Bekijk volle/desktop versie : Van Hanegem: Mijn zaakwaarnemer? Dat is mijn vrouw.



11-08-2008, 13:12
Van Hanegem: "Niet moeten twijfelen over Kalou"
Willem van Hanegem is teleurgesteld in de handelswijze van FC Utrecht bij een mogelijke transfer van Bonaventure Kalou. De Domstedelingen konden de oud-Feyenoorder aantrekken, maar twijfelden te lang.

Vervolgens heeft de zaakwaarnemer van Kalou de aanvaller aan sc Heerenveen aangeboden, dat wel in actie kwam. "Toen we Kalou konden halen, hadden we slagvaardiger moeten zijn", zegt Van Hanegem in het AD. "Kalou is een goede voetballer, die hoef ik niet eerst te zien. Dan moet je niet talmen, maar hem direct halen. Daarna zijn we in het o'tje genomen."

Ook de transfer van Ismaïl Aissati ketste tot teleurstelling van De Kromme af. Daar kon FC Utrecht volgens de oefenmeester echter weinig aan doen. "Met Aissati hebben we onze uiterste best gedaan. Als het niet mogelijk is, is het niet mogelijk. Moet je overgaan op de andere kandidaten.''

Dat transfers tegenwoordig zo lastig worden gemaakt door zaakwaarnemers, irriteert Van Hanegem. In meerdere gevallen zag FC Utrecht daardoor een mogelijke nieuwe speler afvallen. "De houding van sommige zaakwaarnemers verbaast me elke keer. Het is echt triest en er zou paal en perk aan moeten worden gesteld. Ook aan de houding van bepaalde clubs, die zodra ze horen dat een andere club met een speler bezig is, zeggen: dan nemen wij hem gauw. Mijn zaakwaarnemer? Dat is mijn vrouw. Daar vallen goede afspraken mee te maken. Die heeft nog nooit iemand in de maling genomen", besluit de oefenmeester.