Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over bruidsschat: scheiden, maar nog niet alles gehad..



11-08-2008, 17:48

Citaat door Artemis:
moet hij het dan nog geven (de rest)? of hoeft dat niet meer..
sorry weet er niks vanaf maar ben benieuwd
.

11-08-2008, 18:02


Kun je je verhaal wat uitgebreider schrijven?Zo kan je toch niet verwachten dat er een goed advies gegeven wordt?

Dus graag de volgende info: Zijn jullie getrouwd of alleen op papier? Wie vraagt de scheiding aan? Etc...

11-08-2008, 18:19
Wie vraagt de scheiding aan? Indien hij de scheiding aanvraagt, is de bruidsschat voor jou. Indien jij de scheiding aanvraagt, moet je de bruidsschat terugbetalen. Indien jullie gemeenschap hebben gehad, betaal je maar een gedeelte terug.

11-08-2008, 18:24

Citaat door Artemis:
Hij vraagt hem aan.


Hebben jullie gemeenschap gehad?

11-08-2008, 18:26



Citaat door Artemis:
Jaa


Als je wilt, kom ik er straks op terug. Ik moet nu gaan.

Ik zal je de regelgeving leveren mét bewijs.

Verder, Allaah 3ouwnek.

11-08-2008, 19:14
Als hij de talaaq heeft aangevraagd en jullie hebben gemeenschap gehad, dan dient hij idd de volledige mahr te betalen. Heb daleel lopen zoeken, kan ff niks vinden..maar inshaae llaah plaats ik het zodra ik wat vind.
Heel jammer van de gemeenschap, echt jammer. Gair inshaae llaah.

11-08-2008, 19:21

Citaat door Artemis:
Oke dankjewel.

Die laatste zin begrijp ik niet, op welke manier jammer dan?
Ik had iig een goede intentie.. maarja, het mocht blijkbaar niet zo zijn.


Jammer hoe het gelopen is. Jij bent nu iets kwijt wat voor ons best belangrijk is. Ik weet dat het halaal was, maar ik denk dat het beter is als een vrouw wacht tot na haar bruiloft. Gair inshaae llaah, gedane zaken nemen geen keer.

11-08-2008, 19:24

Citaat door Artemis:
Dacht ook gelezen te hebben dat ik het kan kwijtschelden, of is het echt verplicht, hmm.


Allaahu a'lem, misschien kan je bellen met masjied as Soenna en het daar navragen.