Bekijk volle/desktop versie : hoofddoek..



Pagina's : [1] 2

09-08-2008, 23:30
beste leden...

ik ben inmiddels 21j en draag nog steeds geen hoofddoek...
ik heb de laatste tijd rare dromen en alles verwijst naar die hoofddoek.. elke dag zit die hoofddoek in mijn gedachte
nu wil ik aan de lady's vragen die een hoofddoek dragen wat dat de voor en nadelen zijn van de hoofddoek..waarom begin je er aan en heb je er spijt van..ik wil heel graag een hoofddoek dragen want ik bid namelijk maar ik heb een beetje schrik omdat het iets nieuws is..gelieve geen haatreacties te plaatsen op deze topic want dit is een serieuse vraag..

alvast bedankt voor de reactie's trouwens de heren mogen ook reageren en zeggen wat ze van een hoofddoek vinden..thx

09-08-2008, 23:35


gewoon doen, de eerste weken is het wennen, en je gaat zeker veel goede reacties krijgen, mss wat minder goede, trek je niets van aan....

09-08-2008, 23:38

Citaat door Nishanboy:
gewoon doen, de eerste weken is het wennen, en je gaat zeker veel goede reacties krijgen, mss wat minder goede, trek je niets van aan....



shokran bezaf nishanboy...

09-08-2008, 23:38

Citaat door insaf21:
beste leden...

ik ben inmiddels 21j en draag nog steeds geen hoofddoek...
ik heb de laatste tijd rare dromen en alles verwijst naar die hoofddoek..
en ik elke dag zit die hoofddoek in mijn gedachte
nu wil ik aan de lady's vragen die een hoofddoek dragen wat dat de voor en nadelen zijn van de hoofddoek..waarom begin je er aan en heb je er spijt van..ik wil heel graag een hoofddoek dragen want ik bid namelijk maar ik heb een beetje schrik omdat het iets nieuws is..gelieve geen haatreacties te plaatsen op deze topic want dit is een serieuse vraag..

alvast bedankt voor de reactie's trouwens de heren mogen ook reageren en zeggen wat ze van een hoofddoek vinden..thx


vroeger is het ander dan nu vroeger als dame hoofddoek droeg dan is ze serieus mohim egt heel anders dan nu nu zie je haar met hoofddoek en zoennen met boy in bosjes hoofddoek van nu is modern vroeg was het voor islam enzo nu gewoon foto model dan krijg ze meer aand8t enzo tzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

09-08-2008, 23:39



Citaat door insaf21:
beste leden...

ik ben inmiddels 21j en draag nog steeds geen hoofddoek...
ik heb de laatste tijd rare dromen en alles verwijst naar die hoofddoek..
en ik elke dag zit die hoofddoek in mijn gedachte
nu wil ik aan de lady's vragen die een hoofddoek dragen wat dat de voor en nadelen zijn van de hoofddoek..waarom begin je er aan en heb je er spijt van..ik wil heel graag een hoofddoek dragen want ik bid namelijk maar ik heb een beetje schrik omdat het iets nieuws is..gelieve geen haatreacties te plaatsen op deze topic want dit is een serieuse vraag..

alvast bedankt voor de reactie's trouwens de heren mogen ook reageren en zeggen wat ze van een hoofddoek vinden..thx


Ik draag een hoofddoek sinds mijn 9de, ik heb nooit een keuze hoefen te maken om het te dragen. Het ging vanzelf: ik zat in een islamitische school in Amsterdam, daar was het een plicht te dragen ik vond het toen alleen maar leuk om erbij te horen.
Nu ik wat ouder ben (19 jaar), ben ik zeker blij dat ik het van jongs af aan draag. Want ik kan mij best voorstellen dat als je er altijd hoofddoekloos bij hebt gelopen, dat die stap om het te dragen heel moeilijk is.
Ik voel haast nooit dat ik em op heb, behalve als ik een rasictisch opmerking krijg (eens in de paar maanden, dus het valt reuze mee, wat rasicme betreft). Verder als je die stap heel moeilijk vindt, adviseer ik je de hoofddoek eerst zo te dragen hoe jij je het best erin voelt.. na een tijdje is de stap om het volgens de islamitische regels te dragen makelijker. Kleine stapjes maken zijn beter dan niets.

09-08-2008, 23:40

Citaat door farih:
vroeger is het ander dan nu vroeger als dame hoofddoek droeg dan is ze serieus mohim egt heel anders dan nu nu zie je haar met hoofddoek en zoennen met boy in bosjes hoofddoek van nu is modern vroeg was het voor islam enzo nu gewoon foto model dan krijg ze meer aand8t enzo tzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz




09-08-2008, 23:41

Citaat door mourri:



jah tog heb ik niet gelijk

09-08-2008, 23:41

Citaat door farih:
vroeger is het ander dan nu vroeger als dame hoofddoek droeg dan is ze serieus mohim egt heel anders dan nu nu zie je haar met hoofddoek en zoennen met boy in bosjes hoofddoek van nu is modern vroeg was het voor islam enzo nu gewoon foto model dan krijg ze meer aand8t enzo tzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



dat is zeker me bedoeling niet farih..ik wil met die hoofddoek een stap dichter bij ons geloof zetten inschallah anders zou ik ze niet willen dragen want er is totaal geen druk om die hoofddoek ofzo ik wil gewoon graag weten wat de andere mensen denken over de hoofddoek maar shokran voor je reactie...elke mening telt

09-08-2008, 23:43

Citaat door insaf21:
dat is zeker me bedoeling niet farih..ik wil met die hoofddoek een stap dichter bij ons geloof zetten inschallah anders zou ik ze niet willen dragen want er is totaal geen druk om die hoofddoek ofzo ik wil gewoon graag weten wat de andere mensen denken over de hoofddoek maar shokran voor je reactie...elke mening telt



het is niet dat ik jou beleidig ofzo eg niet..alleen wat ik zelf over vind weer


als jij hoofddoekwil dragen jah masha.allah

09-08-2008, 23:43

Citaat door farih:
jah tog heb ik niet gelijk

ja

09-08-2008, 23:44

Citaat door zeinebmz:
Ik draag een hoofddoek sinds mijn 9de, ik heb nooit een keuze hoefen te maken om het te dragen. Het ging vanzelf: ik zat in een islamitische school in Amsterdam, daar was het een plicht te dragen ik vond het toen alleen maar leuk om erbij te horen.
Nu ik wat ouder ben (19 jaar), ben ik zeker blij dat ik het van jongs af aan draag. Want ik kan mij best voorstellen dat als je er altijd hoofddoekloos bij hebt gelopen, dat die stap om het te dragen heel moeilijk is.
Ik voel haast nooit dat ik em op heb, behalve als ik een rasictisch opmerking krijg (eens in de paar maanden, dus het valt reuze mee, wat rasicme betreft). Verder als je die stap heel moeilijk vindt, adviseer ik je de hoofddoek eerst zo te dragen hoe jij je het best erin voelt.. na een tijdje is de stap om het volgens de islamitische regels te dragen makelijker. Kleine stapjes maken zijn beter dan niets.



shokran bezaf zeinebmz zal jou advies zeker in achting nemen nogmaals bedankt...

09-08-2008, 23:45

Citaat door insaf21:
dat is zeker me bedoeling niet farih..ik wil met die hoofddoek een stap dichter bij ons geloof zetten inschallah anders zou ik ze niet willen dragen want er is totaal geen druk om die hoofddoek ofzo ik wil gewoon graag weten wat de andere mensen denken over de hoofddoek maar shokran voor je reactie...elke mening telt


Eigenlijk moetje schijt hebben aan mensen wat ze vinden van de hoofddoek, want je doet het niet voor de mensten maar voor je geloof en allah ( s w t ) , Ik draag um nu bijna 3 en half jaar Alhamdoulilah ik zou me geen dag zonder meer kunnen voorstellen.

In het begin kan ik me nog herinneren toen ik hem 1 dag ophad en ik liep buiten dat gevoel is gwn onbeschrijbaar

Meid als je er echt achter staat moet je het doen laat niets of niemand je dan ook maar tegenhouden als je steun nodig hebt kan je mij altijd een pm sturen en ik ben er voor je

09-08-2008, 23:45



Citaat door farih:
het is niet dat ik jou beleidig ofzo eg niet..alleen wat ik zelf over vind weer


als jij hoofddoekwil dragen jah masha.allah


voel me wel een beetje aangevallen eerlijk gezegt ik wil gewoon weten wat die hoofddoek betekend voor andere mensen begrijp je wat ik bedoel?

09-08-2008, 23:45
je meot het zo zien, waarom wil ik een hoofddoek dragen, als jij de juiste redenen op een rijtje kunt zetten dan zal het gemakkelijk voor je gemaakt worden door ALLAH swt. maar als ej de verkeerde motieven gebruikt en foutieve intentie hebt dan ja

het si een evrplichting dus elke dag niet egdragen is een oevrwinning voor iblies.
en tuurlijk k kan me niet voorstelle dat als je m gaat drage je vriendinne gaan zegge shiiiit wat zie jij er uit, ik neem aan dat ze je daar in supporten.
en voor de genen die gekek reactie gaan geven, who cares. jij bent niet de persoon die wat geeft om een reactie van iemand anders


een hoofddoek zal je veel eerder aansporen het goede te doen, je bidt hamdollah iwa maak het gewoon af

09-08-2008, 23:46

Citaat door insaf21:
beste leden...

ik ben inmiddels 21j en draag nog steeds geen hoofddoek...
ik heb de laatste tijd rare dromen en alles verwijst naar die hoofddoek.. elke dag zit die hoofddoek in mijn gedachte
nu wil ik aan de lady's vragen die een hoofddoek dragen wat dat de voor en nadelen zijn van de hoofddoek..waarom begin je er aan en heb je er spijt van..ik wil heel graag een hoofddoek dragen want ik bid namelijk maar ik heb een beetje schrik omdat het iets nieuws is..gelieve geen haatreacties te plaatsen op deze topic want dit is een serieuse vraag..

alvast bedankt voor de reactie's trouwens de heren mogen ook reageren en zeggen wat ze van een hoofddoek vinden..thx


Een hoofddoek draag je vanwege het geloof, het is iets waar je achterstaat.

Je moet het niet doen omdat anderen het doen of omdat je denkt dat het zo hoort.

Je doet het voor jezelf en het geloof.

Veel dames dragen hem alleen maar omdat thuis van ze verwacht wordt, omdat ze anders minder vrijheid krijgen of om zich min of meer af te zetten tegen de maatschappij die zoals je weet steeds harder wordt tegen moslims en hun geloof. Dat soort dingen.

Dat soort dingen moet je vermijden, want dat is verkeerd. Een hoofddoek dien je te dragen met de juiste intentie. Maar dat weet je denk ik wel.

Pagina's : [1] 2