Bekijk volle/desktop versie : Een Marokkaan En Een Surinamer.. Huh?



Pagina's : [1] 2 3

05-08-2008, 22:23
van een blog

Zij ..is een Surinaams meisje, die houdt van uitgaan en gek doen met haar vriendinnen.

Hij ..is een Marokkaanse jongen, die liever thuis zit op de vrijdag avond met zijn beste vriend.

Zij ..gelooft niet in god, en doet nu de studie SPH ( Sociaal Pedagogisch Hulpverlener )op het Hbo.

Hij ..probeert te leven via de regels van de Islam, en studeert nu Bedrijfseconomie op het Hbo.

Zij .. droomt ervan om te trouwen met een Hindoestaanse jongen die haar goed behandeld.

Hij.. droomt ervan om te trouwen met een Marokkaans meisje dat past bij zijn familie.

Zij.. besteed haar geld aan make-up en kleren, en kijkt elke dag naar Hindoestaanse films.

Hij.. spaart zijn welverdiende geld, en kijkt elke dag documentaires op Discovery Channel.


Ik heb deze twee personen beschreven zodat jullie een idee krijgen van datgene wat speelt in het leven van hen. Valt het jullie ook op? Dat ze als individu een eigen leven leiden, een leven dat zo verschillend is als je besluit om het met elkaar te vergelijken. Maar dit alles verdween donderdagmiddag, toen hun blikken elkaar kruisten in de bibliotheek. Hij zat aan tafel op de vijfde verdieping met een serieuze voorovergebogen houding met zijn ogen gericht op het begrip ‘’budget mechanisme’’. Juist ja, hij zat te leren uit zijn Economieboek maar gek genoeg was hij niet geconcentreerd genoeg om een samenvatting te kunnen maken.

Zij wacht beneden op de lift die maar niet komt, en na een minuut of drie besluit ze om toch die de irritante roltrappen te nemen. En eenmaal aangekomen op de vijfde verdieping ziet ze dat alle tafels vol zitten, en de tafel waar zij normaal altijd zit is bezet door een aantal Marokkaanse jongens. En dat moet ze niet hebben, want Marokkanen kan ze niet uitstaan. Toch moet ze een keuze maken, of daar aan tafel zitten of direct terug naar huis. Langzaam loopt ze in de richting van die tafel, allerlei negatieve gedachtes gaan door haar hoofd heen totdat ze zit, want dan beseft ze dat echt moet leren voor Biologie.

Een paar uur later wordt ze gebeld door haar beste vriendin, paniekerig zoekt ze naar haar telefoon die onderin haar tas ligt. De Marokkaanse jongen begint te glimlachen, als hij ziet dat ze zich dood schaamt omdat haar telefoon het enige geluid is wat je hoort op die verdieping. Ze ziet dat hij glimlacht en lacht stiekem terug naar hem in de hoop dat hij het niet erg vindt. Aandachtig luisterde ze naar datgene wat haar beste vriendin vertelde maar na een tijdje werd de verleiding groter om naar hem te kijken. Ze keek hem langdurig aan en merkte op dat hij eigenlijk wel knap was en zich leuk had gekleed.

Haar beste vriendin hoorde aan haar stem dat er iets aan de hand was en aangezien ze er binnen vijftien minuten zou zijn, beëindigde ze het gesprek. Het viel hem op dat zij telkens naar hem keek, maar hij vond het niet erg en begon haar ook nieuwsgierig aan te kijken. Zij stond op, en vroeg fluisterend aan hem ‘’ zou je het erg vinden om even met me te praten? ‘’. Hij keek haar vragend aan, en begreep niet waarvoor ze met hem wou praten.

05-08-2008, 22:25


Ga verder , of was dat het .

05-08-2008, 22:26
en toen?


maak af dan!!!!

05-08-2008, 22:26
Dit gesprek leidde tot vele andere gesprekken. Gesprekken die eerst begonnen via email, daarna via msn, en uiteindelijk spraken ze elkaar in het echt. Dit ging vele weken, maanden door en ze merkten allebei dat ze gek op elkaar waren. Zij was verliefd op hem. Hij was verliefd op haar. Zij was onzeker over hun toekomst omdat ze echt van elkaar verschillen.

Waarom? Omdat ze bang waren voor de reacties van hun omgeving. Wat zouden de mensen zeggen? Een Marokkaan en een Surinamer? Kan dat wel? Is dat wel normaal? Dit was het onderwerp van de conversaties die ze hadden. Dit eindigde altijd in ruzies die voortkwamen uit pure irritatie en vooral onbegrip. Tien maanden later, werden de emoties sterker en begon de liefde tussen beide te groeien. Dat krachtige gevoel won uiteindelijk. Ze vergaten de verschillen tussen hen, en lieten elkaar blijken hoeveel ze gemeen hadden. Al was het in principe maar 1 ding het was wel het belangrijkste. Liefde. En ik zal jullie eens duidelijk vertellen wat ik versta onder het woord liefde.

Het is een cadeau dat wordt gegeven door Allah, niet om het uit te pakken en om dit vervolgens weg te gooien omdat je denkt dat het toch niks is. Nee, het wordt gegeven om het uit te pakken en te genieten van de wonderbaarlijke dingen die erin zitten. Waarom zou je dit cadeau niet accepteren? Is de buitenkant van het doosje bruin in plaats van wit? Ziet het er anders uit dan je verwacht? Oké.. dat kan. Maar ehm.. gaat het niet om de binnenkant van het cadeau? Gaat het niet om datgene wat erin zit? En dat probeer ik te zeggen. Ik walg van de mensen die beoordelen aan de hand van de buitenkant van het cadeau. Jullie bewijzen hoe oppervlakkig een mens kan zijn.

Schaamteloos! En dit zeg ik ( vooral) tegen de mensen die zich Moslim noemen maar raar en boos opkijken als ze horen dat bijvoorbeeld een Marokkaanse man met een Surinaamse vrouw gaat trouwen. Wat is dat voor iets? Maakt Allah onderscheid tussen mensen? Is een Marokkaan beter dan een Surinamer? Is een Surinamer beter dan een Marokkaan? Als het antwoord ja is, mag je geheel met mijn toestemming jezelf verbannen van de buitenwereld. Want weet je wat? Er komen nog genoeg halfbloedjes. HA HA. En wat vooral zo leuk is, het is ook nog eens de waarheid wat ik zeg.

05-08-2008, 22:26


is dit de einde of komt er een vervolg

05-08-2008, 22:28
weet je wat zo toevallig is...


mijn schoonzus is hindoestaanse...

05-08-2008, 22:30

Citaat door ladykiller_nini:
is dit de einde of komt er een vervolg


Ja het einde, meer stond er niet op die blog... ... het ging meer om het feit dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt ..

05-08-2008, 22:33

Citaat door Excellent:
weet je wat zo toevallig is...


mijn schoonzus is hindoestaanse...


ooh wat leuukk en wat vond je fam. ervan in het begin?

05-08-2008, 22:33
Helemaal Gelijk Girl!

05-08-2008, 22:34

Citaat door 3Birds:
ooh wat leuukk en wat vond je fam. ervan in het begin?



ze vroegen hem of er geen marokkaanse vrouwen meer bestonden...


ja heel lomp, ik weet het.

maar nu zijn ze gek op haar Alhamdoulillah...

05-08-2008, 22:38

Citaat door Excellent:
ze vroegen hem of er geen marokkaanse vrouwen meer bestonden...


ja heel lomp, ik weet het.

maar nu zijn ze gek op haar Alhamdoulillah...


inderdaad het gaat om de persoon niet om de afkomst

la farka fiel islam ...(islam kent geen kleur)

05-08-2008, 22:41

Citaat door 3Birds:
inderdaad het gaat om de persoon niet om de afkomst

la farka fiel islam ...(islam kent geen kleur)



ach ik begrijp ze wel hoor.

het zijn oudjes...in hun jeugd zou het ondenkbaar zijn geweest om met een niet-marokkaan aan te komen.

het was al not done om met iemand van een andere stam te huwen laat staan iemand uit een ander land.

05-08-2008, 22:45



Citaat door Excellent:
ach ik begrijp ze wel hoor.

het zijn oudjes...in hun jeugd zou het ondenkbaar zijn geweest om met een niet-marokkaan aan te komen.

het was al not done om met iemand van een andere stam te huwen laat staan iemand uit een ander land.


de mijne heb ik al gewaarschuwd voor het feit dat de kans bestaat dat ik thuis kom met een vent van een ander afkomst .. zodat myn ma een ietsje rustige hart-attack kan krygen ...
haha nee hor gelukkig zijn mijn ouders daar heel vrij en open in ..
(dat zeggen ze tenminste, in de toekomst moet dat nog blyken )

05-08-2008, 22:45

Citaat door Excellent:
ach ik begrijp ze wel hoor.

het zijn oudjes...in hun jeugd zou het ondenkbaar zijn geweest om met een niet-marokkaan aan te komen.

het was al not done om met iemand van een andere stam te huwen laat staan iemand uit een ander land.



Precies , mij boeit het niet ... mij part trouwt me zus met een chinees

05-08-2008, 22:50

Citaat door Miss__el7Oub:
Precies , mij boeit het niet ... mij part trouwt me zus met een chinees





heb ik ook...

mijn ouders zijn nu wel chiller hoor.

een paar kleinkinderen en alles is weer koek en ei...

Pagina's : [1] 2 3