Bekijk volle/desktop versie : Een huwelijkspartner op gelijk niveau...



Pagina's : [1] 2 3

03-08-2008, 00:42
hoog opgeleide vrouw trouwt met hoog opgeleide man!
lager opgeleid met lager opgeleid!

ik dacht dat je van elkaar kan en mag leren in een huwelijk, en wat de opleiding betreft: deze mag niet overheersen.

Sommigen zeggen dat je dan een betere communicatie hebt als je op gelijke niveau zit.

wat denken jullie hierover...
Ik denk dat het niet uitmaakt wat ook je opleiding is...voor trouwen is belangrijk dat je er klaar voor bent, en je verantwoordelijkheid neemt als man of vrouw om samen de lasten als de lusten te delen...

03-08-2008, 00:45


Voor mij persoonlijk verwacht ik wel dat mijn partner een bepaald communicatieniveau heeft, dit betekent niet dat iemand een bepaald diploma hoeft te hebben, want naar mijn mening is iemands niveau zeker niet altijd te meten aan een diploma. Ik verwacht alleen wel dat ik goed met iemand kan communiceren, dat vind ik heel belangrijk.

03-08-2008, 00:45
Het is belangrijk als je een diploma hebt...maar deze is om werk te vinden die je graag wil doen, en niet om een partner aan de haak te slaan toch!

03-08-2008, 00:46
ik ben het met je eens..onze profeet (vzmh) kon niet eens schrijven,terwijl ghadija een zakenvrouw was.

03-08-2008, 00:50


zolang "DE KLIK" er maar is, maakt het me niet uit of het een schoonmaker of een hart chirurg is...

03-08-2008, 00:50

Citaat door aitsa:
Voor mij persoonlijk verwacht ik wel dat mijn partner een bepaald communicatieniveau heeft, dit betekent niet dat iemand een bepaald diploma hoeft te hebben, want naar mijn mening is iemands niveau zeker niet altijd te meten aan een diploma. Ik verwacht alleen wel dat ik goed met iemand kan communiceren, dat vind ik heel belangrijk.


Wat bedoel je met een "bepaald communicatieniveau"

een bepaald intellect...of rustig praten,...

03-08-2008, 00:52
liefde en houden van kent geen gediplomeerde niveau
je trouwt niet met iemand omdat hij/zij een hoog niveau heeft?
is´t all about love

03-08-2008, 00:52
Het maakt niet uit wat voor opleiding je doet het gaat erom dat je van elkaar houd.

Maar ik vind wel dat een man een hogere opleiding dan een vrouw moet hebben als de vrouw meer verdiend gaat die zich hoog voelen en zo.

03-08-2008, 00:53

Citaat door sjirin23:
ik ben het met je eens..onze profeet (vzmh) kon niet eens schrijven,terwijl ghadija een zakenvrouw was.


Onze profeet (vzmh) is en blijft een voorbeeld voor alle mensen.
wij zijn teveel met zaken bezig die niet voorbeeldig zijn...

03-08-2008, 00:53

Citaat door Mohammed Justice:
Wat bedoel je met een "bepaald communicatieniveau"

een bepaald intellect...of rustig praten,...


Met communicatieniveau bedoel ik dat ik goed met iemand wil kunnen praten, gedachten uitwisselen e.d., inderdaad op een rustige volwassen manier, met begrip en respect voor elkaar en naar elkaar luisteren en elkaar tips geven e.d.

Dat hoeft voor mij absoluut niet gekoppeld te zijn aan een bepaald diploma, dat bedoel ik dus

03-08-2008, 00:54

Citaat door Excellent:
zolang "DE KLIK" er maar is, maakt het me niet uit of het een schoonmaker of een hart chirurg is...


Wablief! Je meent het Ik geloof je niet
en wat is dan die "KLIK"

03-08-2008, 00:55
Daar ben ik het niet mee eens, dat ik 6vwo doe betekent niet dat mijn partner dat later ook gedaan moet hebben! Als ik het met hem kan vinden, hij heeft een goede baan &we komen rond dan is dat toch genoeg.

03-08-2008, 00:57



Citaat door Mohammed Justice:
Onze profeet (vzmh) is en blijft een voorbeeld voor alle mensen.
wij zijn teveel met zaken bezig die niet voorbeeldig zijn...

nou dan is dit toch een perfecte voorbeeld voor de mensen die denken dat een huwelijk alleen standhoudt door middel van elkaars opleiding?

03-08-2008, 00:57

Citaat door diamantje_utca:
liefde en houden van kent geen gediplomeerde niveau
je trouwt niet met iemand omdat hij/zij een hoog niveau heeft?
is´t all about love
dat is juist...maar dat is toch lust(en)...en wie draagt de last(en)
er moet ook gewerkt worden...ga je met een werkloze trouwen?

03-08-2008, 01:00

Citaat door aitsa:
Met communicatieniveau bedoel ik dat ik goed met iemand wil kunnen praten, gedachten uitwisselen e.d., inderdaad op een rustige volwassen manier, met begrip en respect voor elkaar en naar elkaar luisteren en elkaar tips geven e.d.

Dat hoeft voor mij absoluut niet gekoppeld te zijn aan een bepaald diploma, dat bedoel ik dus



Ok,

Dat is een ideale partner

Pagina's : [1] 2 3