Bekijk volle/desktop versie : Wie kan me helpen, vraagje over reiskostenvergoeding!



08-08-2008, 15:22
Hey,

Me buurmeisje gaat over 1 jaar studeren incha allah alleen is het zo dat wanneer ze begint met haar studie ze pas 16 wordt, ze heeft dus geen recht op een OV kaart haar moeder is een alleenstaande ouder en verdient net iets boven het minimumloon ze wil gaan studeren in rotterdam en woont daar zelf niet!

Is er een, een of andere manier waardoor zij haar reiskosten vergoed kan krijgen?


Alvast bedankt

08-08-2008, 15:52


Niemand?...

09-08-2008, 13:49
Ik ga er vanuit dat ze naar het MBO gaat? Als dat het geval is, kan haar moeder een tegemoetkoming aanvragen.

http://ib-groep.nl/particulier/Informatie/Tegemoetkoming/Ouders/Algemeen.asp

14-08-2008, 12:03

Als de opleiding die ze wilt volgen .. ook op een andere school is bij jullie in de buurt dan wordt NIKS vergoed.
Maar als ze een opleiding wilt volgen die niet bij jullie in de buurt is dan kan ze korting krijgen ..
Hun vergoeden dan 75% van de reiskoste .. en 25% moet uit je eigen zak komen


19-08-2008, 01:26



Citaat door First__Class:

Als de opleiding die ze wilt volgen .. ook op een andere school is bij jullie in de buurt dan wordt NIKS vergoed.
Maar als ze een opleiding wilt volgen die niet bij jullie in de buurt is dan kan ze korting krijgen ..
Hun vergoeden dan 75% van de reiskoste .. en 25% moet uit je eigen zak komen




En via waar of wat wordt dat vergoed?

19-08-2008, 20:45
Die moeder ontvangt dan nog kinderbijslag...als haar dochter geen recht heeft op studiefinanciering?!

Ik denk dat ze het daarmee zal moeten doen...tegemoetkoming is dacht ik alleen bij studiefinanciering...dus wanneer ze boven de 16 is.

Nogmaals ik weet het niet zeker, ik had een soortgelijke situatie meegemaakt waar het zo ging.