Bekijk volle/desktop versie : marmita



07-08-2008, 11:36
salaam alaykoum dames,

Wie heeft een lekker recept voor marmita met gehakt?

Of anders een ovenschotel met gehakt?

Help me out!!

Shukran

Kus

07-08-2008, 11:45


heb je aubergines in huis?

07-08-2008, 11:52

Citaat door Sharifa__:
heb je aubergines in huis?



Nee, maar ik kan nog ingredienten halen die ik nodig ben

07-08-2008, 12:09
Oke, ik was aan het denken aan een aubergine schotel met kefta is echt heerlijk.

Ik maak het so:

Bak de kefta met ui/kosbar/worteltje gaar in olie, doe zout en kruiden en beetje knoflook. En als het glazig is geworden ook een blikje tomatenpuree erbij en beetje water om in te koken, het wordt een soort sausje dan.

Kook aardappelen in schijfjes gaar in water.

Schil en snijdt de aubergines. Schil ze en snijdt ze door de helft. Ik haal dan altijd dat witsel er nog ui in het midden omdat ik dat bitter vindt smaken. Dan bak ik het in olie (gewoon in frituurpan) beetje bruin.

Neem een ovenschaal en begin met beetje saus, dan stapel je dit in lagen allemaal net soort lasagne en doe er kaas bovenop laten smelten in oven en klaar...
Mijn man en ik zijn echte fans voor deze schotel hahahah

07-08-2008, 12:45



Citaat door Sharifa__:
Oke, ik was aan het denken aan een aubergine schotel met kefta is echt heerlijk.

Ik maak het so:

Bak de kefta met ui/kosbar/worteltje gaar in olie, doe zout en kruiden en beetje knoflook. En als het glazig is geworden ook een blikje tomatenpuree erbij en beetje water om in te koken, het wordt een soort sausje dan.

Kook aardappelen in schijfjes gaar in water.

Schil en snijdt de aubergines. Schil ze en snijdt ze door de helft. Ik haal dan altijd dat witsel er nog ui in het midden omdat ik dat bitter vindt smaken. Dan bak ik het in olie (gewoon in frituurpan) beetje bruin.

Neem een ovenschaal en begin met beetje saus, dan stapel je dit in lagen allemaal net soort lasagne en doe er kaas bovenop laten smelten in oven en klaar...
Mijn man en ik zijn echte fans voor deze schotel hahahah




Shukran, klinkt heel lekker. Hoelang moet het nog in de oven?
En hoeveel aubergines, voor twee personen? Moet je die ook in plakjes snijden?


07-08-2008, 14:19
Hey meid ik probeerde laatst wat uit, wat uiteindelijk hamdoelah lekker was geworden.
Gehaktballetjes, met aardapplblokjes en olijven
Gehakt met beetje olie en gehaktkruiden mengen... je kan hier ook wat marokkaanse kruiden bijdoen saffraan, ras el hanout, zoete paprikapoederm, zwarte peper... gewoon van alles was. Daarna maak je balletjes van. vervolgens doe je een klein beetje olijfolie en een klein beetje zonnebloem olie in de (hapjes)pan. Hiern bak je de gehaktballetjes... niet totdat ze hard zijn, maar totdat ze er aan de buitenkant gebakken uitzien.
Daarna doe je er een geschilde tomaat in stukjes bij en een ui in kleine stukjes... hier doe je dan weer wat kruiden bij en een beetje zout, je kan er ook koriander bij doen (ik heb het er na de aardappelen bij gedaan in een bosje, voor de smaak, daarna heb ik het weggooid, k hou niet van die koriandersnippers).
Doe hier wat water bij totdat het een beetje pruttelt.
Vervolgens snijd je een aantal aardappelen in blokjes, totdat het geheel is bedekt. Als de aardappelen gaar zijn, doe je een blikje (zwarte) olijven erbij en dan laat je het nog even warm worden (zodat de olijven warm worden)

That´s it. Je hebt het binnen een uur op tafel. IK hoop dat je t ook lekker zult vinden

07-08-2008, 14:21
Ik heb in mn topic een ovenschotel met gehakt staan (bij hollandse gerechten geloof ik) en een tajin met gehaktballetjes (gewoon in een pan zoals marmita), bij marokkaanse gerechten...

07-08-2008, 19:21
dank je wel meiden,

Ik zal insha allah morgen uitproberen.

Liefs

07-08-2008, 19:31
weet je bij kouzina fusion je kunt kijken bij ot. van zahira en kk

daar hebben ze het ook en het is heerlijk