Bekijk volle/desktop versie : Welke dame heeft ook PCOS (zwangerschap).



Pagina's : [1] 2

02-08-2008, 21:38
Ik ben het PCOS syndroom. Dat houdt in dat er meerdere vochtblaasjes in mijn eierstokken aanwezig zijn. Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn.

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/pcos

De dokter heeft gezegd dat de kans op zwangerschap echt heel klein is. Op dit moment heb ik geen eiersprong zoals elke vrouw dat bijna wel heeft. Zij heeft mij geadviseerd af tevallen en ze had een vervolgafspraak voor mij gemaakt met een fertiliteitsarts, die ik vrijdag heb afgebeld.

Ik ben zo verdrietig na het horen van dit niews. Ik ben al 2 jaar bezig en ik weet dat dit in het niets is met meiden die al jaren bezig zijn, maar toch kan ik niets doen aan deze gevoelens.

Ik wil niet ziekenhuis in en uit meer. Ik stop dan ook met die onderzoekjes en hoop dat Allah mij een kind schenkt omdat ik overtuigd ben, dat alles van hem komt. Natuurlijk kun je sebeb doen, maar ik kan het niet aan. Het is moeilijk uit te leggen.

Sorry dames maar moest dit even kwijt.

02-08-2008, 22:11


gair inchallah.

02-08-2008, 22:15
Als je jouw hartje wil luchten kan je dat best bij mij als je wilt schat..

02-08-2008, 22:18
Ik ben echt gestrest en weet gewoon niet meer wat te doen. Ik verlang zo hevig naar een kleine kind.

Ik heb ook een grote kans op baarmoederkanker volgens de arts, want alle aspecten die meegaan met deze syndroom heb ik. En mijn menstruatie is onregelmatig en als dat zo is, dan kan het baarmoederslijmvlies zich van binnen ophopen, waardoor er gezwellen kunnen onstaan en dat leidt langzaam aan tot kanker.

Allahy7fhed.

02-08-2008, 22:19



Citaat door Inaya_23:
Ik ben echt gestrest en weet gewoon niet meer wat te doen. Ik verlang zo hevig naar een kleine kind.

Ik heb ook een grote kans op baarmoederkanker volgens de arts, want alle aspecten die meegaan met deze syndroom heb ik. En mijn menstruatie is onregelmatig en als dat zo is, dan kan het baarmoederslijmvlies zich van binnen ophopen, waardoor er gezwellen kunnen onstaan en dat leidt langzaam aan tot kanker.

Allahy7fhed.


La Kanta teht Allah lieverd.. Msnen? beter dan zo open op m.nl alles bespreken..

02-08-2008, 22:20
Allahi hfed, maar in dat geval zou ik wel regelmatig onderzoeken afleggen hoor.

Moge Allah je genezen, en je een kind schenken

02-08-2008, 22:24
hi meid is dat zelfde als wanneer je cystes in je eierstokken hebt??

wat is PCOS voluit?

02-08-2008, 22:43

Citaat door Inaya_23:
Ik ben het PCOS syndroom. Dat houdt in dat er meerdere vochtblaasjes in mijn eierstokken aanwezig zijn. Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn.

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/pcos

De dokter heeft gezegd dat de kans op zwangerschap echt heel klein is. Op dit moment heb ik geen eiersprong zoals elke vrouw dat bijna wel heeft. Zij heeft mij geadviseerd af tevallen en ze had een vervolgafspraak voor mij gemaakt met een fertiliteitsarts, die ik vrijdag heb afgebeld.

Ik ben zo verdrietig na het horen van dit niews. Ik ben al 2 jaar bezig en ik weet dat dit in het niets is met meiden die al jaren bezig zijn, maar toch kan ik niets doen aan deze gevoelens.

Ik wil niet ziekenhuis in en uit meer. Ik stop dan ook met die onderzoekjes en hoop dat Allah mij een kind schenkt omdat ik overtuigd ben, dat alles van hem komt. Natuurlijk kun je sebeb doen, maar ik kan het niet aan. Het is moeilijk uit te leggen.

Sorry dames maar moest dit even kwijt.



Het helpt wel om af te vallen. Veel vrouwen met pcos worden zelfs met een gewichtsverlies van 10% weer regelmatige ongesteld.. (en dus eiersprong)
Hoe zwaar ben als ik vragen mag?

02-08-2008, 22:46
Meid misschien moet je juist wel er extra hard voor werken en ziekenhuis uit en ziekenhuis in. Miscchien levert je dit wel met allah's wil een kindje. Zo kan je later nooit zeggen wat een spijt je had, omdat de artsen al zeggen dat je een hele kleine kans hebt op een spontane zwangerschap.

Misschien moet allah yahfad jouw baarmoeder er over een tijdje eruit en dan kan je helemaal geen sebeb doen om zwanger te raken.

Alles is makteb, gair inchallah.

02-08-2008, 22:47
Uit een andere topic: (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2018494)


Citaat door Nadiaatje82:
Hallo meid,
ik heb helaas ook PCO, heel vervelend he!! Ik zou je aanraden om eerst spontaan zwanger te worden, lukt het niet na een jaar dan neem je best contact op met je gynaecoloog.
Ik heb een zoontje nu van 2 jaar hmd!! Het had 9 maanden geduurd tegen dat ik zwanger werd, veel te lang want ik had ervoor juist een miskraam gehad. Ik was spontaan zwanger geworden zonder tussenkomst van een arts.
Nu wilde ik graag een tweede kindje hebben, ik was gestopt met de pil toen mijn zoontje 6 maand was omdat ik wist dat het weer lang zou duren en ik wilde graag dat ze niet te veel gingen schelen qua leeftijd. Maar na een jaar nog niets, ik kreeg alleen maar problemen met mijn menstruatie. Ik had dan meer mijn regels dan dat ik ze niet had. Dus ben ik na een jaar proberen naar de gynaecoloog gestapt dat was dus januari 2008.
Ze opteerde om te starten met Clomid ( een pil die ervoor zorgt dat je een eicelrijping krijgt) dus in januari ben ik gestart en iedere maand geen geluk gehad tot deze maand!!!!!!!
Ik ben dus hmd na 19 maand zwanger van een tweede, ik hoop inchallah dat alles goed mag verlopen.
Ik wens je véél geduld toe want dat heb je echt wel nodig met pco. Maar vooral veel geloof in Allah en Hem vertrouwen dat je zwanger mag worden.

Veel liefs,

Nadia
(je mag me steeds pm'en als je iets privé wenst te vragen)



Het is wel aan te raden om naast het afvallen wel naar de arts te gaan. Die geeft je (zoals de dame hierboven) waarschijnlijk Clomid. Dit helpt je echt om zwanger te worden...
Je kunt ook dit speciale Nederlandse forum bezoeken: http://pcos.guanitadesign.com/forum/forum.html.

Maar geef niet op!

03-08-2008, 14:17
Hoi Inaya
zoals je dus hierboven hebt gezien is het echt wel mogelijk om zwanger te geraken!!! Maar wij moeten iets meer moeite doen dan een andere vrouw. Geef niet op want alleen zo geraak je ervan in de put, want ik ken er alles van hoor. Ik heb ook maanden geweend en het niet meer zien zitten en God gesmeekt om zwanger te worden en kijk nu. Ik heb een prachtig zoontje en nu 10 w zwanger van een tweede!!! Ga maar naar de arts die kan je helpen, wil je echt niet dan geraak je wel ooit zwanger maar zal het mss nog wel veel langer duren en raak je mentaal in de put.
Je mag me steeds pm'en!

Nadia

03-08-2008, 14:18

Citaat door anijs:
hi meid is dat zelfde als wanneer je cystes in je eierstokken hebt??

wat is PCOS voluit?


PCO= polycystische ovaria

03-08-2008, 14:43


Kun je er met je man over praten?

Hoe gaat hij hier mee om?
Lijkt me voor hem ook best wel zwaar en misschien weet hij niet goed hoe hij jou hierin kan steunen!

Sterkte en insa Allah verblijd Allah jullie met een gezond kindje

03-08-2008, 15:10
[COLOR="Purple"]Kan je dat ergens aan merken? Of kan je dat alleen via onderzoeken achterhalen..? Heb Sbar meid.. Tegen mijn broer zeiden de artsen hier dat ie ook geen kinderen zou krijgen.. Hij liet zich onderzoeken in Marokko toen zeiden ze dat dit niet waar was en dat ie gewoon kinderen zou kunnen krijgen paar maanden later was mijn schoonzus zwanger..Koelshi mn 3end Allah..Moge Allah swt je verblijden met een wondertje Insha Allah[/COLOR=''Purple'']

03-08-2008, 15:54

Citaat door Moulat_Koezina:
La Kanta teht Allah lieverd.. Msnen? beter dan zo open op m.nl alles bespreken..


Salaam meid,

Je kan me pmen inschaAllah.

Pagina's : [1] 2