Bekijk volle/desktop versie : marokaanse thee



09-08-2008, 22:02

Citaat door samie_m:
hoi kan iemand mij uitleggen hoe je lekkere marokaanse thee maakt
stapgewijs ?
.

10-08-2008, 10:48



Citaat door samie_m:
hoi kan iemand mij uitleggen hoe je lekkere marokaanse thee maakt
stapgewijs ?



1/2 el groene thee
15 gr verse muntblaadjes
2 el suiker
1liter kokend water

Doe de thee, in de theepot spoel deze met een beetje heet water
Voeg de muntblaadjes ,suiker en het kokende water toe en roer alles goed door zodat de suiker oplost zet deze eventjes op matig vuur ongeveer één minuut of twee.


ik gebruik heel weinig suiker.dus voeg gerust meer suiker toe als je van zoete thee houd

10-08-2008, 12:56

Citaat door alima:
1/2 el groene thee
15 gr verse muntblaadjes
2 el suiker
1liter kokend water

Doe de thee, in de theepot spoel deze met een beetje heet water
Voeg de muntblaadjes ,suiker en het kokende water toe en roer alles goed door zodat de suiker oplost zet deze eventjes op matig vuur ongeveer één minuut of twee.


ik gebruik heel weinig suiker.dus voeg gerust meer suiker toe als je van zoete thee houd


dit recept en daar kan je bij doen voor een aparte smaak wordt meestal op bruiloften en geboorte feestjes gedaan een theelepel mazhar (rozewater) geloof ik vertaald in het nederlands erg lekker.

10-08-2008, 17:44

Citaat door chanel:
dit recept en daar kan je bij doen voor een aparte smaak wordt meestal op bruiloften en geboorte feestjes gedaan een theelepel mazhar (rozewater) geloof ik vertaald in het nederlands erg lekker.
mazhar is Oranjebloesemwater

10-08-2008, 18:28


heb voorjou een vieo gevoden hoe je thee kan maken. Vindt dat hij het wel veelste sterk maak, je kan minder thee erin doen.


10-08-2008, 19:24

Citaat door alima:
1/2 el groene thee
15 gr verse muntblaadjes
2 el suiker
1liter kokend water

Doe de thee, in de theepot spoel deze met een beetje heet water
Voeg de muntblaadjes ,suiker en het kokende water toe en roer alles goed door zodat de suiker oplost zet deze eventjes op matig vuur ongeveer één minuut of twee.


ik gebruik heel weinig suiker.dus voeg gerust meer suiker toe als je van zoete thee houd



Ik doe er altijd 6 eetlepels suiker in

10-08-2008, 20:22

Citaat door Doewnyaaa:
Ik doe er altijd 6 eetlepels suiker in

ik doe een beetje in de thee maar koffie drink zonder..

10-08-2008, 20:30

Citaat door alima:
ik doe een beetje in de thee maar koffie drink zonder..



Zo ben ik. Wat ik drink, moet gewoon suiker bevatten.
En anders lus ik het niet

Als ik Nederlandse thee drink, doe ik in een theepot 4 eetlepels en als ik het in een kopje drink, doe ik er 3 van die grote suikerklontjes in

11-08-2008, 17:37

Citaat door Doewnyaaa:
Zo ben ik. Wat ik drink, moet gewoon suiker bevatten.
En anders lus ik het niet

Als ik Nederlandse thee drink, doe ik in een theepot 4 eetlepels en als ik het in een kopje drink, doe ik er 3 van die grote suikerklontjes in
is niet goed meid. wordt je niet dik van al die suiker

11-08-2008, 19:15

Citaat door alima:
is niet goed meid. wordt je niet dik van al die suiker



Ik word niet zo snel dik. Maar later zal het weer terugkomen

11-08-2008, 19:26
Ik doe:

Water koken

In een theepot doe je ongeveer 1 el groene thee (die korreltjes, chineese thee)
Dan spoel ik dit in de theepot door er wat heet water bij te doen en wat rond erin te draaien dit giet je dan weg in de wasbak.

Dan zet je het terug op het vuur en doet er ineens al het water bij (hoeveel je nodig hebt) en zet het vuur hoog zodat het goed kan borrelen/koken.

Dan doe ik er suiker bij. Ik gebruik 3 el. voor een 3/4 theepot ongeveer, dat is heel weinig, ik houd niet van zoet... dus suiker naar smaak. Die samengeperste suiker die je bij de marokkaan kunt halen met zo een paarse papier blijkt lekkerder te zijn voor de thee dan gewone suiker uit pak.

Als de thee dan een tijdje zo goed gekookt heeft (2 a 3 min of iets langer ongeveer, wanneer de kleur goed is en de korreltjes losse blaadjes worden in de thee) dan zet je het vuur uit.

Je hebt van tevoren wat takjes muntbladen al gewassen en dit stop je dan in de theepot. Laat dit even zo intrekken.

Als je de thee inschenkt begin je dichtbij en ga je heel hoog met je theepot. Goede thee kun je zien door de kleur (wat goed gelig) en schuim bovenop.

Tip: proef altijd eerst de thee voordat je het opdient. Je kunt altijd nog wat suiker toevoegen of wat meer muntbladen erin doen.

11-08-2008, 19:27

Citaat door Doewnyaaa:
Ik word niet zo snel dik. Maar later zal het weer terugkomen


Maar voor je gezondheid/tandjes is het natuurlijk niet best heh... je moet er echt op letten wat te minderen meid, wij marokkanen eten veel te veel zoetigheid... mijn vader is ook zo een erge zoetekauw. In zijn theeglas zie ik altijd een laagje suiker nog zitten brrr ik krijg de rillingen ervan als ik eraan denk...

11-08-2008, 19:28



Citaat door Sharifa__:
Maar voor je gezondheid/tandjes is het natuurlijk niet best heh... je moet er echt op letten wat te minderen meid, wij marokkanen eten veel te veel zoetigheid... mijn vader is ook zo een erge zoetekauw. In zijn theeglas zie ik altijd een laagje suiker nog zitten brrr ik krijg de rillingen ervan als ik eraan denk...



Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar het smaakte zoo vies.
Ieewwll, deed gelijk suiker erbij

12-08-2008, 17:49

Citaat door Doewnyaaa:
Ik word niet zo snel dik. Maar later zal het weer terugkomen
zo zeggen meid geniet ervan.....