Bekijk volle/desktop versie : specerijen voor wat???



06-08-2008, 14:04
Salaam aleikoem warahmatoelah wa barakatoe,

Beste zusters,

Ik ben al een tijdje bezig met koken.... Alleen heb ik nog steeds geen controle over die zout, olie en specerijen die ik moet gebruiken. Welke specerijen voor de vis? kip? vlees? en ook dat water die je bij de marmita moet doen.... De ene keer maak ik kipvleugels marmita de andere keer vis tajin en ga zo maar door....


Wie o wie, wil mij helpen.

Barak allahoe feekoem

06-08-2008, 15:07


saalamohaleekom meid,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Maar ik vertel je wat ik weet:

vis = paprikapoeder,kaymoen,zout,peper,zahfran.kasbor ui en knoflook en tomaat.
kip = gemberpoeder,zout,peper,kerrie, mehdnos en kesbor ui en knoflook

vlees weet ik niet hihih. Kasbor en mehdnos speelt ook een grote rol, geeft veel smaak net als ui en knoflook dus die heb ik er ook voor je bijgezet.
O en kippevleugels is echt verukkelijk als je het in de oven doet. Hierbij gebruik je gemberpoeder,kerrie,peper en zout en olie, goed mengen en laten intrekken in de vleugeltjes. En dan in de oven. Dus geen ui en geen kasbor niks alleen kruiden is echt heeeeeeeeerlijk.

Maar de basis is peper en zout dat weet je natuurlijk.
TIP:
ALs je naar alberthein gaat dan kan je op de verpakking van de kruiden lezen waarvoor je het kan gebruiken.

Nou succes.

06-08-2008, 23:12
Barak allahoe feeeki Is er nog iemand anders die ons kan vertellen, hoe en wat?

07-08-2008, 11:28
ras al hanout is echt een kruid voor couse couse bv. Er zitten heel veel verschillende kruiden erin verwerkt, je kunt dit ook heel goed in andere gerechten gebruiken.

Bij bestilla proef je zo een kaneelsmaak bij kip, maar dat hoeft niet per se altijd zo te zijn. Bij kip past kerrie, paprikapoeder, knoflook.

Bij vlees kun je van alles gebruiken, beetje kaneel geeft er ook een lekker smaakje aan. Beetje kaneel kan alleen bij vlees of evt kip maar niet bij vis.