Bekijk volle/desktop versie : Mer.



11-08-2008, 21:58
hey, wat voor vakken krijg ik allemaal voor management economie en recht?

12-08-2008, 00:51


Je krijgt van alles...
Ik heb het eerste jaar achter de rug , dus kan je wel een beetje vertellen..

Grotendeels bedrijfseconomie, algemene economie, recht, belastingrecht, management, communicatie, overheidscommunicatie,methoden en technieken van onderzoeken , statistiek, rapporteren, allerlei praktische vaardigheden(presenteren), sociale vaardigheidstrainingen, gesprekstechnieken,marketing, quickscan,organisatiekunde en personeelsmanagement.

Ieder jaar heb je kans dat er wat veranderd aan het aantal vakken, maar grotendeels krijg er zeker weten mee te maken.

Ik zou als ik jou was heel goed nadenken of je dit wel wilt en aan kan. Meer dan de helft van alle MER-studenten halen het niet , doordat ze het te gemakkelijk hebben ingeschat of een tekort hebben opgelopen aan studiepunten.

Als je echt goed bent in economie dan raad ik het je zeker aan. Dat is tenslotte het belangrijkste eigenlijk..recht en management is puur leerwerk en oefenen

Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd(K)

12-08-2008, 12:30
Oei !

Ik krijg nu wel de kriebels hoor..

ben jij zelf wel goed in economie? Ik heb namelijk expres niet voor bedrijfskunde gekozen omdat er bedrijfseconomie in voorkomt, maar zo te zien krijg ik dat wel op de mer :S

13-08-2008, 10:49
ehm ja je krijgt er behoorlijk vaak mee te maken..

in de eerste periode krijg je algemene economie..soort herhaling van wat je op de havo hebt gehad met wat nieuwe dingetjes erbij en vervolgens krijg je bedrijfseconomie met superveel verschillende formules en methodes..

als je echt zeker weet dat je er nu al moeite mee denkt te krijgen , zou ik het zeker afraden om de MER te gaan doen.. heel veel mensen halen die tentamens niet waardoor ze achterstand oplopen, want je krijgt er iedere periode mee te maken..

zelf ben ik er ook niet behoorlijk goed in en moet aankomend jaar 2 tentamens herkansen.. inschallah komt goed..

xxxxjes

13-08-2008, 15:16


Inshallah komt het goed met jou, ik heb er zo mijn twijfels over.. Hmm we shall see, anyway bedankt voor je info !

13-08-2008, 15:16
ik bedoel, dat ik twijfels heb over mezelf hé, haha !

14-08-2008, 08:56
ooh zo.. hahaha oke...

ja goed nadenken meid..scheelt je een heel jaar