Bekijk volle/desktop versie : Zittend bidden



01-08-2008, 19:38
Heeft iemand hier een hadith over, ik ben pas 21weken zwanger maar het lukt me haast niet meer. Dit komt tevens door me rugklachten.

01-08-2008, 19:45


Je weet zelf het beste wanneer je iets echt niet kunt, als het niet gaat dan ga je zitten.

01-08-2008, 20:01
ik ehb het nu ook al soms, dan heb ik zo een last van me rug, of ik ben zo moe, dat ik het gewoon niet uithoud om te bidden zoals het hoort, dan ga ik ook zittend, maar meestal lukt het me wel. Alhamdulilah

01-08-2008, 20:07

Citaat door doenja_18:
b karima ben je zwanger meid?!!!
;D
mabrouk!!!! allah kemmel bighair!



ameen

01-08-2008, 20:17


BEGIN (indien mogelijk) het gebed staand en als je het niet volhoudt ga dan zitten. Al doe je slechts de takbir staand en je gaat daarna zitten.

01-08-2008, 20:23
Dankjewel meiden.

01-08-2008, 20:41
Mabrouk b karima !!!

02-08-2008, 00:36

Citaat door Tulpje_:
Mabrouk b karima !!!


djazakkalahukhairan!!! jij ook!!!!

02-08-2008, 01:06
hier nog een.. t ene gebed kan ik normaal verrichten.. t andere half zittend, staand.. op n stoel zitten enz..

ik heb problemen met lang staan en de soujoed..mijn buik zit echt in de weg en krijg ademnood

Allah issahal 3lina!

02-08-2008, 01:09

Citaat door f_mouslima2:
hier nog een.. t ene gebed kan ik normaal verrichten.. t andere half zittend, staand.. op n stoel zitten enz..

ik heb problemen met lang staan en de soujoed..mijn buik zit echt in de weg en krijg ademnood

Allah issahal 3lina!


Waarom kan ik jou geen groen puntje geven???

Ik wil jou iets gunnen zoals jij het me toen gunde... remember? ; D

02-08-2008, 01:15

Citaat door CoveredDiamond:
Waarom kan ik jou geen groen puntje geven???

Ik wil jou iets gunnen zoals jij het me toen gunde... remember? ; D

na even denken..yep i remember..

BarakaAllahou fieki.. Enne Amieen!! Tis goed zo..de boodschap is overgekomen..

die punten werkeniet altijd zoals t moet hihi

02-08-2008, 01:19

Citaat door f_mouslima2:
na even denken..yep i remember..

BarakaAllahou fieki.. Enne Amieen!! Tis goed zo..de boodschap is overgekomen..

die punten werkeniet altijd zoals t moet hihi


Aha. Jij bent duidelijk één van die zeldzame zwangeren die niet lijdt aan zwangerschapsdementie.MashaAllah!

Wa fieki barak Allah... En nog véél méér wens ik je toe bi idniellaah. Knuf en zet 'em op!

02-08-2008, 01:21


De islaam zegt dat je je gezondheid niet moet belasten. Hmdl dat er vele uitwegen zijn, zoals in de hadieth staat die doenja 2 heeft geplaatst. Het bewijst dat het toegestaan is om zittend of liggend te bidden, MAAR dat de beloning daarvoor wel wat minder is dan de beloning voor het staan. Als je eerst eve probeert om het staand te doen en merkt dat het gewoon echt heel moeilijk gaat, dan moet je inshaAllah gewoon zittend bidden. Je gebed moet je ook in alle rust kunnen verrichten, en als je continu bezig bent met au oe ie en oef, dan gaat je concentratie helaas achteruit.