoel moet je nou telkens je haar helemaal nat maken of mag je gewoon met wat water over je volledige hoofd strijken.

Ik heb altijd gewoon een volledige douch genomen maar om eerlijk te zijn best wel vervelend en slecht voor je haar nee maar even serieus heeft iemand hier enkele betrouwbare bronnen.

Albvast bedankt

je mag je haren in twee vlechten doen en zo de grote wassing doen
heb nu even geen bron

later