Citaat door Moslim:salaam aleekom wa rahmatoe allah
moge allah je belonen voor je da3wa ...
ik wilde graag even advies geven insallah
de kwestie om cedr te gebruiken is een goed advies .echter dit word vaak pas gebruikt als er geconstateert is dat de sihr gegeten is en zich dus bevind in het lichaam.en vaak zie je ook dat een zieke persoon vaak misselijk is of buikpijn en vaak naar de buik grijpt en kostneigingen heeft of zelfs kotst.
en een nog betere blad is Ássina (sheig al albaanie vermelde een hadit van oem salama die authentiek is verklaart waarin de profeet vrede zij met hem dit haar had aangeraden)
sheig ibn baz heeft wel jou stappenplan ook genoemd in zijn madjmoe3 al fatwaa . het is dus wel goed , maar zoals ik zei het moet wel geconstateert zijn dat de sihr in het lichaam is. en daar kun je achterkomen. wanneeer men herhaaldelijk roqia recitereert grijpt de zieke vaak naar de buik.
advies2:
wanneer men moeite heeft met geslachtsgemeenschap is het ook aan te raden met de wassing geslachtsgemeenschap te hebben , en als het moeilijk word doe dan zachtjes de adaan ( want de profeet verde zij met hem zei dat de shaytaan vlucht als hij de adaan hoort) .
ook kun je roqia reciteren voordat je gemeenschap zal hebben . want men moet weten dat roqia heeft twee gevolgen.
gevolg 1= de djinn zal tevoorschijn komen en met je praten
gevolg2 : de djinn zal uit de buurt van de zieke blijven gedurende een bepaald periode .. dat kan 1 dag zijn of 2 of meer ...maar hij komt terug want ze liegen veel. en de profeet vrede zij met hem zei : hoopt niet op het ontmoeten van de vijand. dus men moet met de intentie van verdrijving de roqia reciteren ..
dit onderwerp is groot beste broeders en zusters
lees de volgende boeken
-- وقاية الإنسا  6; من الجن والشيطا& #1606;
-- الصارم البتار في التصدي للسحرة الأشراž 5;
als ik kan helpen met iets dan hoor ik het graag
en alle lof is aan allah
salaam aleekom wa rahmatoe allah
Wa haleikoemoe salaam wa rahmatoelahie wa barakatoe,
Akhie, jazakAllahoe alfa kheir voor jouw toevoeging. Er is niets wat ik prettiger en leuker vind dan dat iemand een ander op een goede manier advies uitbrengt. Een advies zonder een teken van arrogantie, vieze woorden of onwetendheid erin. Ik stel dat erg op prijs.
Wel heb ik je advies goed gelezen en wil ik je zeggen dat het gebruik van cedr bij behandeling van rabt niet specifiek is als men si7r heeft gegeten. Het wordt er wel voor gebruikt, omdat het een sterke reinigende werking heeft.
Cheich Bin Baz (rahimahoeLah) noemt dezelfde stappenplan niet alleen in zijn fatawa, maar ook in een speciaal boekje dat heet "Een djinn die in de mens gaat". Het gebruik hiervan is dus algemeen lieve broer.
Ook de boeken van doctor abdeslam al Balie die jij noemde zijn bekende boeken en boeken vol nuttige info, als het goed is ook beiden vertaald naar het Nederlands. En in dat tweede boek noemt abdeslam Al Balie op bladzijde 107 bij derde manier van behandeling dat je cedr (sidr) dient te gebruiken.
Nogmaals met plezier leer ik dingen erbij vooral als het komt van iemand die redelijk de Islamitische zaken op orde heeft.
Graag wil ik wel met je de volgende uitspraken over cedr met je delen, insha Allah als jij dan nog wil om de overlevering over asiena op zijn arabisch neer te zetten voor mij. Dit omdat ik niet weet wat asiena is.
In fat7 al bari staat het volgende:
قال الحافظ بن حجر في الفتح : ( وذكر ابن بطال أن في كتب وهب بن منبه أن يأخذ سبع ورقات من سدر أخضر ، فيدقه بين حجرين ، ثم يضربه بالماء ، ويقرأ آية الكرسي والقواق& #1604; ، ثم يحسو منه ثلاث حسيات ، ثم يغتسل به ، فإنه يذهب عنه كل ما به ، وهو جيد للرجل إذا حبس عن أهله ) ( فتح الباري - 10 / 233 )
In de volgende boek:
قال اللالكا& #1574;ي : ( حدثنا محمد بن عثمان قال : حدثنا سعيد بن محمد الحناط قال : حدثنا إسحاق بن أبي إسرائي  4; قال : سمعت سفيان يذكر عن سليمان بن أمية - شيخ من ثقيف من ولد عروة بن مسعود - دخل على عائشة سمع أمه وجدته :سمع امرأة تسأل عائشة هل علي جناح أن أزم جملي ؟ قالت : لا 0 قالت : يا أم المؤمني& #1606; إنها تعني زوجها قالت : ردوها علي فقالت : ملحة ملحة في النار اغسلوا على أثرها بالماء والسدر ) ( شرح أصول اعتقاد أهل السنة والجماع& #1577; – 7 / 1288 )
Uitspraak van Cheich Bin Baz (rahiemahoelah)
ذكر سماحة الشيخ عبد العزيز بن عبدالل  7; بن باز – رحمه الله تعالى - أن علاج السحر بعد وقوعه وهو علاج نافع - بإذن الله - للرجل إذا حبس عن جماع أهله أن يأخذ سبع ورقات من السدر الأخضر فيدقها بحجر أو نحوه ويجعله 5; في إناء ويصب عليه من الماء ما يكفيه للغسل ويقرأ فيها آية الكرسي و( قُلْ يَاأَيّ& #1615;هَا الْكَاف& #1616;رُونَ )و( قُلْ هُوَ اللَّه¡ 5; أَحَدٌو( قُلْ أَعُوذ¡ 5; بِرَبّ¡ 6; الْفَلَ& #1602;ِ ) و ( قُلْ أَعُوذ¡ 5; بِرَبّ¡ 6; النَّاس& #1616; ) وآيات السحر في سورة الأعرا  1; وهي قوله تعالى : ( وَأَوْح& #1614;يْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَلْقِ عَصَاك¡ 4; فَإِذَ 5; هِىَ تَلْقَف& #1615; مَا يَأْفِك& #1615;ونَ x فَوَقَع& #1614; الْحَقّ& #1615; وَبَطَل& #1614; مَا كَانُو 5; يَعْمَل& #1615;ونَ x فَغُلِب& #1615;وا هُنَالِ& #1603;َ وَانقَل& #1614;بُوا صَاغِرِ& #1610;نَ ( 117 ، 119 ) والآيا 8; في سورة يونس وهي قوله سبحانه : ( وَقالَ فِرْعَو& #1618;نُ ائْتُون& #1616;ى بِكُلّ¡ 6; سَاحِر¡ 3; عَلِيم¡ 3; x فَلَمَّ& #1575; جَاءَ السَّحَ& #1585;َةُ قَالَ لَهُمْ مُوسَى أَلْقُو& #1575; مَا أَنْتُم& #1618; مُلْقُو& #1606;َ x فَلَمَّ& #1575; أَلْقَو& #1618;ا قَالَ مُوسَى مَا جِئْتُم& #1618; بِهِ السِّحْ& #1585;ُ إِنَّ اللَّه¡ 4; سَيُبْط& #1616;لُهُ إِنَّ اللَّه¡ 4; لا يُصْلِح& #1615; عَمَلَ الْمُفْ& #1587;ِدِينَ x وَيُحِق& #1617;ُ اللَّه¡ 5; الْحَقّ& #1614; بِكَلِم& #1614;اتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْ& #1585;ِمُونَ ) ( 79 ، 82 ) ، والآيا 8; في سورة طه : ( قَالُو 5; يَامُوس& #1614;ى إِمَّا أَنْ تُلْقِى& #1614; وَإِمَّ& #1575; أَنْ نَكُون¡ 4; أَوَّل¡ 4; مَنْ أَلْقَ  9; x قَالَ بَلْ أَلْقُو& #1575; فَإِذَ 5; حِبَالُ& #1607;ُمْ وَعِصِي& #1617;ُهُمْ يُخَيَّ& #1604;ُ إِلَيْه& #1616; مِنْ سِحْرِه& #1616;مْ أَنَّهَ& #1575; تَسْعَ  9; x فَأَوْج& #1614;سَ فِى نَفْسِه& #1616; خِيفَة¡ 1; مُوسَى x قُلْنَ 5; لا تَخَفْ إِنَّك¡ 4; أَنْتَ الأعْلَ& #1609;xوَأَلْ& #1602;ِ مَا فِى يَمِينِ& #1603;َ تَلْقَف& #1618; مَا صَنَعُو& #1575; إِنَّمَ& #1575; صَنَعُو& #1575; كَيْدُ سَاحِر¡ 3; وَلا يُفْلِح& #1615; السَّاح& #1616;رُ حَيْثُ أَتَى ) ( 65 ، 69 ) وبعد قراءة ما ذكر في الماء يشرب منه ثلاث مرات ويغتسل بالباق¡ 0; وبذلك يزول الداء إن شاء الله وإن دعت الحاجة لاستعما& #1604;ه مرتين أو أكثر فلا بأس حتى يزول الداء ) ( مجموع فتاوى الشيخ عبدالعز& #1610;ز بن عبدالل  7; بن باز - 3 / 279 - 280 ) 0
Uitspraak van Cheich Ibn Jibreen (rahiemahoeLah) en hij vermeld in zijn uitspraak dat ook Cheich Ibn Kathir (de bekende moefassier van de Koran) ook sidr adviseert.
يقول فضيلة الشيخ عبدالل  7; بن عبدالرح& #1605;ن الجبري  6; –حفظه الله- : ( وكذا رقيت على بعض الأقار 6; أو الأحبا 6; الذين حبسوا عن نسائهم ، بما ذكره ابن كثير من ورقات السدر ، وقراءة الآيات التي ذكرها ، فوقع الشفاء بإذن الله ) ( الصواع  2; المرسل 7; في التصدي للمشعوذ& #1610;ن والسحر 7; – ص 606 )
Doctor Abdeslam Al Balie in het tweede boek dat je noemde op bladzijde 107.
Verder wil ik je zeggen broer, dat vele mensen zich vergissen in Cheich Bin Baz (rahiemahoeLah). Deze 3aliem was gespecialisseerd in het behandelen van mensen die bezeten waren enz.
Cheich Al Albaanie (rahiemahoeLah) was een sterke muhadith en had een hele sterke inzicht en had altijd een mooie manier om mensen te overtuigen. Een persoon stelt een vraag en hij ging hem dan wedervragen stellen zodat de desbetreffende persoon die de vraag had, zelf antwoord gaat geven op zijn eigen vraag. Prachtig vond ik dat.
Ook gaat mijn voorkeur uit naar Cheich Al Albaanie
in de gebedsbeschrijving.
Alleen in het geval van si7r e.d. gaat mijn voorkeur uit naar Cheich Bin Baz
.
Alhamdoelilah dat ons zienswijze en verschil niet is in een aqeedah-zaak. In zaken buiten de aqeedah om, mogen we van elkaar verschillen als we allebei maar onze bewijzen hebben.
Nogmaals, Jazaka Allahoe kheiran voor je adviesen die je hier gedeeld hebt met ons en Moge Allah jouw standvastig maken en jouw pas laten sterven als Hij tevreden met jou is.
Wa salaam oe haleikoem wa rahmatoelah