Bekijk volle/desktop versie : Verliefd!!!



09-08-2008, 12:51
Sellam Oulikoem,


Vraagje mensen stel je wordt erg verliefd op een meid maar dan kom je achter dat ze gescheids.

Wat dan ga je gewoon met haar verder of probeer je contact te verbreken ondanks het niet maakelijk is want liefd maakt je blind?


Ik hoor het graag van jullie serieus reactie's zijn welkom.


Sellam oulikoem

09-08-2008, 19:24


Opzich is er toch niets mis mee om met iemand om te gaan die al gescheiden is, ieder heeft recht op n tweede kans... Ze heeft neem ik aan geen kinderen dus is het geen big problem, toch?

09-08-2008, 19:56
Dus heeft iemand die gescheiden is, geen kans meer om te hertrouwen??is ze niet een dienaar van Allah onsze geliefde profeet trouwde met een tal vrouwen ALLEEN maar omdat ze gescheiden waren, trouwden hij met hun, en weet je dan niet hoe veel zegeningen er in zit???stel je voor dat je dat nou net nodig zou hebben op de dag des oordeels??net die extra zegeningen,hasanat??


Doe wat Allah blij maakt en jou zelf natuurlijk,stel dat jij het was geweest of jouw dochter of jouw zusje??deze zuster is ook jouw zuster , behandel haar dus hoe jij ook behandels zou willen worden of hoe jij ook wild dat jouw zusters en jouw dochter behandeld zouden worden, en dan heb je het meeste zegeningen, de profeet heeft zelfs gezegd dat een iemand geen compleet geloof heeft als hij niet voor een ander wenst wat ie voor zichzelf wenst"overgeleverd door moslim & bukhari

09-08-2008, 20:03
2 thumbs up yellow...!!

09-08-2008, 20:16



Citaat door jellow:
Dus heeft iemand die gescheiden is, geen kans meer om te hertrouwen??is ze niet een dienaar van Allah onsze geliefde profeet trouwde met een tal vrouwen ALLEEN maar omdat ze gescheiden waren, trouwden hij met hun, en weet je dan niet hoe veel zegeningen er in zit???stel je voor dat je dat nou net nodig zou hebben op de dag des oordeels??net die extra zegeningen,hasanat??


Doe wat Allah blij maakt en jou zelf natuurlijk,stel dat jij het was geweest of jouw dochter of jouw zusje??deze zuster is ook jouw zuster , behandel haar dus hoe jij ook behandels zou willen worden of hoe jij ook wild dat jouw zusters en jouw dochter behandeld zouden worden, en dan heb je het meeste zegeningen, de profeet heeft zelfs gezegd dat een iemand geen compleet geloof heeft als hij niet voor een ander wenst wat ie voor zichzelf wenst"overgeleverd door moslim & bukhari



09-08-2008, 20:23
Djazaka Allah ogairen zuster ,

ook wil ik er nog insha-allah bij vermelden, dat iedereen natuurlijk weet dat Mohammed onze geliefde profeet de beste der beste mens is van het gehele mensheid die bestaat en ooit bestaan heeft vanaf ADAM tot er met HET LAATSTE UUR,en de beste vriend van Allah is het dan geen eer om op hem te willen lijken, al is het alleen maar om hem na te doen met hoe hij slaapt , hij loopt laat staan hoe hij handelde in zijn leven..

Er was eens een metgezel en die zat op een paard en hij ging lachen, en toen vroeg een ander metgezel waarom lach je zo o ...(naam ben ik vergeten) en toen zij die metgezel die op het paard zat "ik zag dat onze profeet ook zo ging lachen toen hij op een paard zat..subhana ALlah..kijk de metgezellen tot hoever ze hem na gingen doen zelfs met het lachen subhana ALlah..


En nee ik ben niet getrouwd en ook nooit geweest ..

MOge ALlah ons allen leiden naar het rechte pad

Allahoema AMin

Salaam wa3laikom warhmatoe Allah

11-08-2008, 09:41
Goedemorgen,

Ik wil iedereen bedanken voor de reactie en tips.
Tuurlijk verdient ieder mens tweede kans maar je weet hoe mensen zijn als ze weten dat je met iemand trouwt die al getrouwd is geweest.
Maar ik ben nu erg opgelucht en het komt goed inshallah.

Ik ga alles aan doen om toch met elkaar verder te gaan en nieuw toekomst bouwen.

Groeten,
Appie

11-08-2008, 09:53
Salaam,

Let niet op wat anderen gaan zeggen... maar ga voor je geluk en toekomst...

Allah iekemel bigair..

11-08-2008, 09:58

Citaat door jellow:
Dus heeft iemand die gescheiden is, geen kans meer om te hertrouwen??is ze niet een dienaar van Allah onsze geliefde profeet trouwde met een tal vrouwen ALLEEN maar omdat ze gescheiden waren, trouwden hij met hun, en weet je dan niet hoe veel zegeningen er in zit???stel je voor dat je dat nou net nodig zou hebben op de dag des oordeels??net die extra zegeningen,hasanat??


Doe wat Allah blij maakt en jou zelf natuurlijk,stel dat jij het was geweest of jouw dochter of jouw zusje??deze zuster is ook jouw zuster , behandel haar dus hoe jij ook behandels zou willen worden of hoe jij ook wild dat jouw zusters en jouw dochter behandeld zouden worden, en dan heb je het meeste zegeningen, de profeet heeft zelfs gezegd dat een iemand geen compleet geloof heeft als hij niet voor een ander wenst wat ie voor zichzelf wenst"overgeleverd door moslim & bukhari


MashaAllah

11-08-2008, 12:27
Sellam,

Ja daar heb je gelijk in ik moet niet opletten wat andere zeggen want anders word je hellemaal gek gemaakt voor niks.
Maar waarom praten mensen zoveel over zaken wat hun niet aangaat dat snap ik dus niet.

het is overigens heel leuk meid dus waarom zou ik het niet willen doen.

Groet,

11-08-2008, 12:48

Citaat door Appie084:
Sellam,

Ja daar heb je gelijk in ik moet niet opletten wat andere zeggen want anders word je hellemaal gek gemaakt voor niks.
Maar waarom praten mensen zoveel over zaken wat hun niet aangaat dat snap ik dus niet.

het is overigens heel leuk meid dus waarom zou ik het niet willen doen.

Groet,



Precies

11-08-2008, 14:25
Goedemorgen,

Ik wil iedereen bedanken voor de reactie en tips.
Tuurlijk verdient ieder mens tweede kans maar je weet hoe mensen zijn als ze weten dat je met iemand trouwt die al getrouwd is geweest.
Maar ik ben nu erg opgelucht en het komt goed inshallah.

Ik ga alles aan doen om toch met elkaar verder te gaan en nieuw toekomst bouwen.

Groeten,
Appie

-----------------------------------------------------------------------------------------------------



Salaam wa3alaikom ,

hier wil ik insha-llah nog wat op zeggen let dus nooit op wat mensen van jou of van jouw vrouw vinden, kijk naar of Allah wat HIJ van haar vind!!Deed de profeet dit ook??ALs ze jou beoordelen omdat je met een gescheiden vrouw trouwt wat moeten zij dan zeggen over de profeet ??de beste vriend van ALlah ??wat een lef want indirect hebben ze het dan ook over hem


Weet dat je heel veel zegeningen en hasanat zal ontvangen, als ik een man zou zijn geweest was ik juist het liefst met een gescheiden vrouw getrouwd, niet alleen voor die vrouwen omdat ze het daarna moeilijk zullen hebben, maar ook zodat ik insha-allah extra tevrdenheid van Allah zou krijgen ..en natuurlijk omdat ons geliefde profeet dat ook deed..

hier een klein verhaaltjes

Hier volgt een verhaal van Hodja, een Turkse godsdienstonderwijzer en lesgever in de koran..
Op een dag gingen Hodja en zijn zoon op reis, Hodja gaf er zelf voorkeur aan te lopen en zette zijn zoon op de rug van de ezel..
Zo gingen zij op weg tot zij een paar mensen tegenkwamen die zeiden:
''Ziedaar, de wereld op zijn kop. De jeugd heeft geen respect meer voor de ouderdom. Die gezonde jongen rijdt op een ezel terwijl zijn arme, vermoeide vader nauwlijks vooruit komt.''

Toen de jongen dit hoorde, stond hem het schaamrood op de kaken. Hij stapte af en stond erop dat zijn vader zou rijden.
Zo liepen ze voort, Hodja op de ezel, en de jongen te voet. Even later kwamen ze weer mensen tegen die zeiden: "Moet je dat zien! Wat een ontaarde vader, die zelf lekker op de ezel zit en zijn zoon laat lopen!"

Na dit verwijt draaide Hodja zich naar zijn zoon en zei: "Kom dan zullen we samen op de ezel rijden."
Zo vervolgden ze hun weg, tot zij mensen tegenkwamen die zeiden: "Kijk, dat arme beest! Zijn rug zakt door onder het gewicht van hen beiden! Wat een dierenbeulen!"

Daarop zei Hodja tegen zijn zoon: "Laten we afstappen, Het is beter dat we allebei te voet gaan, dan kan niemand ons nog verwijten maken!"
Zo liepen ze verder achter hun ezel.. Tot een stel voorbijgangers wederom commentaar leverden: " Zie wat een dwazen er op de wereld zijn, ze lopen in de brandende zon en geen van beiden denkt eraan op de ezel te gaan zitten."

Hodja draaide zich om naar zijn zoon en zij: "Je hebt het gezien mijn zoon, Hoe je je ook gedraagt, op-en aanmerkingen van anderen zullen altijd deel uitmaken van je leven.. VOLG DAAROM ALTIJD JE EIGEN MENING !!! "


Als conclusie als je anderen tevreden wilt stellen het zal je NOOIT lukken, dus kijk hoe je Allah tevreden stelt, want dat is waar het om gaat..

er was ook een hadith waarin Allah zegt dat als je de tevredenheid van de mensen zoekt je altijd afhankelijk van de mensen zult blijven(en dus nooit gelukkig zult zijn, en als je de tevredenheid van Allah zoekt, en je hem tevreden stelt, zal HIj jou ook insha-allah tevreden stellen,,

wa3laikom salaam wrahmatoe ALlah