Bekijk volle/desktop versie : immigratie levert geen winst ?



Pagina's : [1] 2

20-01-2004, 23:55
Hebben jullie het gelezen voorpagina telegraaf ?

Daar wordt schamteloos verteld dat de ''winst'' die is gemaakt op is gegaan aan 30 jaar uitkeringen aan diezelfde immigranten.

Dit bevestigd een nare conclusie we zijn ''mensen'' die winst moeten opleveren voor de nederlandse schatkist alsof dat niet genoeg is verteld men doodleuk dat de economie van Nederland wel is gestegen maar dat de opbrengsten naar de werkgevers is gegaan .

Ik vindt dit gewoon te erg voor woorden en dan meteen nadat rapport over intergratie om weer te gaan stoken zielig volgens mij doen sommige mensen in Nederland hun best om alles te sabotteren wat met buitenlanders te maken heeft.

wie durft te beweren dat Nederland beteraf was geweest zonder buitenlanders die zullen er zeker zijn ik hoor graag van jullie

21-01-2004, 00:02



Citaat:
Dit bevestigd een nare conclusie we zijn ''mensen'' die winst moeten opleveren voor de nederlandse schatkist alsof dat niet genoeg is verteld men doodleuk dat de economie van Nederland wel is gestegen maar dat de opbrengsten naar de werkgevers is gegaan .
Dit principe heeft hier wel de welvaart gebracht, die gastarbeiders als aanleiding zagen om hierheen te komen. Niks mis met dit principe.

21-01-2004, 00:04
Nou, de immigratie kost ontzettend veel geld en levert vrijwel niets op. Die verliespost wordt door alle belastingbetalende Nederlanders betaald.

Als iets geld kost, gemeenschapsgeld, dan is de vraag naar de opbrengst gerechtvaardigd.

De werkzaamheid van de eerste twee golven gastarbeiders heeft hier geen welvaart gebracht, daar was die groep eenvoudig te klein voor en verdienden die mensen veel te weinig geld om daar veel aan belasting aan over te houden. Dat de gastarbeiders hier wilden werken geeft aan dat hier al welvaart was, anders had hier toen werkeloosheid geheerst.

Het is goed jezelf te prijzen voor eigen daden, maar pronken met andermans veren is nogal kinderlijk.

Nederlanders worden niet geacht te betalen voor de particuliere wensen van alle andere wereldbewoners. Als mensen hier naar toe willen komen, best, maar ze dienen dat wel zelf te betalen. En als ze zeggen dat ze Nederland verder willen opbouwen dient die mensen te verstaan te worden gegeven dat Nederland vol is, dat het ook af is en dat als ze hier hard willen werken dat thuis ook kunnen. Nederland is ten slotte niet rijk en welvarend en sociaal uit de zee aangespoeld, daar is eeuwen lang door heel veel mensen heel hard voor gewerkt.

Immigratie levert niets op, kost ontzettend veel geld en ook de immigranten hebben er niets aan, ze blijven hier net zo kansloos als thuis.

Vraagt de koning van Marokko nooit wat het kost? Die immigratie?

Misschien een aardig thema voor een film: "In de Pijp en toch mislukt?"

Afrikanen hebben al zo'n film. Die laten ze thuis zien zodat die mensen weten dat ze in een Andere Hel komen, als ze die thuis achter zich denken te laten.

Scottie, de cost gaet voor de baet uit.

Scottie

21-01-2004, 14:48

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, de immigratie kost ontzettend veel geld en levert vrijwel niets op. Die verliespost wordt door alle belastingbetalende Nederlanders betaald.

Als iets geld kost, gemeenschapsgeld, dan is de vraag naar de opbrengst gerechtvaardigd.

De werkzaamheid van de eerste twee golven gastarbeiders heeft hier geen welvaart gebracht, daar was die groep eenvoudig te klein voor en verdienden die mensen veel te weinig geld om daar veel aan belasting aan over te houden. Dat de gastarbeiders hier wilden werken geeft aan dat hier al welvaart was, anders had hier toen werkeloosheid geheerst.

Het is goed jezelf te prijzen voor eigen daden, maar pronken met andermans veren is nogal kinderlijk.

Nederlanders worden niet geacht te betalen voor de particuliere wensen van alle andere wereldbewoners. Als mensen hier naar toe willen komen, best, maar ze dienen dat wel zelf te betalen. En als ze zeggen dat ze Nederland verder willen opbouwen dient die mensen te verstaan te worden gegeven dat Nederland vol is, dat het ook af is en dat als ze hier hard willen werken dat thuis ook kunnen. Nederland is ten slotte niet rijk en welvarend en sociaal uit de zee aangespoeld, daar is eeuwen lang door heel veel mensen heel hard voor gewerkt.

Immigratie levert niets op, kost ontzettend veel geld en ook de immigranten hebben er niets aan, ze blijven hier net zo kansloos als thuis.

Vraagt de koning van Marokko nooit wat het kost? Die immigratie?

Misschien een aardig thema voor een film: "In de Pijp en toch mislukt?"

Afrikanen hebben al zo'n film. Die laten ze thuis zien zodat die mensen weten dat ze in een Andere Hel komen, als ze die thuis achter zich denken te laten.

Scottie, de cost gaet voor de baet uit.

Scottie
jouw idiote ultra-rechtse ideetjes houden nog geen botervliegje buiten!

Sword

21-01-2004, 15:13



Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, de immigratie kost ontzettend veel geld en levert vrijwel niets op. Die verliespost wordt door alle belastingbetalende Nederlanders betaald.

Als iets geld kost, gemeenschapsgeld, dan is de vraag naar de opbrengst gerechtvaardigd.

De werkzaamheid van de eerste twee golven gastarbeiders heeft hier geen welvaart gebracht, daar was die groep eenvoudig te klein voor en verdienden die mensen veel te weinig geld om daar veel aan belasting aan over te houden. Dat de gastarbeiders hier wilden werken geeft aan dat hier al welvaart was, anders had hier toen werkeloosheid geheerst.

Het is goed jezelf te prijzen voor eigen daden, maar pronken met andermans veren is nogal kinderlijk.

Nederlanders worden niet geacht te betalen voor de particuliere wensen van alle andere wereldbewoners. Als mensen hier naar toe willen komen, best, maar ze dienen dat wel zelf te betalen. En als ze zeggen dat ze Nederland verder willen opbouwen dient die mensen te verstaan te worden gegeven dat Nederland vol is, dat het ook af is en dat als ze hier hard willen werken dat thuis ook kunnen. Nederland is ten slotte niet rijk en welvarend en sociaal uit de zee aangespoeld, daar is eeuwen lang door heel veel mensen heel hard voor gewerkt.

Immigratie levert niets op, kost ontzettend veel geld en ook de immigranten hebben er niets aan, ze blijven hier net zo kansloos als thuis.

Vraagt de koning van Marokko nooit wat het kost? Die immigratie?

Misschien een aardig thema voor een film: "In de Pijp en toch mislukt?"

Afrikanen hebben al zo'n film. Die laten ze thuis zien zodat die mensen weten dat ze in een Andere Hel komen, als ze die thuis achter zich denken te laten.

Scottie, de cost gaet voor de baet uit.

Scottie
something never change?//ôôôôô

21-01-2004, 20:09
Het is vervelend dat zo'n onderzoek nou net tegelijkertijd met het integratievraagstuk verschijnt maar desalniettemin niet onredelijk dat het onderzocht is:

Een bedrijf neemt ook mensen in dienst om uiteindelijk winst te maken en zal indien er geen winst gemaakt wordt mensen ontslaan.

Toentertijd zijn er wegens economische noodzaak arbeiders naar Nederland gehaald dus als er toen een economische noodzaak was wat is dan 30 jaar later het resultaat? Gedegen evaluatie van gevoerd beleid is niets mis mee en zowel in jouw als mijn belang:

het onderzoek geeft ook antwoord op de vraag of het economisch gezien zin heeft om tekorten op de arbeidsmarkt op te vangen met arbeidsimmigratie (bijvoorbeeld verpleegsters uit Zuid Afrika of ICT-ers uit India): uiteindelijk blijkt het saldo op de lange termij nul te zijn. Het lijkt mij beter om werkloze Nederlandse staatsburgers (dus ongeacht zijn of haar afkomst) om te scholen in beroepen waar een tekort in is.

21-01-2004, 22:46
scottie als het geen geld opleverde waarom gingen ederlanders naar Marokko /urkije om mensen te halen ? Nederlanders doen niets gratis maar handelden uit zelfbelang ze hebben wel degelijk hun steentje bijgedragen of dacht je dat het werk vanzelf ging? wat betreft de opmerking over werk die was er niet omdat Nederlanders het niet wouden doen dus ze zouden de boot missen qua groei dus haalden ze mensen om te groeien ...

en dan nog iets je denkt vies !!

21-01-2004, 23:07

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
De werkzaamheid van de eerste twee golven gastarbeiders heeft hier geen welvaart gebracht, daar was die groep eenvoudig te klein voor en verdienden die mensen veel te weinig geld om daar veel aan belasting aan over te houden. Dat de gastarbeiders hier wilden werken geeft aan dat hier al welvaart was, anders had hier toen werkeloosheid geheerst.

Het is goed jezelf te prijzen voor eigen daden, maar pronken met andermans veren is nogal kinderlijk.
Zeg muts zal ik je 1 ding vertellen?....De Marokkanen en Turken hebben eraan meegeholpen NL op de wereldkaart te zetten, of was je dat ontgaan?....Wij zouden hier net zoveel zeggenschap moeten hebben als de autochtone NL'ers....Want de Marokkanen en Turken hebben meegeholpen aan de wederopbouw van NL na de verwoestingen van WOII, jullie boeren moeten ons juist dankbaar zijn dat wij jullie uit 't slop hebben gehaald ....

21-01-2004, 23:07

Citaat:
Het lijkt mij beter om werkloze Nederlandse staatsburgers (dus ongeacht zijn of haar afkomst) om te scholen in beroepen waar een tekort in is.


Maar dan wel MET de verplichting alle werk te moeten doen, en niet te zeggen "daarvoor ben ik niet opgeleid!

21-01-2004, 23:13

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Maar dan wel MET de verplichting alle werk te moeten doen, en niet te zeggen "daarvoor ben ik niet opgeleid!
Inderdaad! Vind je dat een baan geen 'passende arbeid' is? Hup, direkt in de bijstand!

22-01-2004, 00:06

Citaat:
Ja hallo, een paar duizend schoonmakers en vuilnisophalers hebben voor de helft Nederland opgebouwd.....laat je effe nakijken!


Ja, maar dat hadden de Nederlanders in die tijd dus eigenlijk zelf moeten doen (dat schoonmaken dus).

23-01-2004, 00:27

Citaat:
Origineel gepost door goddeloos
Ja hallo, een paar duizend schoonmakers en vuilnisophalers hebben voor de helft Nederland opgebouwd.....laat je effe nakijken!



Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Ja, maar dat hadden de Nederlanders in die tijd dus eigenlijk zelf moeten doen (dat schoonmaken dus).
Dus botomline; ze hebben Nederland niet opgebouwd maar schoongemaakt.

23-01-2004, 22:00


ze gaan dat nog doen met jou !!!opgeruimd staat netjes want je mond kan wel een liter glorix gebruiken

23-01-2004, 23:46
Nou, ik ben een muts (?) en ik denk vies(??). Dat is best mogelijk, maar ik weet wanneer ik hoofdletters dien te gebruiken en wanneer niet.

Als die paar duizend gastarbeiders Nederland al zouden hebben opgebouwd, dan hebben ze het verkeerd gedaan, kijk om je heen.

Henray heeft gelijk, gastarbeiders hebben Nederland schoongemaakt.

Toch is het erg. Die gastarbeiders hebben zich overwegend uit de naad gewerkt kwamen hier naar toe om zwaar en onaanzienlijk werk te verrichten. In deze discussie worden deze oude mensen misbruikt door Marokkanen om zich een air aan te meten alsof Nederland niet zou zijn geworden wat het nu is als, die praatjesmakers nu naar Engeland zouden emigreren. Ga gerust een poosje weg en dan zul je zien, er verandert niets.

Die houding heet in Nederland: "Pronken met andermans veren". Wel typisch Marokkaans, pronken, opzichtig doen, overal een sierrandje, ook als het niet staat en vooral veren in hun eigen k.o.n.t steken. Bij gebrek aan eigen dons.

Scottie, pillowtalk.

24-01-2004, 18:56

Citaat:
Origineel gepost door goddeloos
Ja hallo, een paar duizend schoonmakers en vuilnisophalers hebben voor de helft Nederland opgebouwd.....laat je effe nakijken!
NL is wel degelijk mede opgebouwd door de gastarbeiders, want jullie boeren waren te lui om iets te ondernemen....Te druk bezig met de flower power en lekker de rebel uithangen!....Maar oke, toen waren ze schoonmakers en vuilnisophalers, prima toch....Maar de nakomelingen van deze mensen zullen de baas worden van jouw kids in de nabije toekomst, geloof me maar ....


B.t.w. steeds meer allochtonen klimmen hogerop in 't bedrijfsleven, doet me goed weet je.....Doet me ook goed als ik de laatste tijd veel van jouw landgenoten de straat zie schoonplukken, en jullie Anita's de toiletten zie boenen bij ons op het bedrijf!.....It feels good ....

Pagina's : [1] 2