Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk hoe zorg je ervoor dat je haar mooi dik en gezond blijft



Pagina's : [1] 2

04-08-2008, 23:02
heej iedereen
ewa heeft iemand tips

04-08-2008, 23:30


1= 1 keer per week wassen
2= 1 keer per week haarmasker erin
3= puntjes bij knippen en bijhouden
4= zoveel mogelijk los dragen
5= GEEN HAARLAK, GEL, WAX gebruiken
6= niet verven
7= niet te lang en te vaak kammen

als je je aan deze 7 tips houd zal iedereen op ten duur tegen je zeggen wat heb jij mooi verzorgd dik glanzend haar.

toi toi toi

05-08-2008, 07:56
ik zou het allemaal wel willen mr dat gaat niet ik kan niet 1 keer in de week haar wassen want ik ben gtrouwd en je moet alles wassen vooradt je gaat bidden en ik draag hoofddoek dus dan sit je haar vast en ik ga zoiezo niet me haar los doen als ik niks kan gebruiken zoooo alsof ik een vinger in de stopcontact heb gestopt

05-08-2008, 10:39
1 keer per week wassen daar bedoel je dan hoop ik met shampoo een ker per week of niet?

05-08-2008, 11:30


1 keer per week wassen??

3 keer per week hoor

en voor de rest gewoon niks mee doen, gewoon wassen met shampoo en thats it

hoe meer je met je haar bezig bent hoe verrotter het word

05-08-2008, 11:31

Citaat door ouafaa:
1= 1 keer per week wassen
2= 1 keer per week haarmasker erin
3= puntjes bij knippen en bijhouden
4= zoveel mogelijk los dragen[/SIZE]
5= GEEN HAARLAK, GEL, WAX gebruiken
6= niet verven
7= [SIZE="7"]niet te lang en te vaak kammen

als je je aan deze 7 tips houd zal iedereen op ten duur tegen je zeggen wat heb jij mooi verzorgd dik glanzend haar.

toi toi toi

wii ik draag me haar bijna altijd in een staart of knot en ik kam het heel vaak dus dat moet ik niet doen...

05-08-2008, 11:52
2x per week wassen is meer dan genoeg!
verder ook uitkijken met de fohn, stijltang en allerlei producten. Vergeet ook niet dat de zon (uv stralen) schadelijk is voor je haar.

05-08-2008, 12:04
Het zit gewoon in je genen of je dik haar hebt of niet.

Ik heb zelf ook dun haar, maar dan weer gematch met dat het lekker zacht en stijl is, Hamdulilah. Je kunt van alles gaan proberen, wat ik zelf ook deed, maar na enkele jaren ga je erachter komen dat het verloren moeite is.

Zoals iemand al zei; juist wanneer je je gaat bezig houden ermee, ga je alle rotzooi gebruiken en zal het alleen maar bergafwaarts gaan met je haar.

Was het 2 x per week, kam het NIET ONDER de douche, want dan is je haarwortel extra kwetsbaar. Ik draag zelf ook de Hijaab en zodra ik thuis ben, doe ik m'n haar los. Verder niets in doen. En een aanrader; doe je haar NIET in een knot! Vroeger deed ik ook altijd een knot en dat is zo slecht. Doe je haar gewoon in een staart onder je Hijaab.

05-08-2008, 12:08
waarom is een knot slecht? ik draag gewoon thuis altijd een knot omdat dat zo handig is dan loshaar zit voor je gezicht is irritant

05-08-2008, 12:14
ik heb zelf ineens last van haaruitval overal in huis vind je mijn haar nu draag ik het steeds in een knot als ik mijn hijaab draag en nu ook nog eens thuis omdat ik niet overal mijn haar wil terug vinden...ik las 3 keer per week wassen, maar ik douche iedere dag en meestal twee keer per dag, moet ik dan mijn haar in een haarnetje doen of gewoon alleen drie keer per week wassen met shampoo???

05-08-2008, 12:15
Het zit zo strak waardoor je haarwortels ook ook strak getrokken worden. Je haar krijgt minder zuurstof waardoor het ook zo dof lijkt.

Het is gewoon beter om je haar losjes te laten thuis, het hoeft niet perse los te zijn, als het maar losjes zit.

05-08-2008, 12:16

Citaat door just_curious:
ik heb zelf ineens last van haaruitval overal in huis vind je mijn haar nu draag ik het steeds in een knot als ik mijn hijaab draag en nu ook nog eens thuis omdat ik niet overal mijn haar wil terug vinden...ik las 3 keer per week wassen, maar ik douche iedere dag en meestal twee keer per dag, moet ik dan mijn haar in een haarnetje doen of gewoon alleen drie keer per week wassen met shampoo???


Ik neem aan dat iedereen iedere dag doucht. Maar je hoeft niet bij elke douche bezoek, je haren te wassen.

Ik was het 2 keer per week, 3 keer word mn haar stug van. En als het goed is raad de arts het ook aan om je haar 2 keer per week te wassen.

05-08-2008, 12:17



Citaat door Bullit_:
Ik neem aan dat iedereen iedere dag doucht. Maar je hoeft niet bij elke douche bezoek, je haren te wassen.

Ik was het 2 keer per week, 3 keer word mn haar stug van. En als het goed is raad de arts het ook aan om je haar 2 keer per week te wassen.



en de andere dagen wel gewoon tijdens het douchen je haar nat maken of een haarnet gebruiken?

ik begin echt haast depressief te qworden want wordt er gek van dat ik mijn haar overal tegenkom heb jij dat ook is het normaal of juist niet?

05-08-2008, 12:19
Nee, je haar gewoon droog laten. Dus je haar niet wassen. Zo doe ik het tenminste en het bevalt me prima. Vroeger was het zo erg! Kreeg ook spontaan haar uitval, maar dat ging weer gepaard met de slechte dure shampoo's die ik gebruikte, nu ben ik overgestapt naar Enecto cocos shampoo van de Tuinen. Top product, mashaAllah

05-08-2008, 12:22

Citaat door Bullit_:
Nee, je haar gewoon droog laten. Dus je haar niet wassen. Zo doe ik het tenminste en het bevalt me prima. Vroeger was het zo erg! Kreeg ook spontaan haar uitval, maar dat ging weer gepaard met de slechte dure shampoo's die ik gebruikte, nu ben ik overgestapt naar Enecto cocos shampoo van de Tuinen. Top product, mashaAllah



okey ik ga het vanaf nu af aan zo proberen, dus drie keer per week wassen MET shampoo en de andere dagen tijdens het douchen mijn haar in een haarnetje stoppen


bedankt meid ik hoop dat het gaat lukken

Pagina's : [1] 2