Bekijk volle/desktop versie : Utrechtse dealer slaat slag in Limburg



Pagina's : [1] 2 3 4

02-08-2008, 23:50
Drugsrunners intimideren met wapens, rijden drugstoeristen van de weg om ze tot aankopen te verleiden.

De Limburgse politie heeft handenvol werk aan drugsdealers uit Utrecht.Samen met runners uit Gouda en Rotterdam trekken ze massaal naar de grensstreek om zaken te doen met toeristen uit België en Frankrijk. De veelal jonge drugskoeriers in snelle auto's vangen de kopers bij de grens op, brengen ze naar illegale drugspanden waar ze handelen in vooral de grotere partijen softdrugs, maar ook in cocaïne en heroïne.

Volgens politiewoordster Hamming van Limburg-Zuid rijden de Utrechters 's avonds niet direct terug naar huis, maar overnachten ze enige tijd in de grensstreek. De runners werken vaak voor grotere dealers. Dat het lucratief is, blijkt wel uit gegevens van de politie. Twee- tot achtduizend euro omzet is er op een avond zomaar te halen.

Burgemeester Leers van Maastricht luidde in mei van dit jaar nog de noodklok, nadat drie jonge drugscriminelen uit Rotterdam zich tegen een muur te pletter hadden gereden. Rijdende bommen, noemde hij de drugscriminelen die zijn stad onveilig maken.

Maar ook in thuishaven Utrecht wordt de politie met deze 'rodeopaarden van de weg' geconfronteerd. Deze week nog probeerde een Utrechtse drugsrunner die vaker in Maastricht is gesignaleerd, uit handen van de politie te blijven.

Met meer dan 100 kilometer per uur schoot hij over een kruising met de Beneluxlaan in Kanaleneiland om zichzelf vervolgens klem te rijden op de Nansenlaan. Daar vluchtte hij met een medepassagier de auto uit. Een derde inzittende werd aangehouden. In de auto vonden agenten drugs en duizenden euro's contant geld.

Sinds april vorig jaar maakt de Limburgse politie jacht op de ongeveer 450 drugsrunners, aldus het AD. Utrecht helpt een handje, door informatie over criminelen door te geven. De klopjacht leidde tot een indrukwekkende lijst resultaten.

Zo nam de de politie 70 auto's in beslag, werden 125 drugsrunners opgepakt, kregen 151 criminelen een gebiedsontzegging, zijn 3500 bekeuringen uitgeschreven, tientallen kilo's soft- en harddrugs in beslag genomen en 220.000 euro aan contant geld in beslag genomen.

Het lijkt echter allemaal niet genoeg te helpen en dus zoekt de politie naar nieuwe mogelijkheden, zoals het instellen van een gebiedsverbod voor de auto's van drugsrunners, zo bleek deze week.

Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken kwam onlangs met 900.000 euro over de brug om de regio te ondersteunen. Van dat geld worden onder meer kentekenscanners langs de A2 geplaatst om de auto's van drugsrunners te detecteren.

Burgemeester Leers: ,,Iemand die 22 keer per dag op de weg tussen Maastricht en Luik wordt gezien, brengt echt geen asperges over de grens.''

02-08-2008, 23:54



Citaat door Redactie:
[B]
Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken kwam onlangs met 900.000 euro over de brug om de regio te ondersteunen. Van dat geld worden onder meer kentekenscanners langs de A2 geplaatst om de auto's van drugsrunners te detecteren.




Drugsrunners bedankt he

03-08-2008, 00:27

Citaat door Mathijs:
Drugsrunners bedankt he



nederlands gedoog beleid bedankt he

03-08-2008, 00:28
Ik ben die dealer .

03-08-2008, 00:31



Citaat door Madame_N:
Ik ben die dealer .



draadloos internet werkt ook in limburg dus...

03-08-2008, 00:33
Sinds wanneer bezitten drugsrunners auto's .. .. dus €900.00,- om huurauto's te scannen en tussendoor de burger een bon toe te schuiven .. ..


03-08-2008, 00:41

Citaat door BlueAngel:
Sinds wanneer bezitten drugsrunners auto's .. .. dus €900.00,- om huurauto's te scannen en tussendoor de burger een bon toe te schuiven .. ..




je zit r een beetje naast deze keer... (maar de ondertoon is wel weer leuk )

03-08-2008, 00:48

Citaat door Tunes27:
je zit r een beetje naast deze keer... (maar de ondertoon is wel weer leuk )


Ik overdreef weer hé .. 9 ton voor het scannen van huurauto's is een goede zaak .. maar wij belangtingbetalers maken dit allemaal mogelijk .. ..

Kunnen ze er geen officieel beroep van maken .. wit .. en gewoon op de loonlijst .. drugs is voor iedereen te verkrijgen .. dus jagen op drugsrunners is gewoon dweilen met de kraan open ..


03-08-2008, 00:49
Amateurs man hoe dom kun je zijn om hard te rijden nen opvallend tazz noro veel leerwerk staat hun te wachten om een echte dealer te zijn kijk naar die grote jongens dat zijn personen waarvan je eht eignelijk neit verwacht

03-08-2008, 00:51

Citaat door buffon01:
Amateurs man hoe dom kun je zijn om hard te rijden nen opvallend tazz noro veel leerwerk staat hun te wachten om een echte dealer te zijn kijk naar die grote jongens dat zijn personen waarvan je eht eignelijk neit verwacht



we wachten op de ondertitels...

03-08-2008, 00:54

Citaat door BlueAngel:
Ik overdreef weer hé .. 9 ton voor het scannen van huurauto's is een goede zaak .. maar wij belangtingbetalers maken dit allemaal mogelijk .. ..

Kunnen ze er geen officieel beroep van maken .. wit .. en gewoon op de loonlijst .. drugs is voor iedereen te verkrijgen .. dus jagen op drugsrunners is gewoon dweilen met de kraan open ..




gastjes rijden geen huurauto's... ten eerste.. ten tweede wij?? belastingbetalers hihi
die arme gastjes uit noordfrankrijk en zo komen voor een jointje en ze rijden terug met paar gram coke..... dus nee, doe maar niet wit

03-08-2008, 01:02
xlading 2s323xbcDf onderwegx

03-08-2008, 01:02



Citaat door Tunes27:
gastjes rijden geen huurauto's... ten eerste.. ten tweede wij?? belastingbetalers hihi
die arme gastjes uit noordfrankrijk en zo komen voor een jointje en ze rijden terug met paar gram coke..... dus nee, doe maar niet wit


O ja hoor .. ze kopen een auto .. registeren deze op hun naam .. zeer braaf .. en gaan vervolgens aan de slag als drugsrunner .. wat denk je zelf schat? ..

Waar komt die €900.000,- vandaan .. ? ..

Ja sneu zijn ze joh die Fransjes .. naar NL voor een jointje .. verblijven hier vaak een paar dagen en zijn dan ook echt 24/7 uur stoned .. ze zijn wel heel erg vriendelijk drugstoeristen .. ..

03-08-2008, 01:07

Citaat door BlueAngel:
O ja hoor .. ze kopen een auto .. registeren deze op hun naam .. zeer braaf .. en gaan vervolgens aan de slag als drugsrunner .. wat denk je zelf schat? ..

Waar komt die €900.000,- vandaan .. ? ..

Ja sneu zijn ze joh die Fransjes .. naar NL voor een jointje .. verblijven hier vaak een paar dagen en zijn dan ook echt 24/7 uur stoned .. ze zijn wel heel erg vriendelijk drugstoeristen .. ..



auto's staan niet op hun naam..... auto huren?? heb jij wel eens een auto gehuurd ? she called me schat.. .... die 9 ton komt procentueel gezien in 52% van mij!!! en ik zeg go for it.... pak die gastjes of maak nog wat extra grote muren in maastricht ... zodat ze er allemaal zich dood tegen rijden..... ( no offense )

03-08-2008, 01:09

Citaat door Tunes27:
auto's staan niet op hun naam..... auto huren?? heb jij wel eens een auto gehuurd ? she called me schat.. .... die 9 ton komt procentueel gezien in 52% van mij!!! en ik zeg go for it.... pak die gastjes of maak nog wat extra grote muren in maastricht ... zodat ze er allemaal zich dood tegen rijden..... ( no offense )


Heb ik wel eens gedaan ja .. en dat doen zij ook .. .. je bent ook een schat dus zo vreemd is het niet dat ik je schat noem .. ..

Ik wens ze de dood niet toe .. dat is mij iets te heftig ..

Non taken ..

Pagina's : [1] 2 3 4