Bekijk volle/desktop versie : Salaat Istaghara, wanneer doen?



05-08-2008, 17:18
Salaam Aleikoum,

is salaat istaghara bedoeld voor als je iets van plan bent of als je een keuze moet maken, en je wilt weten wat voor keuze het beste voor jou is? Of is het ook mogelijk om salaat istaghara te verrichten als je iets heel graag wilt, zonder dat je keuzes hebt?

Alvast bedankt!

Assalaam Aleikoum.

05-08-2008, 17:29


wa 3aleykoum salaam,

Dit is wat ik voor je heb gevonden:

Smeekbede van het Istikhaarah gebed [Allah om raad vragen].

Djaabier Ibn 'Abdoellah zei: ''De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qoraan te leren. Hij zei: ''Als iemand van jullie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat bidden buiten het verplichte gebed, en dan zeggen.. ''....''

bron: Citadel van de Moslim

05-08-2008, 17:52
Ibn Hijr (may Allaah have mercy on him) said, commenting on this hadeeth:
“Istikhaarah is a word which means asking Allaah to help one make a choice, meaning choosing the best of two things where one needs to choose one of them.’’

Ibn Hijr (moge Allah hem genadig zijn) zei, als toelichting op deze hadith:
''Istikhaara is een woord dat betekent dat men Allah om hulp vraagt om een keuze te maken wat betreft twee zaken waarbij iemand één van de twee moet kiezen.''

» Meer over het Istikhaara-gebed (engels), lees:
http://islam-qa.com/en/ref/2217/istikhara

05-08-2008, 18:14
salaam zuster heb jij misschien ergens een site of iets anders waar je salaat istikhaara kan vinden

djazak allah ogair

05-08-2008, 18:30


wa aleykoum salaam,

Ik zal hem hier voor je typen insha'Allah..
momentje..

05-08-2008, 18:53

[SIZE="4"]Smeekbede van het Istikhaarah gebed[/SIZE]
[Allah om raad vragen]



Djaabier ibn 'Abdoellah zei: ''De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qoraan te leren. Hij zei: ''Als iemand van jullie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat bidden buiten het verplichte gebed, en dan zeggen:


''O Allah! Ik zoek raad in Uw kennis en kracht van Uw macht en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen,
U beschikt over macht en ik niet,
U ben alwetend en ik niet.
U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah!
Als U weet dat deze aangelegenheid [zeg dan waar je om raad wil vragen] gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals,
(of zeg: als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak),
laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen en zegen mij hiermee.
En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals
(of zeg: als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak),
houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen.
En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij tevredenheid in vinden.''
[al-Boekhaarie 7/162]


[SIZE="4"][FONT="Palatino Linotype"]
''Allahoemma innie astakhieroeka bie 'ielmieka wa astaqdieroeka bieqoedratieka wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem,
fa iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lemoe, wa laa a'lam, wa Anta 'allaamoel ghoeyoeb. Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadzal emra - [zeg dan waar je om raad wil vragen] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie -[of zeg]- 'Aadjieliehie wa aadjielieh.
Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna hadzal amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie -[of zeg]- 'Aadjieliehie wa aadjielieh.
Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liel khayra h'aythoe kaana thoemma ardennie bieh.''

[/FONT][/SIZE]


Eenieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen.
Allah heeft in de Qoraan gezegd: ''... en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah.'' [Soerah Aal-'Imraan (3), aayah 159]




Indien er een foutje in zit, verbeter me insha'Allah..

05-08-2008, 18:53

Citaat door umm-abdullah:
wa aleykoum salaam,

Ik zal hem hier voor je typen insha'Allah..
momentje..




dank je wel zuster moge allah je belonen met djennat firdaouss

05-08-2008, 19:04

Citaat door youssradeco:
dank je wel zuster moge allah je belonen met djennat firdaouss


ameen, wa iyaaki en alle muslimeen, allahoemma ameen, allahoemma ameen